<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- generator="FeedCreator 1.8" -->
<?xml-stylesheet href="https://mpkb.org/lib/exe/css.php?s=feed" type="text/css"?>
<rss version="2.0">
    <channel xmlns:g="http://base.google.com/ns/1.0">
        <title>Marshall Protocol Knowledge Base - home:translations</title>
        <description></description>
        <link>https://mpkb.org/</link>
        <lastBuildDate>Tue, 21 Apr 2026 11:58:03 +0000</lastBuildDate>
        <generator>FeedCreator 1.8</generator>
        <image>
            <url>https://mpkb.org/_media/wiki/dokuwiki.svg</url>
            <title>Marshall Protocol Knowledge Base</title>
            <link>https://mpkb.org/</link>
        </image>
        <item>
            <title>Marshall Protocol (Nederlandse vertaling)</title>
            <link>https://mpkb.org/home/translations/dutch?rev=1663188827&amp;do=diff</link>
            <description>&lt;table&gt;&lt;tr&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;03.13.2019&lt;/th&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;current&lt;/th&gt;&lt;/tr&gt;&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 11:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 11:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;We raden artsen en patiënten aan om van de volgende websites gebruik te maken:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;We raden artsen en patiënten aan om van de volgende websites gebruik te maken:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - De &amp;quot;Marshall Protocol Knowledge Base&amp;quot; bevat links naar de laatste &amp;#039;peer-reviewed&amp;#039; onderzoeksartikelen van de ARF alsmede artikelen over honderden onderwerpen en geschreven voor een gevarieerd publiek.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - De &amp;quot;Marshall Protocol Knowledge Base&amp;quot; bevat links naar de laatste &amp;#039;peer-reviewed&amp;#039; onderzoeksartikelen van de ARF alsmede artikelen over honderden onderwerpen en geschreven voor een gevarieerd publiek.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Deze site helpt patiënten en artsen het Marshall-protocol beter te begrijpen. MarshallProtocol.com is momenteel op uitnodiging open voor nieuwe patiënten en bevat rapportages van patiënten over hun symptomen en aan de wetenschap gerelateerde discussies. Zorgverleners zijn van harte welkom om zich per e-mail bij het [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|besloten forum voor zorgverleners]] op de MarshallProtocol.com studie-site aan te melden. MarshallProtocol.com wordt gemodereerd door professor Trevor Marshall, de leden van het onderzoeksteam, en de patiënt-pleitbezorgers.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Deze site helpt patiënten en artsen het Marshall-protocol beter te begrijpen. MarshallProtocol.com is momenteel op uitnodiging open voor nieuwe patiënten en bevat rapportages van patiënten over hun symptomen en aan de wetenschap gerelateerde discussies. Zorgverleners zijn van harte welkom om zich per e-mail bij het [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|besloten forum voor zorgverleners]] op de MarshallProtocol.com studie-site aan te melden. MarshallProtocol.com wordt gemodereerd door professor Trevor Marshall, de leden van het onderzoeksteam, en de patiënt-pleitbezorgers.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Op deze site kan men meer te weten komen over de stichting die het Marshall-protocol ondersteunt en over de volledige implicaties van een metagenomische pathogenese van chronische ziekten.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Op deze site kan men meer te weten komen over de stichting die het Marshall-protocol ondersteunt en over de volledige implicaties van een metagenomische pathogenese van chronische ziekten.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Amy Proals interviews met MP-patiënten, samen met artikelen over de wetenschap die ten grondslag ligt aan het protocol.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Amy Proals interviews met MP-patiënten, samen met artikelen over de wetenschap die ten grondslag ligt aan het protocol.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 17:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 17:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Hoewel de arts verantwoordelijk blijft voor de patiëntenzorg kunnen patiënten zelf bijdragen door tenminste een deel van het grondwerk te doen, zoals het verzamelen van informatie, zodat de arts volledig geïnformeerde beslissingen kan nemen.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Hoewel de arts verantwoordelijk blijft voor de patiëntenzorg kunnen patiënten zelf bijdragen door tenminste een deel van het grondwerk te doen, zoals het verzamelen van informatie, zodat de arts volledig geïnformeerde beslissingen kan nemen.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Jazeker, zonder actieve participatie van patiënten op [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], geven wij geen steun of licentie voor het openbaar gebruiken van deze therapie.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Jazeker, zonder actieve participatie van patiënten op [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], geven wij geen steun of licentie voor het openbaar gebruiken van deze therapie.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into Dutch. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into Dutch. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 32:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 32:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshall Protocol (MP) is de naam gegeven aan een therapie bedacht door professor Trevor Marshall welke is gebaseerd op de door hem voorgestelde pathogenese voor chronische ontstekingsziekte.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshall Protocol (MP) is de naam gegeven aan een therapie bedacht door professor Trevor Marshall welke is gebaseerd op de door hem voorgestelde pathogenese voor chronische ontstekingsziekte.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Marshall (en collega&amp;#039;s) postuleerde dat chronische inflammatoire ziekten, waaronder veel auto-immune ziekten, worden veroorzaakt door dysbiose van een metagenomicsche microbiota: gemeenschappen van bacteriële pathogenen, waarvan er vele intracellulair bestaan. Een [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|recente peer-reviewed paper]] beschrijft dit [[home:pathogenesis|Pathogenesis]] in meer detail.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Marshall (en collega&amp;#039;s) postuleerde dat chronische inflammatoire ziekten, waaronder veel auto-immune ziekten, worden veroorzaakt door dysbiose van een metagenomicsche microbiota: gemeenschappen van bacteriële pathogenen, waarvan er vele intracellulair bestaan. Een [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|recente peer-reviewed paper]] beschrijft dit [[home:pathogenesis|Pathogenesis]] in meer detail.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Het Marshall protocol, een medische behandeling ondersteund door de Autoimmunity Research Foundation, is beschikbaar sinds 2002 en wordt [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|gebruikt]] bij een breed scala van chronische inflammatoire ziekten.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Het Marshall protocol, een medische behandeling ondersteund door de Autoimmunity Research Foundation, is beschikbaar sinds 2002 en wordt [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|gebruikt]] bij een breed scala van chronische inflammatoire ziekten.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 38:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 38:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Bij een aanzienlijk aantal patiënten met diagnoses als sarcoïdose, chronische post-Lyme-syndroom, chronisch vermoeidheidssyndroom, uveïtis, ziekte van Hashimoto, reumatoïde artritis, fibromyalgie, diabetes type II, psoriasis, lupus erythematodes, multiple sclerose en een aantal andere diagnoses, laat behandeling met het protocol een veelbelovende reactie zien.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Bij een aanzienlijk aantal patiënten met diagnoses als sarcoïdose, chronische post-Lyme-syndroom, chronisch vermoeidheidssyndroom, uveïtis, ziekte van Hashimoto, reumatoïde artritis, fibromyalgie, diabetes type II, psoriasis, lupus erythematodes, multiple sclerose en een aantal andere diagnoses, laat behandeling met het protocol een veelbelovende reactie zien.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Bij het bepalen of een patiënt succesvol kan worden behandeld met het MP, is een specifieke chronische ziekte of diagnose niet zo belangrijk als de klinische beoordeling door een deskundige zorgverlener, de resultaten van een [[home:starting:therapeutic_probe|therapeutische probe]], en het resultaat van de [[home:tests:vitdinterpretation|vitamine D-metabolieten bloedbepaling]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Bij het bepalen of een patiënt succesvol kan worden behandeld met het MP, is een specifieke chronische ziekte of diagnose niet zo belangrijk als de klinische beoordeling door een deskundige zorgverlener, de resultaten van een [[home:starting:therapeutic_probe|therapeutische probe]], en het resultaat van de [[home:tests:vitdinterpretation|vitamine D-metabolieten bloedbepaling]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Volgens de Marshall Pathogenese, wordt een chronische ontstekingsziekte gekenmerkt door een ontregeling van de kernreceptor pathways die de aangeboren immuunrespons bepalen. De nucleaire vitamine D-receptor (VDR) bijvoorbeeld, transcribeert veel van de lichaamseigen antimicrobiële peptiden (samen met TLR2). Bovenop terugregulatie door veelvoorkomende pathogenen van de expressie van de VDR zelf, blokkeren antagonistische bacteriële metabolieten incrementeel de activatie ervan door liganden. Ingenomen vitamine D vertraagt de activiteit van de receptor op deze zelfde manier, wat het lichaam ervan weerhoudt de pathogenen te doden die het hart vormen van de ziekte. Dat is de reden waarom het vermijden van de ingenomen vitamine D (in voeding en supplementen) essentieel is om het aangeboren immuunsysteem goed te laten functioneren tijdens het toepassen van het MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Volgens de Marshall Pathogenese, wordt een chronische ontstekingsziekte gekenmerkt door een ontregeling van de kernreceptor pathways die de aangeboren immuunrespons bepalen. De nucleaire vitamine D-receptor (VDR) bijvoorbeeld, transcribeert veel van de lichaamseigen antimicrobiële peptiden (samen met TLR2). Bovenop terugregulatie door veelvoorkomende pathogenen van de expressie van de VDR zelf, blokkeren antagonistische bacteriële metabolieten incrementeel de activatie ervan door liganden. Ingenomen vitamine D vertraagt de activiteit van de receptor op deze zelfde manier, wat het lichaam ervan weerhoudt de pathogenen te doden die het hart vormen van de ziekte. Dat is de reden waarom het vermijden van de ingenomen vitamine D (in voeding en supplementen) essentieel is om het aangeboren immuunsysteem goed te laten functioneren tijdens het toepassen van het MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 61:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 61:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Veel MP patiënten die hebben ervaren langdurige perioden van immunopathologie hebben bereikt stadia van een aanzienlijke verbetering of kwijtschelding. Dit ondersteunt de conclusie dat immunopathologie is een noodzakelijk gevolg van chronische bacteriële dood, en een voorloper van de ziekte van omkering. De MP niet uniek in dit opzicht. Een aantal andere ziekten en / of therapieën genereren immunopathologische of immunopathologische-achtige reactions.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Veel MP patiënten die hebben ervaren langdurige perioden van immunopathologie hebben bereikt stadia van een aanzienlijke verbetering of kwijtschelding. Dit ondersteunt de conclusie dat immunopathologie is een noodzakelijk gevolg van chronische bacteriële dood, en een voorloper van de ziekte van omkering. De MP niet uniek in dit opzicht. Een aantal andere ziekten en / of therapieën genereren immunopathologische of immunopathologische-achtige reactions.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Laboratoriumwerk en de patiënt rapporten kunnen worden gebruikt om [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|track klinische tekenen van immunopathology]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Laboratoriumwerk en de patiënt rapporten kunnen worden gebruikt om [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|track klinische tekenen van immunopathology]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 71:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 71:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Andere patiënt groups:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Andere patiënt groups:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|zwangere / zogende women]]** - Zowel olmesartan en minocycline, de twee pijlers medicijnen van de MP, zijn gecontra-indiceerd tijdens de zwangerschap en tijdens de borstvoeding. Vrouwen in de vruchtbare leeftijd op de MP moet nemen van adequate anticonceptie.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|zwangere / zogende women]]** - Zowel olmesartan en minocycline, de twee pijlers medicijnen van de MP, zijn gecontra-indiceerd tijdens de zwangerschap en tijdens de borstvoeding. Vrouwen in de vruchtbare leeftijd op de MP moet nemen van adequate anticonceptie.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|children]]** - Kinderen met bepaalde ziekten en aandoeningen zijn behandeld met de MP. Er zijn meer dan een dozijn in de studie cohort, die doen het goed. De FDA [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6-16-84104997.html|recent approved]] het gebruik van olmesartan voor de hypertensieve kinderen van 6-16.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|children]]** - Kinderen met bepaalde ziekten en aandoeningen zijn behandeld met de MP. Er zijn meer dan een dozijn in de studie cohort, die doen het goed. De FDA [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6-16-84104997.html|recent approved]] het gebruik van olmesartan voor de hypertensieve kinderen van 6-16.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Vóór de aanvang van de behandeling, artsen en patiënten dienen zich vertrouwd te maken met de [[home:starting:prempchecklist|pre-MP checklist]], die de medicijnen, oogbescherming, en de mogelijke aanpassingen van de levensstijl die nodig zijn voor de behandeling succes en de veiligheid van gasten.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Vóór de aanvang van de behandeling, artsen en patiënten dienen zich vertrouwd te maken met de [[home:starting:prempchecklist|pre-MP checklist]], die de medicijnen, oogbescherming, en de mogelijke aanpassingen van de levensstijl die nodig zijn voor de behandeling succes en de veiligheid van gasten.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 133:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 133:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Patiënten op de MP hebben vaak baat bij het dragen van [[home:lifestyle:light:noirs|bril die een breder spectrum van light]] blok en in veel gevallen moeten hun huid te dekken wanneer in de zon. Verdere richtlijnen zijn verkrijgbaar bij de Knowledge Base-artikelen over [[home:lifestyle:light:eye_protection|Eye protection]] en [[home:lifestyle:light:skin_protection|Huid protection]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Patiënten op de MP hebben vaak baat bij het dragen van [[home:lifestyle:light:noirs|bril die een breder spectrum van light]] blok en in veel gevallen moeten hun huid te dekken wanneer in de zon. Verdere richtlijnen zijn verkrijgbaar bij de Knowledge Base-artikelen over [[home:lifestyle:light:eye_protection|Eye protection]] en [[home:lifestyle:light:skin_protection|Huid protection]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Example van immunopathology** - Patiënten in de MP, zoals deze 50-jaar oude man met de ziekte van Bechterew, de neiging om tijdelijke verhoging van de markers van inflammation. ((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011.&amp;#160; //Cell Mol Immunol//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Example van immunopathology** - Patiënten in de MP, zoals deze 50-jaar oude man met de ziekte van Bechterew, de neiging om tijdelijke verhoging van de markers van inflammation. ((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011.&amp;#160; //Cell Mol Immunol//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 158:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 158:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Er zijn twee belangrijke vitamine D metabolites:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Er zijn twee belangrijke vitamine D metabolites:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-dihydroxyvitamine D (1,25-D) ** - De aanwezigheid van hoge niveaus van deze actieve vitamine D hormoon in patiënten suggereert een aanhoudende chronische ontstekingsziekte process.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Echter, de afwezigheid van verhoogde niveaus betekent niet dat een patiënt niet kunnen profiteren van de behandeling met name omdat niet-MP therapieën zoals TNF-alfa blokkers en andere onbekende medicijnen en ingrepen kunnen 1,25-D-spiegel te veranderen. Waar mogelijk, gebruik maken van de lab Quest Diagnostics. Quest heeft onlangs opgehouden te routinematig bevriezing van de 1,25-D monsters, zoals we dat nodig achten. Echter, de 1,25-D monster niet worden bevroren, tenzij de patiënt uitdrukkelijk om vraagt. &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-dihydroxyvitamine D (1,25-D) ** - De aanwezigheid van hoge niveaus van deze actieve vitamine D hormoon in patiënten suggereert een aanhoudende chronische ontstekingsziekte process.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Echter, de afwezigheid van verhoogde niveaus betekent niet dat een patiënt niet kunnen profiteren van de behandeling met name omdat niet-MP therapieën zoals TNF-alfa blokkers en andere onbekende medicijnen en ingrepen kunnen 1,25-D-spiegel te veranderen. Waar mogelijk, gebruik maken van de lab Quest Diagnostics. Quest heeft onlangs opgehouden te routinematig bevriezing van de 1,25-D monsters, zoals we dat nodig achten. Echter, de 1,25-D monster niet worden bevroren, tenzij de patiënt uitdrukkelijk om vraagt. &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroxyvitamine D (25-D) ** - In tegenstelling tot de 1,25-D, moet het serum monsters van 25-D niet worden ingevroren. 25-D is een secosteroid met mogelijke immunosuppressieve effects.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) Zo patiënten op de MP het verbruik te beperken van vitamine D in om hun 25-D te verminderen op of onder de 12 ng/ml. Niveaus van 25-D moeten worden getest om de 6-12 maanden.//Wees ervan bewust dat als 25-D dalen, immunopathologie kan toenemen, soms dramatisch.//&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroxyvitamine D (25-D) ** - In tegenstelling tot de 1,25-D, moet het serum monsters van 25-D niet worden ingevroren. 25-D is een secosteroid met mogelijke immunosuppressieve effects.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) Zo patiënten op de MP het verbruik te beperken van vitamine D in om hun 25-D te verminderen op of onder de 12 ng/ml. Niveaus van 25-D moeten worden getest om de 6-12 maanden.//Wees ervan bewust dat als 25-D dalen, immunopathologie kan toenemen, soms dramatisch.//&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Als de vitamine D-metaboliet tests wijzen niet op Th1 ontsteking, maar klinische observatie anders doet vermoeden, moet een korte cursus van de MP (1 tot 2 maanden) worden gebruikt als een therapeutisch sonde. Een langere termijn kan nodig zijn als 25-O-uitgaven blijven hoog, als een therapeutisch probe is vaak niet effectief, tenzij 25-D-spiegels onder de 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Als de vitamine D-metaboliet tests wijzen niet op Th1 ontsteking, maar klinische observatie anders doet vermoeden, moet een korte cursus van de MP (1 tot 2 maanden) worden gebruikt als een therapeutisch sonde. Een langere termijn kan nodig zijn als 25-O-uitgaven blijven hoog, als een therapeutisch probe is vaak niet effectief, tenzij 25-D-spiegels onder de 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 177:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 177:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Een daling van de systolische druk van meer dan 15mm Hg van kwik kan niet uitsluitend te wijten zijn aan hypotensieve olmesartan optreden. Plaats, de daling is waarschijnlijk ook te wijten aan de ziekte processen zelf.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Een daling van de systolische druk van meer dan 15mm Hg van kwik kan niet uitsluitend te wijten zijn aan hypotensieve olmesartan optreden. Plaats, de daling is waarschijnlijk ook te wijten aan de ziekte processen zelf.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Kan bijvoorbeeld de grootschalige vernietiging van bacteriën en menselijke cellen geïnfecteerd door bacteriën lagere bloeddruk. Hoewel dit niet geldt voor alle bacteriële vormen, toen sommige vormen van bacteriën worden vernietigd, zij release endotoxinen kan (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) de biobeschikbaarheid van die leiden tot een scherpe daling in het bloed pressure.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Kan bijvoorbeeld de grootschalige vernietiging van bacteriën en menselijke cellen geïnfecteerd door bacteriën lagere bloeddruk. Hoewel dit niet geldt voor alle bacteriële vormen, toen sommige vormen van bacteriën worden vernietigd, zij release endotoxinen kan (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) de biobeschikbaarheid van die leiden tot een scherpe daling in het bloed pressure.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Als een patiënt lijdt lage bloeddruk vóór de MP, zal een lage bloeddruk terug te keren als een symptoom van immunopathologie, terwijl op de MP. In de meeste gevallen, vinden we als bacteriële afsterven afneemt, de bloeddruk niveaus beginnen terug te keren naar een normaal bereik, zelfs als patiënten nog steeds dezelfde dosis van olmesartan te nemen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Als een patiënt lijdt lage bloeddruk vóór de MP, zal een lage bloeddruk terug te keren als een symptoom van immunopathologie, terwijl op de MP. In de meeste gevallen, vinden we als bacteriële afsterven afneemt, de bloeddruk niveaus beginnen terug te keren naar een normaal bereik, zelfs als patiënten nog steeds dezelfde dosis van olmesartan te nemen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 189:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 189:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Voor de toepassing van de MP, olmesartan heeft twee primaire actions: het ontstekingen vermindert door het blokkeren van de Nuclear Factor-kappaB cytokine pad en het is een agonist van de vitamine D receptor (VDR). Als een VDR-agonist, olmesartan activeert de aangeboren immuunrespons. Onderzoek ondersteunt de veiligheid van de gebruikte doses door MP patiënten. Olmesartan heeft minimale interacties met andere geneesmiddelen en is een van de veiligste drugs op de markt.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Voor de toepassing van de MP, olmesartan heeft twee primaire actions: het ontstekingen vermindert door het blokkeren van de Nuclear Factor-kappaB cytokine pad en het is een agonist van de vitamine D receptor (VDR). Als een VDR-agonist, olmesartan activeert de aangeboren immuunrespons. Onderzoek ondersteunt de veiligheid van de gebruikte doses door MP patiënten. Olmesartan heeft minimale interacties met andere geneesmiddelen en is een van de veiligste drugs op de markt.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;De halfwaardetijd van olmesartan is naar verluidt 13 uur. Dit zou impliceren dat de drug zou actief blijven tijdens die periode van tijd, echter, hebben we gemerkt dat bij zieke patiënten, olmesartan is het meest effectief wanneer het wordt toegediend om de 4-6 uur, met een maximum van elke 8 uur. Dit kan te wijten zijn aan het feit dat sommige intracellulaire infecties (met name //Shigella//), upreguleren activiteit van de caspases, die proteasen dat de VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Wanneer de VDR is opengebroken door de caspasen splitsen, is het zeer waarschijnlijk dat eventuele liganden gebonden aan het (zoals olmesartan) zou blijven gebonden aan de fragmenten van het eiwit. Daarom zou een VDR-agonist effectief over kortere perioden bij patiënten met geïnfecteerde cellen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;De halfwaardetijd van olmesartan is naar verluidt 13 uur. Dit zou impliceren dat de drug zou actief blijven tijdens die periode van tijd, echter, hebben we gemerkt dat bij zieke patiënten, olmesartan is het meest effectief wanneer het wordt toegediend om de 4-6 uur, met een maximum van elke 8 uur. Dit kan te wijten zijn aan het feit dat sommige intracellulaire infecties (met name //Shigella//), upreguleren activiteit van de caspases, die proteasen dat de VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Wanneer de VDR is opengebroken door de caspasen splitsen, is het zeer waarschijnlijk dat eventuele liganden gebonden aan het (zoals olmesartan) zou blijven gebonden aan de fragmenten van het eiwit. Daarom zou een VDR-agonist effectief over kortere perioden bij patiënten met geïnfecteerde cellen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;De [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] heeft geen veilige grens voor olmesartan medoxomil (Benicar), aangezien er geen dosis-gerelateerde bijwerkingen zijn vastgesteld op dit punt. FDA post-marketing-ervaring heeft geleerd dat Olmesartan heeft een van de veiligste profielen van elk geneesmiddel op de markt. Merk op dat dit niet geldt voor de combinatie drugs, zoals Benicar HCT, die een [[home:othertreatments:diuretics|bevat thiazide]] en //is// schadelijk is, en moet //nooit//gebruikt worden met een MP doseringsschema.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;De [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] heeft geen veilige grens voor olmesartan medoxomil (Benicar), aangezien er geen dosis-gerelateerde bijwerkingen zijn vastgesteld op dit punt. FDA post-marketing-ervaring heeft geleerd dat Olmesartan heeft een van de veiligste profielen van elk geneesmiddel op de markt. Merk op dat dit niet geldt voor de combinatie drugs, zoals Benicar HCT, die een [[home:othertreatments:diuretics|bevat thiazide]] en //is// schadelijk is, en moet //nooit//gebruikt worden met een MP doseringsschema.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;De [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|label voor olmesartan medoxomil]] stelt dat het geneesmiddel goed wordt verdragen. Bijwerkingen waren vergelijkbaar met die ervaren door de placebo-groep. Bijwerkingen waren over het algemeen &amp;quot;mild, van voorbijgaande aard en niet gerelateerd aan dosis.&amp;quot; De frequentie van bijwerkingen had ook geen relatie met de dosis van olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;De [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|label voor olmesartan medoxomil]] stelt dat het geneesmiddel goed wordt verdragen. Bijwerkingen waren vergelijkbaar met die ervaren door de placebo-groep. Bijwerkingen waren over het algemeen &amp;quot;mild, van voorbijgaande aard en niet gerelateerd aan dosis.&amp;quot; De frequentie van bijwerkingen had ook geen relatie met de dosis van olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Een studie van 2001 gepubliceerd in de//Publicatieblad van Farmacologie//gevonden olmesartan om veilig en goed verdragen bij doseringen van maximaal 160 mg/day.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Een studie van 2001 gepubliceerd in de//Publicatieblad van Farmacologie//gevonden olmesartan om veilig en goed verdragen bij doseringen van maximaal 160 mg/day.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;In placebo-gecontroleerde studies, de enige bijwerking die optraden bij meer dan 1 procent van olmesartan-behandelde patiënten versus placebo behandelde patiënten was duizeligheid (3 procent tegen 1 procent). (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;In placebo-gecontroleerde studies, de enige bijwerking die optraden bij meer dan 1 procent van olmesartan-behandelde patiënten versus placebo behandelde patiënten was duizeligheid (3 procent tegen 1 procent). (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;De relevante Knowledge Base-artikel een overzicht van de [[home:protocol:olmesartan:safety|veiligheidsprofiel van olmesartan / Benicar]] meer in detail.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;De relevante Knowledge Base-artikel een overzicht van de [[home:protocol:olmesartan:safety|veiligheidsprofiel van olmesartan / Benicar]] meer in detail.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 207:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 207:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Het Marshall protocol werken roterende combinaties van subinhibitory bacteriostatische antibiotica gepulseerd doses voor maximale effectiviteit.&amp;#160; De antibiotica worden gedoseerd op deze manier om de antibacteriële eigenschappen van deze medicijnen, terwijl het minimaliseren van hun effecten i]]unosuppressive te verbeteren.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Het Marshall protocol werken roterende combinaties van subinhibitory bacteriostatische antibiotica gepulseerd doses voor maximale effectiviteit.&amp;#160; De antibiotica worden gedoseerd op deze manier om de antibacteriële eigenschappen van deze medicijnen, terwijl het minimaliseren van hun effecten i]]unosuppressive te verbeteren.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Antibiotica zijn meestal gedoseerd bij niveaus onder de minimale remmende concentratie (MIC) om zo de kans op bacteriële resistentie te verminderen. Terwijl de MIC relevant kunnen zijn voor acute infecties, kan een dergelijke dosering onderdrukken de immuunrespons tegen chronische pathogenen en de steun van hun groei. Bijvoorbeeld, sommige antibiotica, indien toegediend op een niveau boven de MIC remmen fagocyt function.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}})) Deze effecten lijken onafhankelijk te zijn van hun antibacteriële effect.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Antibiotica zijn meestal gedoseerd bij niveaus onder de minimale remmende concentratie (MIC) om zo de kans op bacteriële resistentie te verminderen. Terwijl de MIC relevant kunnen zijn voor acute infecties, kan een dergelijke dosering onderdrukken de immuunrespons tegen chronische pathogenen en de steun van hun groei. Bijvoorbeeld, sommige antibiotica, indien toegediend op een niveau boven de MIC remmen fagocyt function.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}})) Deze effecten lijken onafhankelijk te zijn van hun antibacteriële effect.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Zo, doseren bij niveaus onder de MIC verbetert de Marshall protocol effectiviteit tegen chronische pathogenen en verder vermindert de kans op bacteriële resistentie. Tegelijkertijd, gepulste toediening moduleert microbiële transcription(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) en vermindert de incidentie van biofilm persistorcellen cells.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Zo, doseren bij niveaus onder de MIC verbetert de Marshall protocol effectiviteit tegen chronische pathogenen en verder vermindert de kans op bacteriële resistentie. Tegelijkertijd, gepulste toediening moduleert microbiële transcription(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) en vermindert de incidentie van biofilm persistorcellen cells.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Starten van een patiënt op de Marshall Protocol =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Starten van een patiënt op de Marshall Protocol =====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 218:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 218:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **For patiënten die corticosteroïden, te beginnen olmesartan** - Corticosteroïden zijn gecontra-indiceerd voor MP patiënten. Vóór het spenen hen, moeten patiënten eerst beginnen olmesartan (zie hieronder), die sterk kunnen ontwenningsverschijnselen te verlichten en te helpen zorgen voor het spenen succes. Het is aanbevolen dat olmesartan gestart worden een week of twee voordat u begint te spenen. Zie de [[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids|spenen guidelines]] voor gedetailleerde instructies.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **For patiënten die corticosteroïden, te beginnen olmesartan** - Corticosteroïden zijn gecontra-indiceerd voor MP patiënten. Vóór het spenen hen, moeten patiënten eerst beginnen olmesartan (zie hieronder), die sterk kunnen ontwenningsverschijnselen te verlichten en te helpen zorgen voor het spenen succes. Het is aanbevolen dat olmesartan gestart worden een week of twee voordat u begint te spenen. Zie de [[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids|spenen guidelines]] voor gedetailleerde instructies.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Withdraw of beginnen te spenen gecontra-indiceerd therapies**&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Withdraw of beginnen te spenen gecontra-indiceerd therapies**&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; - **Vermijd EMF [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.lapresse.ca/sciences/medecine/201704/20/01-5090153-tumeur-au-cerveau-et-cellulaire-un-tribunal-italien-donne-raison-a-un-malade.php|Tumeur au cerveau et cellulaire]]**&amp;#160; &amp;#160;[[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Vermijd het onderdrukken van het immuunsysteem]] [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://mieuxprevenir.blogspot.com.au/2018/03/the-netherlands-radiation-5g-antennas.html|5G radiation]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; - **Vermijd EMF [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.lapresse.ca/sciences/medecine/201704/20/01-5090153-tumeur-au-cerveau-et-cellulaire-un-tribunal-italien-donne-raison-a-un-malade.php|Tumeur au cerveau et cellulaire]]**&amp;#160; &amp;#160;[[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Vermijd het onderdrukken van het immuunsysteem]] [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://mieuxprevenir.blogspot.com.au/2018/03/the-netherlands-radiation-5g-antennas.html|5G radiation]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **If nodig, te voorkomen light** - Indien nodig om de symptomen van fotosensibiliteit te voorkomen, moeten patiënten outdoor licht en helder kunstlicht te vermijden door het verblijf binnenshuis zoveel mogelijk, met behulp van zware gordijnen of rolgordijnen, en die zich goed wanneer venturing buiten overdag . Patiënten kunnen ook nodig hebben om hun ogen te beschermen tegen zowel binnens-en buitenshuis licht.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **If nodig, te voorkomen light** - Indien nodig om de symptomen van fotosensibiliteit te voorkomen, moeten patiënten outdoor licht en helder kunstlicht te vermijden door het verblijf binnenshuis zoveel mogelijk, met behulp van zware gordijnen of rolgordijnen, en die zich goed wanneer venturing buiten overdag . Patiënten kunnen ook nodig hebben om hun ogen te beschermen tegen zowel binnens-en buitenshuis licht.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Begin olmesartan** - Begin van de behandeling door het voorschrijven van 40 mg olmesartan medoxomil zuivere elke zes uur (eg: 6am, middag, 6pm, middernacht) om de ontstekingsreactie cyclus te onderbreken en de ernst van potentiële immunopathologie te verminderen. Onze waarnemingen suggereren dat olmesartan medoxomil is de enige angiotensine receptor blokker (ARB), dat activeert de patiënt aangeboren immuunsysteem. &amp;quot;Geen vervangingen&amp;quot; moeten worden geschreven op het recept. Vermijd een combinatie formulering, zoals Benicar hydrochloorthiazide (HCT Benicar). Omdat patiënten beginnen vaak slechter voelen wanneer afnemende licht en / of vitamine D moet olmesartan gelijktijdig worden voorgeschreven met de vorige stappen, zodat zij kan de daaruit voortvloeiende immunopathologie verzachten, terwijl de 25-D-spiegels dalen.&amp;#160; Patiënten moeten houden enkele weken &amp;quot;levering van olmesartan in de reserve te gebruiken in geval het nodig is om onduldbare immunopathologie te behandelen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Begin olmesartan** - Begin van de behandeling door het voorschrijven van 40 mg olmesartan medoxomil zuivere elke zes uur (eg: 6am, middag, 6pm, middernacht) om de ontstekingsreactie cyclus te onderbreken en de ernst van potentiële immunopathologie te verminderen. Onze waarnemingen suggereren dat olmesartan medoxomil is de enige angiotensine receptor blokker (ARB), dat activeert de patiënt aangeboren immuunsysteem. &amp;quot;Geen vervangingen&amp;quot; moeten worden geschreven op het recept. Vermijd een combinatie formulering, zoals Benicar hydrochloorthiazide (HCT Benicar). Omdat patiënten beginnen vaak slechter voelen wanneer afnemende licht en / of vitamine D moet olmesartan gelijktijdig worden voorgeschreven met de vorige stappen, zodat zij kan de daaruit voortvloeiende immunopathologie verzachten, terwijl de 25-D-spiegels dalen.&amp;#160; Patiënten moeten houden enkele weken &amp;quot;levering van olmesartan in de reserve te gebruiken in geval het nodig is om onduldbare immunopathologie te behandelen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 298:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 298:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Stoppen antibiotica alleen ====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Stoppen antibiotica alleen ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;De lengte van de tijd die het duurt voor antibiotica niet langer te verhogen immunopathologie is variabel. Bepalende factoren zijn onder meer hoe lang de antibiotica verblijf in een systeem.&amp;#160; Door zijn ongewoon lange halfwaardetijd, kunnen Zithromax blijven in de weefsels voor een maand of meer. Bovendien, de zelfredzaamheid van het immuunsysteem is een belangrijke factor. Sommige patiënten kunnen vinden hun immuunrespons is relatief zelfvoorzienend te wijten aan het eigen lichaam verhoogde anti-microbiële productie van peptiden, en dus duurt het langer voor de immunopathologie af te nemen. Als de patiënt is het stoppen van antibiotica met het oog op het minimaliseren van immunopathologie, in sommige gevallen kan het de voorkeur om te verblijven op ofwel 100 mg minocycline om de andere dag of elke dag voor haar [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjust_minocycline te nemen|palliatieve effects]] (waarvan vele zijn het resultaat van het effect ervan op de PXR nucleaire receptor, zie //Bioessay //, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) figuur 1).&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;De lengte van de tijd die het duurt voor antibiotica niet langer te verhogen immunopathologie is variabel. Bepalende factoren zijn onder meer hoe lang de antibiotica verblijf in een systeem.&amp;#160; Door zijn ongewoon lange halfwaardetijd, kunnen Zithromax blijven in de weefsels voor een maand of meer. Bovendien, de zelfredzaamheid van het immuunsysteem is een belangrijke factor. Sommige patiënten kunnen vinden hun immuunrespons is relatief zelfvoorzienend te wijten aan het eigen lichaam verhoogde anti-microbiële productie van peptiden, en dus duurt het langer voor de immunopathologie af te nemen. Als de patiënt is het stoppen van antibiotica met het oog op het minimaliseren van immunopathologie, in sommige gevallen kan het de voorkeur om te verblijven op ofwel 100 mg minocycline om de andere dag of elke dag voor haar [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjust_minocycline te nemen|palliatieve effects]] (waarvan vele zijn het resultaat van het effect ervan op de PXR nucleaire receptor, zie //Bioessay //, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) figuur 1).&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 314:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 314:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;==== Response in 5 diagnoses ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160;TOTALS: 864 members;573 report success; 119 report no success; and for 172 results are not clear.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;SUCCESS RATES: Over all success rate 66.32% Over all unsuccessful 13.77% Over all unsure 19.91%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sarcoidosis success 75.8%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Chronic Fatigue Syndrome success 60.1%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Lyme disease success 66.9%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Rheumatoid arthritis success 69.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Fibromyalgia success 64.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;All Other Th1 disease success 59.8%&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 322:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 341:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;lt;blockquote&amp;gt;When to azitromycine gebruiken als een tweede antibiotic - Omdat clindamycine kunnen psychologische immunopathologie, zoals depressie, angst, indringende gedachten, paranoia of obsessief compulsief gedrag verergeren, bij patiënten die lijden significant van deze voorwaarden kunnen profiteren van het gebruik azitromycine als een tweede antibioticum. Dit is op voorwaarde dat hun 25-D-spiegels in het therapeutisch bereik op of onder de 12 ng/ml. Echter, is azitromycine opgeslagen in de weefsels, wat betekent dat als het is gestopt kan tot 45 dagen. Als gevolg daarvan kan bewijzen veel moeilijker om te beheren onvoorziene stijgingen van de immunopathologie van patiënten die azitromycine. Patiënten met hartdysfunctie moet voorkomen dat azitromycine.&amp;lt;/blockquote&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;lt;blockquote&amp;gt;When to azitromycine gebruiken als een tweede antibiotic - Omdat clindamycine kunnen psychologische immunopathologie, zoals depressie, angst, indringende gedachten, paranoia of obsessief compulsief gedrag verergeren, bij patiënten die lijden significant van deze voorwaarden kunnen profiteren van het gebruik azitromycine als een tweede antibioticum. Dit is op voorwaarde dat hun 25-D-spiegels in het therapeutisch bereik op of onder de 12 ng/ml. Echter, is azitromycine opgeslagen in de weefsels, wat betekent dat als het is gestopt kan tot 45 dagen. Als gevolg daarvan kan bewijzen veel moeilijker om te beheren onvoorziene stijgingen van de immunopathologie van patiënten die azitromycine. Patiënten met hartdysfunctie moet voorkomen dat azitromycine.&amp;lt;/blockquote&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;and from Table&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;and from Table&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;| **[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azitromycine wordt niet langer beschouwd als veilig, zelfs in kleine hoeveelheden) ]]** |12-125mg|elke 8-10 dagen|antibiotica - bindt aan de 50S subunit van het bacteriële ribosoom|verluidt 68 uur, maar sommige studies(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) en ARF patiënt rapporten suggereren blijft in weefsels voor maximaal tot 45 dagen |&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;| **[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azitromycine wordt niet langer beschouwd als veilig, zelfs in kleine hoeveelheden) ]]** |12-125mg|elke 8-10 dagen|antibiotica - bindt aan de 50S subunit van het bacteriële ribosoom|verluidt 68 uur, maar sommige studies(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) en ARF patiënt rapporten suggereren blijft in weefsels voor maximaal tot 45 dagen |&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 334:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 353:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Referenties =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Referenties =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;/nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;</description>
            <author>anonymous@undisclosed.example.com (Anonymous)</author>
            <pubDate>Wed, 14 Sep 2022 20:53:47 +0000</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Protocole Marshall (traduction Française)</title>
            <link>https://mpkb.org/home/translations/french?rev=1663188827&amp;do=diff</link>
            <description>&lt;table&gt;&lt;tr&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;03.13.2019&lt;/th&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;current&lt;/th&gt;&lt;/tr&gt;&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 5:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 5:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Ce document est un résumé d&amp;#039;un article de questions clés liées au Protocole de Marshall, d&amp;#039;autant qu&amp;#039;elle est pertinente pour les médecins.&amp;#160; Bon nombre des sujets abordés ici sont examinés plus en profondeur dans la base de connaissances.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Ce document est un résumé d&amp;#039;un article de questions clés liées au Protocole de Marshall, d&amp;#039;autant qu&amp;#039;elle est pertinente pour les médecins.&amp;#160; Bon nombre des sujets abordés ici sont examinés plus en profondeur dans la base de connaissances.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Sans la participation active des patients à [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], nous ne soutenons ni autorisons l&amp;#039;utilisation publique de cette thérapie.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sans la participation active des patients à [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], nous ne soutenons ni autorisons l&amp;#039;utilisation publique de cette thérapie.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 12:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 12:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Nous encourageons vivement les médecins et les patients de profiter des websites suivantes:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Nous encourageons vivement les médecins et les patients de profiter des websites suivantes:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - La base de connaissances du Protocole Marshall contient des liens vers les résultats de recherche les plus récents de l&amp;#039;ARF ainsi que des articles sur des centaines de sujets et écrits pour un public varié.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - La base de connaissances du Protocole Marshall contient des liens vers les résultats de recherche les plus récents de l&amp;#039;ARF ainsi que des articles sur des centaines de sujets et écrits pour un public varié.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Ce site aide les patients et les médecins à mieux comprendre le Protocole Marshall. MarshallProtocol.com est actuellement ouvert à de nouveaux patients par invitation et contient les rapports des patients sur leurs symptômes et des discussions liées à la science. Les fournisseurs de soins de santé sont encouragés à rejoindre le [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://Section de la santé www.marshallprotocol.com/forum17/|Private Professionals]] forum sur le site d&amp;#039;étude MarshallProtocol.com, qui est accessible sur demande par courriel. MarshallProtocol.com est animé par le professeur Trevor Marshall, les membres de l&amp;#039;équipe de recherche, et des patients-experts.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Ce site aide les patients et les médecins à mieux comprendre le Protocole Marshall. MarshallProtocol.com est actuellement ouvert à de nouveaux patients par invitation et contient les rapports des patients sur leurs symptômes et des discussions liées à la science. Les fournisseurs de soins de santé sont encouragés à rejoindre le [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://Section de la santé www.marshallprotocol.com/forum17/|Private Professionals]] forum sur le site d&amp;#039;étude MarshallProtocol.com, qui est accessible sur demande par courriel. MarshallProtocol.com est animé par le professeur Trevor Marshall, les membres de l&amp;#039;équipe de recherche, et des patients-experts.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Sur ce site on peut apprendre davantage sur la Fondation qui soutient le protocole Marshall et explorer toutes les implications de la pathogénie métagénomique des maladies chroniques.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Sur ce site on peut apprendre davantage sur la Fondation qui soutient le protocole Marshall et explorer toutes les implications de la pathogénie métagénomique des maladies chroniques.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - entrevues menées par Amy Proal avec des patients MP, de même que des articles sur la science sur laquelle se base le protocole.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - entrevues menées par Amy Proal avec des patients MP, de même que des articles sur la science sur laquelle se base le protocole.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 19:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 19:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;En effet, sans la participation active des patients à&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;En effet, sans la participation active des patients à&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], nous ne soutenons ni autorisons l&amp;#039;utilisation publique de cette thérapie.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], nous ne soutenons ni autorisons l&amp;#039;utilisation publique de cette thérapie.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into French. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into French. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Le Protocole Marshall (MP) est le nom donné à un traitement conçu par le professeur Trevor Marshall. Se basant sur la pathogenèse que Marshall a proposé pour les maladies inflammatoires chroniques, le MP vise à éliminer bactéries, champignons, virus et autres microbes qui semblent interagir pour causer les maladies inflammatoires chroniques.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Le Protocole Marshall (MP) est le nom donné à un traitement conçu par le professeur Trevor Marshall. Se basant sur la pathogenèse que Marshall a proposé pour les maladies inflammatoires chroniques, le MP vise à éliminer bactéries, champignons, virus et autres microbes qui semblent interagir pour causer les maladies inflammatoires chroniques.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Marshall (et collègues) ont émis l&amp;#039;hypothèse que les maladies inflammatoires chroniques, notamment de nombreuses maladies auto-immunes, sont causées par dysbiose d&amp;#039;un microbiote métagénomique: des communautés de microbes dont beaucoup persistent en milieu intracellulaire. Un [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|article]] récent et évalué par les pairs décrit cette [[home:pathogenesis|pathogenèse]] en détail.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Marshall (et collègues) ont émis l&amp;#039;hypothèse que les maladies inflammatoires chroniques, notamment de nombreuses maladies auto-immunes, sont causées par dysbiose d&amp;#039;un microbiote métagénomique: des communautés de microbes dont beaucoup persistent en milieu intracellulaire. Un [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|article]] récent et évalué par les pairs décrit cette [[home:pathogenesis|pathogenèse]] en détail.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Avec le soutien de la fondation de recherche d&amp;#039;auto-immunité, le MP a été disponible depuis 2002 et a [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|appliqué]] dans une large gamme de maladies inflammatoires chroniques.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Avec le soutien de la fondation de recherche d&amp;#039;auto-immunité, le MP a été disponible depuis 2002 et a [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|appliqué]] dans une large gamme de maladies inflammatoires chroniques.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 40:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 40:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Un nombre important de patients diagnostiqués avec la sarcoïdose, syndrôme de Lyme post-traitement, syndrome de fatigue chronique, l&amp;#039;uvéite, la thyroïdite de Hashimoto, la polyarthrite rhumatoïde, la fibromyalgie, le diabète de type II, le psoriasis, le lupus (SLE), la sclérose en plaques, et un certain nombre d&amp;#039;autres diagnostics montrent une réponse prometteuse après être traités avec le protocole.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Un nombre important de patients diagnostiqués avec la sarcoïdose, syndrôme de Lyme post-traitement, syndrome de fatigue chronique, l&amp;#039;uvéite, la thyroïdite de Hashimoto, la polyarthrite rhumatoïde, la fibromyalgie, le diabète de type II, le psoriasis, le lupus (SLE), la sclérose en plaques, et un certain nombre d&amp;#039;autres diagnostics montrent une réponse prometteuse après être traités avec le protocole.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Pour déterminer si un patient peut être traité avec succès sur le MP, un diagnostic spécifique de maladie chronique n&amp;#039;est pas aussi important que l&amp;#039;évaluation clinique par un fournisseur de soins de santé compétent, les résultats d&amp;#039;une [[home:starting:therapeutic_probe|sonde]] thérapeutique, et le résultat des [[home:tests:vitdinterpretation|tests de sang de vitamine D]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Pour déterminer si un patient peut être traité avec succès sur le MP, un diagnostic spécifique de maladie chronique n&amp;#039;est pas aussi important que l&amp;#039;évaluation clinique par un fournisseur de soins de santé compétent, les résultats d&amp;#039;une [[home:starting:therapeutic_probe|sonde]] thérapeutique, et le résultat des [[home:tests:vitdinterpretation|tests de sang de vitamine D]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Selon la pathogénèse Marshall, une maladie inflammatoire chronique est caractérisée par une dérégulation des voies des récepteurs nucléaires qui contrôlent la réponse immunitaire innée. Par exemple, le récepteur nucléaire de la vitamine D (VDR) exprime beaucoup de peptides antimicrobiens du corps (avec TLR2). Additionnellement à la dimunition d&amp;#039;expression du VDR lui-même par de nombreux pathogènes courants, des métabolites bactériels empêchent progressivement les ligands endogènes à l&amp;#039;activer. vitamine D ralentit ingéré activité du récepteur de cette même manière, empêchant le corps de tuer les agents pathogènes au cœur de l&amp;#039;état de maladie.&amp;#160; C&amp;#039;est pourquoi le manque de vitamine D ingérée (dans les aliments et les suppléments) est essentielle pour le système immunitaire inné pour fonctionner correctement alors que les patients sont sur le MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Selon la pathogénèse Marshall, une maladie inflammatoire chronique est caractérisée par une dérégulation des voies des récepteurs nucléaires qui contrôlent la réponse immunitaire innée. Par exemple, le récepteur nucléaire de la vitamine D (VDR) exprime beaucoup de peptides antimicrobiens du corps (avec TLR2). Additionnellement à la dimunition d&amp;#039;expression du VDR lui-même par de nombreux pathogènes courants, des métabolites bactériels empêchent progressivement les ligands endogènes à l&amp;#039;activer. vitamine D ralentit ingéré activité du récepteur de cette même manière, empêchant le corps de tuer les agents pathogènes au cœur de l&amp;#039;état de maladie.&amp;#160; C&amp;#039;est pourquoi le manque de vitamine D ingérée (dans les aliments et les suppléments) est essentielle pour le système immunitaire inné pour fonctionner correctement alors que les patients sont sur le MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 63:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 63:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Beaucoup de patients MP qui ont connu de longues périodes de immunopathologie ont atteint des stades d&amp;#039;amélioration significative ou de remise. Ceci permet de conclure que immunopathologie est un résultat nécessaire de la mort bactérienne chronique, et un précurseur à l&amp;#039;inversion de la maladie. Le député n&amp;#039;est pas unique à cet égard. Un certain nombre d&amp;#039;autres maladies et / ou des thérapies de générer reactions.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) immunopathologiques ou immunopathologiques de type (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Beaucoup de patients MP qui ont connu de longues périodes de immunopathologie ont atteint des stades d&amp;#039;amélioration significative ou de remise. Ceci permet de conclure que immunopathologie est un résultat nécessaire de la mort bactérienne chronique, et un précurseur à l&amp;#039;inversion de la maladie. Le député n&amp;#039;est pas unique à cet égard. Un certain nombre d&amp;#039;autres maladies et / ou des thérapies de générer reactions.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) immunopathologiques ou immunopathologiques de type (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Rapports de travail de laboratoire et le patient peut être utilisé pour [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|signes cliniques de la piste immunopathology]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Rapports de travail de laboratoire et le patient peut être utilisé pour [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|signes cliniques de la piste immunopathology]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 73:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 73:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Autres groups: patient&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Autres groups: patient&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|enceintes / allaitantes women]]** - Les deux olmésartan et la minocycline, les deux médicaments pilier de la MP, sont contre-indiqués pendant la grossesse et l&amp;#039;allaitement. Les femmes en âge de procréer sur le député devrait prendre des mesures contraceptives adéquates.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|enceintes / allaitantes women]]** - Les deux olmésartan et la minocycline, les deux médicaments pilier de la MP, sont contre-indiqués pendant la grossesse et l&amp;#039;allaitement. Les femmes en âge de procréer sur le député devrait prendre des mesures contraceptives adéquates.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|children]]** - Les enfants souffrant de certaines maladies et conditions ont été traités avec le MP. Il ya plus d&amp;#039;une douzaine dans la cohorte de l&amp;#039;étude qui se portent bien. Le [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6-16-84104997.html|FDA approved]] récemment l&amp;#039;utilisation de l&amp;#039;olmésartan pour les enfants âgés hypertendus 6-16.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|children]]** - Les enfants souffrant de certaines maladies et conditions ont été traités avec le MP. Il ya plus d&amp;#039;une douzaine dans la cohorte de l&amp;#039;étude qui se portent bien. Le [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6-16-84104997.html|FDA approved]] récemment l&amp;#039;utilisation de l&amp;#039;olmésartan pour les enfants âgés hypertendus 6-16.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Avant de commencer la thérapie, les médecins et les patients doivent se familiariser avec les [[home:starting:prempchecklist|checklist]] pré-MP, qui passe en revue les médicaments, des lunettes de protection, et des modifications au mode de vie nécessaires à la réussite du traitement et de la sécurité.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Avant de commencer la thérapie, les médecins et les patients doivent se familiariser avec les [[home:starting:prempchecklist|checklist]] pré-MP, qui passe en revue les médicaments, des lunettes de protection, et des modifications au mode de vie nécessaires à la réussite du traitement et de la sécurité.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 138:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 138:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Les patients sur le MP bénéficient souvent de porter [[home:lifestyle:light:noirs|lunettes qui bloquent un plus large éventail de light]] et dans de nombreux cas doivent couvrir leur peau au soleil. De nouvelles lignes directrices sont disponibles à la Base de connaissances sur les articles [[home:lifestyle:light:eye_protection|protection]] yeux et [[home:lifestyle:light:skin_protection|protection]] peau.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Les patients sur le MP bénéficient souvent de porter [[home:lifestyle:light:noirs|lunettes qui bloquent un plus large éventail de light]] et dans de nombreux cas doivent couvrir leur peau au soleil. De nouvelles lignes directrices sont disponibles à la Base de connaissances sur les articles [[home:lifestyle:light:eye_protection|protection]] yeux et [[home:lifestyle:light:skin_protection|protection]] peau.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Example de immunopathology** - Les patients du MP, comme cette homme de 50 ans atteints de spondylarthrite ankylosante, ont tendance à éprouver de l&amp;#039;augmentation temporaire des marqueurs de inflammation.((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011. //Immunol Mol Cell//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Example de immunopathology** - Les patients du MP, comme cette homme de 50 ans atteints de spondylarthrite ankylosante, ont tendance à éprouver de l&amp;#039;augmentation temporaire des marqueurs de inflammation.((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011. //Immunol Mol Cell//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 162:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 162:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Il existe deux principaux vitamine D metabolites:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Il existe deux principaux vitamine D metabolites:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-dihydroxyvitamine D (1,25-D) ** - La présence de niveaux élevés de cette hormone de la vitamine D active chez les patients suggère une maladie inflammatoire chronique cours process.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Cependant, l&amp;#039;absence de niveaux élevés ne signifie pas un patient ne peut pas bénéficier d&amp;#039;un traitement d&amp;#039;autant plus que les thérapies non-MP comme les inhibiteurs du TNF-alpha et d&amp;#039;autres drogues inconnues et les interventions peuvent modifier les niveaux de 1,25-D. Chaque fois que possible, utiliser le laboratoire de Quest Diagnostics. Quest a récemment cessé de routine congeler les échantillons de 1,25-D, que nous trouvons nécessaire. Toutefois, l&amp;#039;échantillon de 1,25-D ne sera pas gelé à moins que le patient demande expressément. &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-dihydroxyvitamine D (1,25-D) ** - La présence de niveaux élevés de cette hormone de la vitamine D active chez les patients suggère une maladie inflammatoire chronique cours process.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Cependant, l&amp;#039;absence de niveaux élevés ne signifie pas un patient ne peut pas bénéficier d&amp;#039;un traitement d&amp;#039;autant plus que les thérapies non-MP comme les inhibiteurs du TNF-alpha et d&amp;#039;autres drogues inconnues et les interventions peuvent modifier les niveaux de 1,25-D. Chaque fois que possible, utiliser le laboratoire de Quest Diagnostics. Quest a récemment cessé de routine congeler les échantillons de 1,25-D, que nous trouvons nécessaire. Toutefois, l&amp;#039;échantillon de 1,25-D ne sera pas gelé à moins que le patient demande expressément. &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroxyvitamine D (25-D) ** - Contrairement à 1,25-D, des échantillons de sérum de 25-D ne doit pas être congelé. 25-D est un sécostéroïde avec effects.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) immunosuppresseurs possible Ainsi, les patients sur le député de restreindre la consommation de vitamine D afin de réduire leur 25-D égales ou inférieures à 12 ng/ml. Les niveaux de 25-D doivent être testés tous les 6-12 mois.//Soyez conscient que l&amp;#039;automne niveaux 25-D, immunopathologie peut augmenter, parfois de façon spectaculaire.//&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroxyvitamine D (25-D) ** - Contrairement à 1,25-D, des échantillons de sérum de 25-D ne doit pas être congelé. 25-D est un sécostéroïde avec effects.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) immunosuppresseurs possible Ainsi, les patients sur le député de restreindre la consommation de vitamine D afin de réduire leur 25-D égales ou inférieures à 12 ng/ml. Les niveaux de 25-D doivent être testés tous les 6-12 mois.//Soyez conscient que l&amp;#039;automne niveaux 25-D, immunopathologie peut augmenter, parfois de façon spectaculaire.//&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si les tests de vitamine D métabolite n&amp;#039;indiquent pas Th1 l&amp;#039;inflammation, mais l&amp;#039;observation clinique suggère le contraire, un petit cours de la MP (1 à 2 mois) devrait être utilisé comme une sonde thérapeutiques. Un délai plus long peut être nécessaire si les niveaux 25-D restent élevées, comme une sonde thérapeutique est souvent pas efficace à moins que les niveaux 25-D inférieur à 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si les tests de vitamine D métabolite n&amp;#039;indiquent pas Th1 l&amp;#039;inflammation, mais l&amp;#039;observation clinique suggère le contraire, un petit cours de la MP (1 à 2 mois) devrait être utilisé comme une sonde thérapeutiques. Un délai plus long peut être nécessaire si les niveaux 25-D restent élevées, comme une sonde thérapeutique est souvent pas efficace à moins que les niveaux 25-D inférieur à 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 180:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 180:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Une baisse de la pression systolique est supérieure à 15 mm Hg de mercure ne peut être uniquement due à l&amp;#039;action hypotensive de l&amp;#039;olmésartan. Au lieu de cela, la baisse est aussi probablement dû à la maladie elle-même processus.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Une baisse de la pression systolique est supérieure à 15 mm Hg de mercure ne peut être uniquement due à l&amp;#039;action hypotensive de l&amp;#039;olmésartan. Au lieu de cela, la baisse est aussi probablement dû à la maladie elle-même processus.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Par exemple, la destruction généralisée des bactéries et des cellules humaines infectées par des bactéries peut abaisser la tension artérielle. Bien que ce n&amp;#039;est pas vrai de toutes les formes bactériennes, lorsque certaines formes de bactéries sont détruites, elles libèrent des endotoxines, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) la biodisponibilité de ce qui peut entraîner une forte baisse des pressure.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}})) sang&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Par exemple, la destruction généralisée des bactéries et des cellules humaines infectées par des bactéries peut abaisser la tension artérielle. Bien que ce n&amp;#039;est pas vrai de toutes les formes bactériennes, lorsque certaines formes de bactéries sont détruites, elles libèrent des endotoxines, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) la biodisponibilité de ce qui peut entraîner une forte baisse des pressure.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}})) sang&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si un patient souffre de pression artérielle avant la MP, une pression artérielle basse sera de retour comme un symptôme de immunopathologie tandis que sur le MP. Dans la plupart des cas, nous constatons que des infections bactériennes die-off disparaît, la pression artérielle commencent à revenir à un niveau normal alors même que les patients continuent à prendre la même dose d&amp;#039;olmésartan.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si un patient souffre de pression artérielle avant la MP, une pression artérielle basse sera de retour comme un symptôme de immunopathologie tandis que sur le MP. Dans la plupart des cas, nous constatons que des infections bactériennes die-off disparaît, la pression artérielle commencent à revenir à un niveau normal alors même que les patients continuent à prendre la même dose d&amp;#039;olmésartan.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 192:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 192:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Aux fins de la MP, l&amp;#039;olmésartan a deux actions: primaire, il réduit l&amp;#039;inflammation en bloquant la voie nucléaire cytokine Factor-kappaB et il est un agoniste du récepteur de la vitamine D (VDR). Comme un agoniste VDR, l&amp;#039;olmésartan active la réponse immunitaire innée. Recherche confirme l&amp;#039;innocuité des doses utilisées par les patients MP. L&amp;#039;olmésartan est minime interactions avec d&amp;#039;autres médicaments et est l&amp;#039;un des médicaments les plus sûrs sur le marché.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Aux fins de la MP, l&amp;#039;olmésartan a deux actions: primaire, il réduit l&amp;#039;inflammation en bloquant la voie nucléaire cytokine Factor-kappaB et il est un agoniste du récepteur de la vitamine D (VDR). Comme un agoniste VDR, l&amp;#039;olmésartan active la réponse immunitaire innée. Recherche confirme l&amp;#039;innocuité des doses utilisées par les patients MP. L&amp;#039;olmésartan est minime interactions avec d&amp;#039;autres médicaments et est l&amp;#039;un des médicaments les plus sûrs sur le marché.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;La demi-vie de l&amp;#039;olmésartan est signalé à 13 heures. Cela impliquerait que le médicament devrait rester actifs pendant cette période de temps, cependant, nous avons constaté que chez les patients malades, l&amp;#039;olmésartan est plus efficace lorsqu&amp;#039;il est administré toutes les 4-6 heures, avec un maximum de toutes les 8 heures. Cela peut être dû au fait que certaines infections intracellulaires (notamment//Shigella //), réguler positivement l&amp;#039;activité des caspases, qui sont des protéases qui clivent la VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Lorsque le VDR est rompu par les caspases, il est fort probable que toute ligands liés à ce domaine (tels que l&amp;#039;olmésartan) resteraient liés à des fragments de la protéine. Par conséquent, un agoniste VDR serait efficace sur de courtes périodes de temps chez les patients avec des cellules infectées.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;La demi-vie de l&amp;#039;olmésartan est signalé à 13 heures. Cela impliquerait que le médicament devrait rester actifs pendant cette période de temps, cependant, nous avons constaté que chez les patients malades, l&amp;#039;olmésartan est plus efficace lorsqu&amp;#039;il est administré toutes les 4-6 heures, avec un maximum de toutes les 8 heures. Cela peut être dû au fait que certaines infections intracellulaires (notamment//Shigella //), réguler positivement l&amp;#039;activité des caspases, qui sont des protéases qui clivent la VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Lorsque le VDR est rompu par les caspases, il est fort probable que toute ligands liés à ce domaine (tels que l&amp;#039;olmésartan) resteraient liés à des fragments de la protéine. Par conséquent, un agoniste VDR serait efficace sur de courtes périodes de temps chez les patients avec des cellules infectées.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Le [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] n&amp;#039;a pas fixé de limite de sécurité pour l&amp;#039;olmésartan (Benicar), car aucun des événements indésirables liés à la dose ont été identifiés à ce point. post-commercialisation par la FDA, l&amp;#039;expérience a montré que l&amp;#039;olmésartan est l&amp;#039;un des profils les plus sûrs de tout médicament sur le marché. Notez que cela ne s&amp;#039;applique pas à la combinaison de médicaments, tels que Benicar HCT, qui contient une [[home:othertreatments:diuretics|thiazide]] //et// est nuisible et doit //jamais// être utilisé avec un calendrier de dosage MP.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Le [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] n&amp;#039;a pas fixé de limite de sécurité pour l&amp;#039;olmésartan (Benicar), car aucun des événements indésirables liés à la dose ont été identifiés à ce point. post-commercialisation par la FDA, l&amp;#039;expérience a montré que l&amp;#039;olmésartan est l&amp;#039;un des profils les plus sûrs de tout médicament sur le marché. Notez que cela ne s&amp;#039;applique pas à la combinaison de médicaments, tels que Benicar HCT, qui contient une [[home:othertreatments:diuretics|thiazide]] //et// est nuisible et doit //jamais// être utilisé avec un calendrier de dosage MP.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Le [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|label pour les Etats medoxomil]] olmésartan que le médicament est bien toléré. Les effets indésirables étaient similaires à ceux rencontrés par le groupe placebo. Les événements indésirables étaient généralement &amp;quot;légers, transitoires et non liée à la dose.&amp;quot; La fréquence des événements indésirables a également eu aucune relation avec la dose d&amp;#039;olmésartan.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Le [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|label pour les Etats medoxomil]] olmésartan que le médicament est bien toléré. Les effets indésirables étaient similaires à ceux rencontrés par le groupe placebo. Les événements indésirables étaient généralement &amp;quot;légers, transitoires et non liée à la dose.&amp;quot; La fréquence des événements indésirables a également eu aucune relation avec la dose d&amp;#039;olmésartan.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Une étude de 2001 publiée dans la//Journal de pharmacologie//trouve l&amp;#039;olmésartan être sûr et bien toléré à des doses allant jusqu&amp;#039;à 160 mg/day.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Une étude de 2001 publiée dans la//Journal de pharmacologie//trouve l&amp;#039;olmésartan être sûr et bien toléré à des doses allant jusqu&amp;#039;à 160 mg/day.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Dans les essais contrôlés par placebo, le seul effet secondaire qui se sont produits dans plus de 1 pour cent des patients traités par l&amp;#039;olmésartan vs patients traités par placebo a été étourdissements (3 pour cent contre 1 pour cent).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Dans les essais contrôlés par placebo, le seul effet secondaire qui se sont produits dans plus de 1 pour cent des patients traités par l&amp;#039;olmésartan vs patients traités par placebo a été étourdissements (3 pour cent contre 1 pour cent).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;La Base de connaissances pertinentes article passe en revue les [[home:protocol:olmesartan:safety|Voir le profil de sécurité de l&amp;#039;olmésartan / Benicar]] plus en détail.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;La Base de connaissances pertinentes article passe en revue les [[home:protocol:olmesartan:safety|Voir le profil de sécurité de l&amp;#039;olmésartan / Benicar]] plus en détail.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 210:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 210:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Le Protocole Marshall emploie des combinaisons de rotation subinhibitrices antibiotiques bactériostatiques à des doses pulsée pour une efficacité maximale.&amp;#160; Les antibiotiques sont dosées de cette façon à améliorer les propriétés antibactériennes de ces médicaments tout en minimisant leurs effets immunosuppressive.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Le Protocole Marshall emploie des combinaisons de rotation subinhibitrices antibiotiques bactériostatiques à des doses pulsée pour une efficacité maximale.&amp;#160; Les antibiotiques sont dosées de cette façon à améliorer les propriétés antibactériennes de ces médicaments tout en minimisant leurs effets immunosuppressive.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Les antibiotiques sont généralement dosés à des niveaux inférieurs à la concentration minimale inhibitrice (CMI) de manière à réduire le risque de résistance bactérienne. Bien que le MIC peut être pertinente pour des infections aiguës, telles dosage peut supprimer la réponse immunitaire vers pathogènes chroniques et de favoriser leur croissance. Par exemple, certains antibiotiques, lorsqu&amp;#039;ils sont administrés à des niveaux au-dessus du MIC inhiber function.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}})) phagocyte Ces effets semblent être indépendants de leurs effect.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}})) antibactérien&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Les antibiotiques sont généralement dosés à des niveaux inférieurs à la concentration minimale inhibitrice (CMI) de manière à réduire le risque de résistance bactérienne. Bien que le MIC peut être pertinente pour des infections aiguës, telles dosage peut supprimer la réponse immunitaire vers pathogènes chroniques et de favoriser leur croissance. Par exemple, certains antibiotiques, lorsqu&amp;#039;ils sont administrés à des niveaux au-dessus du MIC inhiber function.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}})) phagocyte Ces effets semblent être indépendants de leurs effect.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}})) antibactérien&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Ainsi, le dosage à des niveaux inférieurs de la MIC améliore l&amp;#039;efficacité du Protocole Marshall contre les agents pathogènes chroniques et réduit encore le risque de résistance bactérienne. Dans le même temps, pulsé dosage module transcription(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) microbienne et réduit considérablement l&amp;#039;incidence de persister biofilm cells.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Ainsi, le dosage à des niveaux inférieurs de la MIC améliore l&amp;#039;efficacité du Protocole Marshall contre les agents pathogènes chroniques et réduit encore le risque de résistance bactérienne. Dans le même temps, pulsé dosage module transcription(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) microbienne et réduit considérablement l&amp;#039;incidence de persister biofilm cells.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Partir d&amp;#039;un patient sur le Protocole Marshall =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Partir d&amp;#039;un patient sur le Protocole Marshall =====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 222:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 222:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **For, commencer olmesartan** - Les corticostéroïdes sont contre-indiqués pour les patients MP. Avant le sevrage, les patients doivent d&amp;#039;abord commencer l&amp;#039;olmésartan (voir ci-dessous), qui peut considérablement soulager les symptômes de sevrage et d&amp;#039;assurer le succès du sevrage. Il est recommandé que l&amp;#039;olmésartan être démarré une semaine ou deux avant de commencer à sevrer. Voir le [[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids|guidelines]] sevrage pour des instructions détaillées.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **For, commencer olmesartan** - Les corticostéroïdes sont contre-indiqués pour les patients MP. Avant le sevrage, les patients doivent d&amp;#039;abord commencer l&amp;#039;olmésartan (voir ci-dessous), qui peut considérablement soulager les symptômes de sevrage et d&amp;#039;assurer le succès du sevrage. Il est recommandé que l&amp;#039;olmésartan être démarré une semaine ou deux avant de commencer à sevrer. Voir le [[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids|guidelines]] sevrage pour des instructions détaillées.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Withdraw ou commencer à sevrer contre therapies**&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Withdraw ou commencer à sevrer contre therapies**&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; - **Eviter EMF [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.lapresse.ca/sciences/medecine/201704/20/01-5090153-tumeur-au-cerveau-et-cellulaire-un-tribunal-italien-donne-raison-a-un-malade.php|Tumeur au cerveau et cellulaire]]**&amp;#160; &amp;#160;[[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Éviter de supprimer le système immunitaire]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; - **Eviter EMF [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.lapresse.ca/sciences/medecine/201704/20/01-5090153-tumeur-au-cerveau-et-cellulaire-un-tribunal-italien-donne-raison-a-un-malade.php|Tumeur au cerveau et cellulaire]]**&amp;#160; &amp;#160;[[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Éviter de supprimer le système immunitaire]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **If nécessaire, éviter light** - Si nécessaire pour éviter les symptômes de la photosensibilité, les patients doivent éviter la lumière extérieure et les lumières lumineuses à l&amp;#039;intérieur en restant à l&amp;#039;intérieur autant que possible, à l&amp;#039;aide de lourds rideaux ou stores pour fenêtres, et couvrant bien chaque fois que de s&amp;#039;aventurer à l&amp;#039;extérieur pendant les heures de clarté . Les patients peuvent également avoir besoin pour protéger leurs yeux à la fois la lumière extérieure et intérieure.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **If nécessaire, éviter light** - Si nécessaire pour éviter les symptômes de la photosensibilité, les patients doivent éviter la lumière extérieure et les lumières lumineuses à l&amp;#039;intérieur en restant à l&amp;#039;intérieur autant que possible, à l&amp;#039;aide de lourds rideaux ou stores pour fenêtres, et couvrant bien chaque fois que de s&amp;#039;aventurer à l&amp;#039;extérieur pendant les heures de clarté . Les patients peuvent également avoir besoin pour protéger leurs yeux à la fois la lumière extérieure et intérieure.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Begin olmesartan** - commencer la thérapie par la prescription de 40 mg d&amp;#039;olmésartan médoxomil pure toutes les six heures (6 heures eg:, midi, 18 heures, minuit) pour interrompre le cycle inflammatoire et réduire la gravité des immunopathologie potentiels. Nos observations suggèrent que l&amp;#039;olmésartan est le seul antagoniste des récepteurs angiotensine (ARB) qui active l&amp;#039;inné système immunitaire du patient. &amp;quot;Aucune substitution&amp;quot; doit être écrit sur l&amp;#039;ordonnance. Évitez toute formulation combinée tel que l&amp;#039;hydrochlorothiazide Benicar (Benicar HCT). Parce que les patients commencent souvent à se sentir moins bien lors de la diminution de lumière et / ou de vitamine D, l&amp;#039;olmésartan doit être prescrit en même temps que les étapes précédentes, de sorte qu&amp;#039;il ne peut pallier toute immunopathologie résultant tandis que les niveaux 25-D sont en baisse.&amp;#160; Les patients doivent maintenir l&amp;#039;offre de plusieurs semaines d&amp;#039;olmésartan en réserve à utiliser au cas où il est nécessaire de traiter immunopathologie intolérable.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Begin olmesartan** - commencer la thérapie par la prescription de 40 mg d&amp;#039;olmésartan médoxomil pure toutes les six heures (6 heures eg:, midi, 18 heures, minuit) pour interrompre le cycle inflammatoire et réduire la gravité des immunopathologie potentiels. Nos observations suggèrent que l&amp;#039;olmésartan est le seul antagoniste des récepteurs angiotensine (ARB) qui active l&amp;#039;inné système immunitaire du patient. &amp;quot;Aucune substitution&amp;quot; doit être écrit sur l&amp;#039;ordonnance. Évitez toute formulation combinée tel que l&amp;#039;hydrochlorothiazide Benicar (Benicar HCT). Parce que les patients commencent souvent à se sentir moins bien lors de la diminution de lumière et / ou de vitamine D, l&amp;#039;olmésartan doit être prescrit en même temps que les étapes précédentes, de sorte qu&amp;#039;il ne peut pallier toute immunopathologie résultant tandis que les niveaux 25-D sont en baisse.&amp;#160; Les patients doivent maintenir l&amp;#039;offre de plusieurs semaines d&amp;#039;olmésartan en réserve à utiliser au cas où il est nécessaire de traiter immunopathologie intolérable.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 302:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 302:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Arrêt des antibiotiques seulement ====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Arrêt des antibiotiques seulement ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;La longueur du temps qu&amp;#039;il faut pour que les antibiotiques ne immunopathologie plus augmentation est variable. Les facteurs déterminants comprennent combien de temps les antibiotiques rester dans son système.&amp;#160; En raison de sa demi-vie exceptionnellement longue, Zithromax peut rester dans les tissus pour un mois ou plus. En outre, l&amp;#039;autonomie du système immunitaire est un facteur important. Certains patients peuvent trouver leur réponse immunitaire est relativement autonome en raison de posséder le corps de la production de peptides antimicrobiens a augmenté, et donc il faudra plus de temps pour l&amp;#039;immunopathologie à décliner. Si le patient est l&amp;#039;arrêt des antibiotiques dans le but de minimiser immunopathologie, dans certains cas il peut être préférable de rester sur la minocycline soit 100 mg tous les deux jours ou de prendre tous les jours pour son [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjust_minocycline|effects]] palliatifs (dont beaucoup sont le résultat de son effet sur les récepteurs nucléaires PXR, voir//Bioessai //, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) Figure 1).&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;La longueur du temps qu&amp;#039;il faut pour que les antibiotiques ne immunopathologie plus augmentation est variable. Les facteurs déterminants comprennent combien de temps les antibiotiques rester dans son système.&amp;#160; En raison de sa demi-vie exceptionnellement longue, Zithromax peut rester dans les tissus pour un mois ou plus. En outre, l&amp;#039;autonomie du système immunitaire est un facteur important. Certains patients peuvent trouver leur réponse immunitaire est relativement autonome en raison de posséder le corps de la production de peptides antimicrobiens a augmenté, et donc il faudra plus de temps pour l&amp;#039;immunopathologie à décliner. Si le patient est l&amp;#039;arrêt des antibiotiques dans le but de minimiser immunopathologie, dans certains cas il peut être préférable de rester sur la minocycline soit 100 mg tous les deux jours ou de prendre tous les jours pour son [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjust_minocycline|effects]] palliatifs (dont beaucoup sont le résultat de son effet sur les récepteurs nucléaires PXR, voir//Bioessai //, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) Figure 1).&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 320:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 320:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;==== Response in 5 diagnoses ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160;TOTALS: 864 members;573 report success; 119 report no success; and for 172 results are not clear.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;SUCCESS RATES: Over all success rate 66.32% Over all unsuccessful 13.77% Over all unsure 19.91%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sarcoidosis success 75.8%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Chronic Fatigue Syndrome success 60.1%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Lyme disease success 66.9%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Rheumatoid arthritis success 69.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Fibromyalgia success 64.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;All Other Th1 disease success 59.8%&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 337:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 355:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;and from Table&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;and from Table&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; |**[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azithromycin n&amp;#039;est plus considéré comme sûr, même à petites doses, car il peut avoir des effets délétères sur la fonction immunitaire. ) ]]**|0mg |tous les 8-10 jours|antibiotiques - se lie à la sous-unité 50S du ribosome bactérien|auraient 68 heures, mais certains (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) studies(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) et rapports patient ARF suggèrent qu&amp;#039;il reste dans les tissus pour un maximum à 45 jours |&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; |**[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azithromycin n&amp;#039;est plus considéré comme sûr, même à petites doses, car il peut avoir des effets délétères sur la fonction immunitaire. ) ]]**|0mg |tous les 8-10 jours|antibiotiques - se lie à la sous-unité 50S du ribosome bactérien|auraient 68 heures, mais certains (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) studies(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) et rapports patient ARF suggèrent qu&amp;#039;il reste dans les tissus pour un maximum à 45 jours |&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Reduced sentencce containing list of ABx from cinq to quattre&amp;#160; &amp;#160;--- //Sallie Q 10.18.2015//&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Reduced sentencce containing list of ABx from cinq to quattre&amp;#160; &amp;#160;--- //Sallie Q 10.18.2015//&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 349:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 367:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;===== Références&amp;#160; =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;===== Références&amp;#160; =====&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;&amp;lt;/nodisp&amp;gt; &lt;/strong&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;</description>
            <author>anonymous@undisclosed.example.com (Anonymous)</author>
            <pubDate>Wed, 14 Sep 2022 20:53:47 +0000</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Marshall Protocol (Deutsche übersetzung)</title>
            <link>https://mpkb.org/home/translations/german?rev=1663188827&amp;do=diff</link>
            <description>&lt;table&gt;&lt;tr&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;03.13.2019&lt;/th&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;current&lt;/th&gt;&lt;/tr&gt;&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 3:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 3:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Dieses Dokument ist eine Zusammenfassung der wichtigsten Fragen im Zusammenhang mit dem Marshall-Protokoll und richtet sich an ÄrztInnen. Viele der hier behandelten Themen sind umfangreicher an anderen Stellen der Knowledge Base dargestellt.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Dieses Dokument ist eine Zusammenfassung der wichtigsten Fragen im Zusammenhang mit dem Marshall-Protokoll und richtet sich an ÄrztInnen. Viele der hier behandelten Themen sind umfangreicher an anderen Stellen der Knowledge Base dargestellt.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Wir empfehlen die Behandlung nach dem MP nur bei aktiver Beteiligung der PatientInnen auf den&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], was ebenso Teil der Voraussetzungen ist, unter denen wir uns um die Anerkennung des MP als offiziell zugelassene Behandlung bemuehen.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Wir empfehlen die Behandlung nach dem MP nur bei aktiver Beteiligung der PatientInnen auf den&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], was ebenso Teil der Voraussetzungen ist, unter denen wir uns um die Anerkennung des MP als offiziell zugelassene Behandlung bemuehen.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Übersetzung von Zeitschriftenartikeln =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Übersetzung von Zeitschriftenartikeln =====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://mpkb.org/_media/home/translations/germanmetagenome.pdf|Autoimmunkrankheit und das menschliche Metagenom (PDF)]]** -&amp;#160; Deutsche Übersetzung von &amp;quot;&amp;lt;html&amp;gt;Autoimmune disease and the metagenome&amp;lt;/html&amp;gt;&amp;quot; &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://mpkb.org/_media/home/translations/germanmetagenome.pdf|Autoimmunkrankheit und das menschliche Metagenom (PDF)]]** -&amp;#160; Deutsche Übersetzung von &amp;quot;&amp;lt;html&amp;gt;Autoimmune disease and the metagenome&amp;lt;/html&amp;gt;&amp;quot; &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://mpkb.org/_media/home/translations/germanimmunostimulation.pdf|Immunstimulierung im Zeitalter der Metagenome (PDF)]]** -&amp;#160; Deutsche Übersetzung von &amp;quot;&amp;lt;html&amp;gt;Immunostimulation in the era of the metagenome&amp;lt;/html&amp;gt;&amp;quot;	&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://mpkb.org/_media/home/translations/germanimmunostimulation.pdf|Immunstimulierung im Zeitalter der Metagenome (PDF)]]** -&amp;#160; Deutsche Übersetzung von &amp;quot;&amp;lt;html&amp;gt;Immunostimulation in the era of the metagenome&amp;lt;/html&amp;gt;&amp;quot;	&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Ressourcen für ÄrztInnen =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Ressourcen für ÄrztInnen =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Wir empfehlen AerztInnen und PatientInnen dringend, Informationen auf folgenden Webseiten zu lesen:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Wir empfehlen AerztInnen und PatientInnen dringend, Informationen auf folgenden Webseiten zu lesen:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - Die Marshall-Protokoll Knowledge Base enthält Links zu den neuesten peer-reviewed (von Experten begutachteten) wissenschaftlichen Veroeffentlichen von ARF, sowie Artikel über zahlreiche Themen, welche fuer die unterschiedlichsten Zielgruppen geschrieben worden sind.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - Die Marshall-Protokoll Knowledge Base enthält Links zu den neuesten peer-reviewed (von Experten begutachteten) wissenschaftlichen Veroeffentlichen von ARF, sowie Artikel über zahlreiche Themen, welche fuer die unterschiedlichsten Zielgruppen geschrieben worden sind.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Diese Seite hilft PatientInnen und ÄrztInnen ein besseres Verständnis für das Marshall-Protokoll zu bekommen. Die MarshallProtocol.com-Seite&amp;#160; ist derzeit offen für neue PatientInnen nur auf Einladung hin. Sie beinhaltet Krankheits- und Symptomberichte von PatientInnen und wissenschaftsbezogene Diskussionen. Medizinische Fachleute werden gebeten, sich auf der [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Sonderforum fuer medizinische Fachleute]] -Seite anzumelden, was über eine Anfrage per E-Mail möglich ist. MarshallProtocol.com wird von Professor Trevor Marshall, Mitgliedern des Forschungsteams und PatientenvertreterInnen moderiert.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Diese Seite hilft PatientInnen und ÄrztInnen ein besseres Verständnis für das Marshall-Protokoll zu bekommen. Die MarshallProtocol.com-Seite&amp;#160; ist derzeit offen für neue PatientInnen nur auf Einladung hin. Sie beinhaltet Krankheits- und Symptomberichte von PatientInnen und wissenschaftsbezogene Diskussionen. Medizinische Fachleute werden gebeten, sich auf der [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Sonderforum fuer medizinische Fachleute]] -Seite anzumelden, was über eine Anfrage per E-Mail möglich ist. MarshallProtocol.com wird von Professor Trevor Marshall, Mitgliedern des Forschungsteams und PatientenvertreterInnen moderiert.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Auf dieser Seite kann man mehr über die Stiftung, welche das Marshall-Protokoll unterstützt, erfahren und sich weiter über die ganze Tragweite einer metagenomischen Pathogenese chronischer Erkrankungen informieren.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Auf dieser Seite kann man mehr über die Stiftung, welche das Marshall-Protokoll unterstützt, erfahren und sich weiter über die ganze Tragweite einer metagenomischen Pathogenese chronischer Erkrankungen informieren.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Diese Seite enthält Amy Proals Interviews mit MP PatientInnen und diverse Artikel über die dem MP zugrunde liegende Wissenschaft.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Diese Seite enthält Amy Proals Interviews mit MP PatientInnen und diverse Artikel über die dem MP zugrunde liegende Wissenschaft.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 19:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 19:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Während der Arzt/Aerztin letztlich verantwortlich ist für die Behandlung eines/r PatientIn, so können PatientInnen die vielfältigen zur Verfügung stehenden Informationen über das MP sammeln und dem/r behandelnden Art/Aerztin vorlegen und so dessen/deren Entscheidungen, den/die PatientIn auf dem MP zu unterstützen, erleichtern.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Während der Arzt/Aerztin letztlich verantwortlich ist für die Behandlung eines/r PatientIn, so können PatientInnen die vielfältigen zur Verfügung stehenden Informationen über das MP sammeln und dem/r behandelnden Art/Aerztin vorlegen und so dessen/deren Entscheidungen, den/die PatientIn auf dem MP zu unterstützen, erleichtern.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Wir empfehlen die Behandlung nach dem MP nur bei aktiver Beteiligung der PatientInnen auf den&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], was ebenso Teil der Voraussetzungen ist, unter denen wir uns um die Anerkennung des MP als offiziell zugelassene Behandlung bemuehen.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Wir empfehlen die Behandlung nach dem MP nur bei aktiver Beteiligung der PatientInnen auf den&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], was ebenso Teil der Voraussetzungen ist, unter denen wir uns um die Anerkennung des MP als offiziell zugelassene Behandlung bemuehen.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into German. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into German. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshall-Protokoll (MP) ist die Bezeichnung für eine Therapie, die von Professor Trevor Marshall entwickelt worden ist und die auf einem Krankheitsmodell basiert, welches er für chronisch-entzündliche Erkrankungen entwickelt hat.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshall-Protokoll (MP) ist die Bezeichnung für eine Therapie, die von Professor Trevor Marshall entwickelt worden ist und die auf einem Krankheitsmodell basiert, welches er für chronisch-entzündliche Erkrankungen entwickelt hat.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Marshall (und Kollegen) vermutet, dass chronisch-entzündliche Erkrankungen, darunter viele Autoimmunerkrankungen, durch ein aus der physiologischen Balance geratenes metagenomisches Mikrobiom verursacht werden, also von den menschlichen Koerper besiedelnden Gesellschaften bakterieller Erreger, von denen viele intrazellulär persistieren. Ein aktueller [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009| Artikel (peer-reviewed)]] beschreibt diese [[home:pathogenesis|Pathogenese]] ausführlicher.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Marshall (und Kollegen) vermutet, dass chronisch-entzündliche Erkrankungen, darunter viele Autoimmunerkrankungen, durch ein aus der physiologischen Balance geratenes metagenomisches Mikrobiom verursacht werden, also von den menschlichen Koerper besiedelnden Gesellschaften bakterieller Erreger, von denen viele intrazellulär persistieren. Ein aktueller [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009| Artikel (peer-reviewed)]] beschreibt diese [[home:pathogenesis|Pathogenese]] ausführlicher.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Das Marshall-Protokoll ist eine medizinische Therapieform, die durch die Autoimmunity Research Foundation (Stiftung zur Erforschung von Autoimmunerkrankungen) gefördert wird. Sie ist seit 2002 bekannt und wird [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|seitdem ]] bei einer Vielzahl von chronisch-entzündlichen Erkrankungen angewandt.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Das Marshall-Protokoll ist eine medizinische Therapieform, die durch die Autoimmunity Research Foundation (Stiftung zur Erforschung von Autoimmunerkrankungen) gefördert wird. Sie ist seit 2002 bekannt und wird [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|seitdem ]] bei einer Vielzahl von chronisch-entzündlichen Erkrankungen angewandt.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 40:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 40:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Eine beträchtliche Anzahl von PatientInnen, bei denen eine der folgenden Diagnosen vorliegt, zeigen vielversprechende Behandlungserfolge:&amp;#160; Sarkoidose, chronische Lyme-Borreliose, chronisches Müdigkeitssyndrom, ideopathische Uveitis, Hashimoto-Thyreoiditis, rheumatoide Arthritis, Fibromyalgie, Diabetes Typ II, Psoriasis, Lupus (SLE), Multiple Sklerose sowie eine Reihe von anderen Diagnosen, die den Autoimmunerkrankungen zugerechnet werden.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Eine beträchtliche Anzahl von PatientInnen, bei denen eine der folgenden Diagnosen vorliegt, zeigen vielversprechende Behandlungserfolge:&amp;#160; Sarkoidose, chronische Lyme-Borreliose, chronisches Müdigkeitssyndrom, ideopathische Uveitis, Hashimoto-Thyreoiditis, rheumatoide Arthritis, Fibromyalgie, Diabetes Typ II, Psoriasis, Lupus (SLE), Multiple Sklerose sowie eine Reihe von anderen Diagnosen, die den Autoimmunerkrankungen zugerechnet werden.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Bei der Frage, ob ein Patient erfolgreich mit dem MP behandelt werden kann, kommt es nicht so sehr auf die Diagnose einer bestimmten chronischen Krankheit an. Wichtiger ist die klinische Beurteilung durch einen erfahrenen Arzt/Aerztin, die Reaktion auf einen Behandlungsversuch, die sogenannte [[home:starting:therapeutic_probe|Therapeutische Probe]] und das Ergebnis des 25-D, 1,25D Spiegels,&amp;#160; [[home:tests:vitdinterpretation|die Blutprobe zweier Vitamin-D-Metaboliten]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Bei der Frage, ob ein Patient erfolgreich mit dem MP behandelt werden kann, kommt es nicht so sehr auf die Diagnose einer bestimmten chronischen Krankheit an. Wichtiger ist die klinische Beurteilung durch einen erfahrenen Arzt/Aerztin, die Reaktion auf einen Behandlungsversuch, die sogenannte [[home:starting:therapeutic_probe|Therapeutische Probe]] und das Ergebnis des 25-D, 1,25D Spiegels,&amp;#160; [[home:tests:vitdinterpretation|die Blutprobe zweier Vitamin-D-Metaboliten]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Nach der Theorie von Marshall liegt allen chronisch-entzündlichen Erkrankungen eine Fehlregulation der nuklearen Rezeptoren (Kernrezeptoren) zugrunde, welche die angeborene Immunabwehr kontrollieren. Zum Beispiel beeinflusst der Vitamin-D-Rezeptor (VDR) die Produktion vieler körpereigener antimikrobieller Eiweisse (zusammen mit TLR2 - Toll-like-Rezeptor 2). Zusaetzlich zur direkten Hemmung des VDR durch Stoffwechselprodukte von haeufig vorkommenden Krankheitserregern kann der VDR auch indirekt blockiert werden durch die bakteriell verursachte Veraenderung und somit Inaktivierung der ihn aktivierenden Liganden. Über die Nahrung aufgenommenes Vitamin D verlangsamt ebenso die Aktivität des Rezeptors und hält den Körper davon ab, die der Erkrankung zugrunde liegenden Erreger abzutoeten. Um die Funktionalität des angeborenen Immunsystems während der Behandlung mit dem MP aufrecht zu erhalten, ist es daher von grundlegender Wichtigkeit, die Zufuhr von Vitamin D über die Nahrung oder durch Nahrungsergänzungsmittel zu vermeiden. (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Nach der Theorie von Marshall liegt allen chronisch-entzündlichen Erkrankungen eine Fehlregulation der nuklearen Rezeptoren (Kernrezeptoren) zugrunde, welche die angeborene Immunabwehr kontrollieren. Zum Beispiel beeinflusst der Vitamin-D-Rezeptor (VDR) die Produktion vieler körpereigener antimikrobieller Eiweisse (zusammen mit TLR2 - Toll-like-Rezeptor 2). Zusaetzlich zur direkten Hemmung des VDR durch Stoffwechselprodukte von haeufig vorkommenden Krankheitserregern kann der VDR auch indirekt blockiert werden durch die bakteriell verursachte Veraenderung und somit Inaktivierung der ihn aktivierenden Liganden. Über die Nahrung aufgenommenes Vitamin D verlangsamt ebenso die Aktivität des Rezeptors und hält den Körper davon ab, die der Erkrankung zugrunde liegenden Erreger abzutoeten. Um die Funktionalität des angeborenen Immunsystems während der Behandlung mit dem MP aufrecht zu erhalten, ist es daher von grundlegender Wichtigkeit, die Zufuhr von Vitamin D über die Nahrung oder durch Nahrungsergänzungsmittel zu vermeiden. (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 61:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 61:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Viele PatientInnen, selbst solche, die laengere Phasen von Immunpathologie durchlaufen hatten, erreichten eine deutliche Verbesserung ihrer Erkrankungen bis hin zur Remission. Diese Erfahrungen unterstuetzen die Schlussfolgerung, dass das Auftreten von Immunpathologie eine notwendige zu durchlaufende Phase ist, die dem Absterben der den Koerper chronisch schaedigenden Bakterien enspricht und somit bedeutet, dass der negative Krankheitsverlauf sich umkehrt in Richtung Genesung. Das MP ist in dieser Hinsicht nicht einzigartig. Eine Reihe anderer Krankheiten und / oder Therapien weisen entsprechende Immunreaktionen auf.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Viele PatientInnen, selbst solche, die laengere Phasen von Immunpathologie durchlaufen hatten, erreichten eine deutliche Verbesserung ihrer Erkrankungen bis hin zur Remission. Diese Erfahrungen unterstuetzen die Schlussfolgerung, dass das Auftreten von Immunpathologie eine notwendige zu durchlaufende Phase ist, die dem Absterben der den Koerper chronisch schaedigenden Bakterien enspricht und somit bedeutet, dass der negative Krankheitsverlauf sich umkehrt in Richtung Genesung. Das MP ist in dieser Hinsicht nicht einzigartig. Eine Reihe anderer Krankheiten und / oder Therapien weisen entsprechende Immunreaktionen auf.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;PatientInnenberichte und Laborwerte spiegeln den Grad der Immunpathologie wider. [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|Klinische Zeichen der Immunpathologie]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;PatientInnenberichte und Laborwerte spiegeln den Grad der Immunpathologie wider. [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|Klinische Zeichen der Immunpathologie]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 72:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 72:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Besondere PatientInnengruppen:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Besondere PatientInnengruppen:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|Schwangere/stillende Muetter]]** - Die Medikamente Olmesartan und Minozyclin sind die beiden Grundpfeiler des MP. Sie sind während&amp;#160; Schwangerschaft und Stillzeit kontraindiziert. Frauen im gebärfähigen Alter, die das MP anwenden&amp;#160; moechten, muessen ausreichende Vorkehrungen zur Schwangerschaftsverhuetung treffen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|Schwangere/stillende Muetter]]** - Die Medikamente Olmesartan und Minozyclin sind die beiden Grundpfeiler des MP. Sie sind während&amp;#160; Schwangerschaft und Stillzeit kontraindiziert. Frauen im gebärfähigen Alter, die das MP anwenden&amp;#160; moechten, muessen ausreichende Vorkehrungen zur Schwangerschaftsverhuetung treffen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|Kinder]]** - Kinder mit diversen Erkrankungen&amp;#160; werden bereits&amp;#160; mit dem MP behandelt. Mehr als ein Dutzend Kinder auf dem MP zeigen sehr erfreuliche Behandlungsverlaeufe. Die FDA hat [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-genehmigt Benicar fuer die Behandlung von hohem Blutdruck bei Kindern und Jugendlichen im Alter von -aged-6-16-84104997 . html| Olmesartan kürzlich zugelassen]] für die Behandlung von hohem Blutdruck bei Kindern und Jugendlichen&amp;#160; im Alter von 6 - 16 Jahren.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|Kinder]]** - Kinder mit diversen Erkrankungen&amp;#160; werden bereits&amp;#160; mit dem MP behandelt. Mehr als ein Dutzend Kinder auf dem MP zeigen sehr erfreuliche Behandlungsverlaeufe. Die FDA hat [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-genehmigt Benicar fuer die Behandlung von hohem Blutdruck bei Kindern und Jugendlichen im Alter von -aged-6-16-84104997 . html| Olmesartan kürzlich zugelassen]] für die Behandlung von hohem Blutdruck bei Kindern und Jugendlichen&amp;#160; im Alter von 6 - 16 Jahren.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Vor Beginn der Behandlung mit dem MP sollten sich ÄrztInnen und PatientInnen umfassend mit den Inhalten der sogenannten [[home:starting:prempchecklist|Pre-MP-Checkliste]] vertraut machen, welche die Medikamente, den notwendigen Augenschutz und alle u.U. notwendigen&amp;#160; Veränderungen des Lebensstils beschreibt, welche fuer eine erfolgreiche und sichere Anwendung des MP Voraussetzung sind.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Vor Beginn der Behandlung mit dem MP sollten sich ÄrztInnen und PatientInnen umfassend mit den Inhalten der sogenannten [[home:starting:prempchecklist|Pre-MP-Checkliste]] vertraut machen, welche die Medikamente, den notwendigen Augenschutz und alle u.U. notwendigen&amp;#160; Veränderungen des Lebensstils beschreibt, welche fuer eine erfolgreiche und sichere Anwendung des MP Voraussetzung sind.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 132:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 132:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;PatientInnen auf dem MP profitieren von dem Tragen besonderer [[home:lifestyle:light:noirs|Sonnenbrillen, die ein breites Lichtsprektrum]] blockieren. Auch die Haut sollte vor Sonne und grellem Licht geschuetzt werden. Weitere Richtlinien sind im entsprechenden Knowledge Base-Artikel nachzulesen [[home:lifestyle:light:eye_protection|Augenschutz]] und [[home:lifestyle:light:skin_protection|Hautschutz]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;PatientInnen auf dem MP profitieren von dem Tragen besonderer [[home:lifestyle:light:noirs|Sonnenbrillen, die ein breites Lichtsprektrum]] blockieren. Auch die Haut sollte vor Sonne und grellem Licht geschuetzt werden. Weitere Richtlinien sind im entsprechenden Knowledge Base-Artikel nachzulesen [[home:lifestyle:light:eye_protection|Augenschutz]] und [[home:lifestyle:light:skin_protection|Hautschutz]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Beispiel fuer Immunpathologie** - PatientInnen auf dem MP wie dieser 50-jährige Mann mit Spondylitis ankylosans erleben haeufig einen vorübergehenden Anstieg typischer Entzuendungsmarker.((Proal, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall Erfahrung TG. 2011. //Cell Mol Immunol //. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/Pubmed/21278764|Immunstimulation in der Ära des Metagenoms]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Beispiel fuer Immunpathologie** - PatientInnen auf dem MP wie dieser 50-jährige Mann mit Spondylitis ankylosans erleben haeufig einen vorübergehenden Anstieg typischer Entzuendungsmarker.((Proal, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall Erfahrung TG. 2011. //Cell Mol Immunol //. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/Pubmed/21278764|Immunstimulation in der Ära des Metagenoms]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 155:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 155:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Es gibt zwei wichtige Vitamin D Metabolite:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Es gibt zwei wichtige Vitamin D Metabolite:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-Dihydroxyvitamin D (1,25-D) ** - Hohe Werte dieses aktiven Vitamin-D-Hormons bei einem/r PatientIn weisen auf eine chronisch entzuendliche Erkrankung hin. (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Ein unauffaelliger Wert bedeutet hingegen nicht, dass der/die PatientIn nicht von einer Behandlung mit dem MP profitieren koennte, zumal eine Therapie mit einem TNF-alpha-Blocker und auch andere Medikamente und&amp;#160; Interventionen den 1,25-D Spiegel veraendern koennen.&amp;#160; Wann immer möglich, verwenden Sie fuer die Testung&amp;#160; Labor Quest Diagnostics. Quest hat leider kuerzlich aufgehoert die 1,25-D Proben routingemaessig zu gefrieren, was wir fuer den Erhalt korrekter 1,25-D Werte fuer noetig halten. Die Proben werden dann jedoch gefroren, wenn der/die PatientIn es ausdruecklich wuenscht, was wir somit empfehlen.  &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-Dihydroxyvitamin D (1,25-D) ** - Hohe Werte dieses aktiven Vitamin-D-Hormons bei einem/r PatientIn weisen auf eine chronisch entzuendliche Erkrankung hin. (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Ein unauffaelliger Wert bedeutet hingegen nicht, dass der/die PatientIn nicht von einer Behandlung mit dem MP profitieren koennte, zumal eine Therapie mit einem TNF-alpha-Blocker und auch andere Medikamente und&amp;#160; Interventionen den 1,25-D Spiegel veraendern koennen.&amp;#160; Wann immer möglich, verwenden Sie fuer die Testung&amp;#160; Labor Quest Diagnostics. Quest hat leider kuerzlich aufgehoert die 1,25-D Proben routingemaessig zu gefrieren, was wir fuer den Erhalt korrekter 1,25-D Werte fuer noetig halten. Die Proben werden dann jedoch gefroren, wenn der/die PatientIn es ausdruecklich wuenscht, was wir somit empfehlen.  &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-Hydroxy-Vitamin D (25-D) ** - Im Gegensatz zu 1,25-D, müssen Serumproben von 25-D nicht eingefroren werden. 25-D ist ein Secosteroid mit möglichen immunsuppressivem&amp;#160; Effekt.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) Deswegen ist es notwendig, dass MP PatientInnen ihren Vitamin D Konsum deutlich einschraenken, um 25-D Werte von moeglichst unter 12ng/ml zu erreichen.&amp;#160; Der 25-D Spiegel sollte alle 6-12 Monate kontrolliert werden. //Seien Sie sich bitte bewusst, dass es bereits zu erhoehter Immunpathologie kommen kann, dies bisweilen recht dramatisch, wenn der 25-D Spiegel faellt.//&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-Hydroxy-Vitamin D (25-D) ** - Im Gegensatz zu 1,25-D, müssen Serumproben von 25-D nicht eingefroren werden. 25-D ist ein Secosteroid mit möglichen immunsuppressivem&amp;#160; Effekt.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) Deswegen ist es notwendig, dass MP PatientInnen ihren Vitamin D Konsum deutlich einschraenken, um 25-D Werte von moeglichst unter 12ng/ml zu erreichen.&amp;#160; Der 25-D Spiegel sollte alle 6-12 Monate kontrolliert werden. //Seien Sie sich bitte bewusst, dass es bereits zu erhoehter Immunpathologie kommen kann, dies bisweilen recht dramatisch, wenn der 25-D Spiegel faellt.//&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Wenn zwar der Vitamin-D-Metaboliten Test keinen Hinweis auf eine Th1-Entzündung ergibt, aber klinische Symptome das Vorliegen einer solchen nahelegen, so empfehlen wir eine kurze sogenannte therapeutische Behandlungsprobe mit dem MP ueber 1 bis 2 Monate. Ein längerer Zeitraum ist erforderlich, wenn der&amp;#160; 25-D-Spiegel hoch bleiben sollte. Erst ab 25-D Werten unter 25ng/ml ist ein&amp;#160; MP Behandlungsversuch effektiv.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Wenn zwar der Vitamin-D-Metaboliten Test keinen Hinweis auf eine Th1-Entzündung ergibt, aber klinische Symptome das Vorliegen einer solchen nahelegen, so empfehlen wir eine kurze sogenannte therapeutische Behandlungsprobe mit dem MP ueber 1 bis 2 Monate. Ein längerer Zeitraum ist erforderlich, wenn der&amp;#160; 25-D-Spiegel hoch bleiben sollte. Erst ab 25-D Werten unter 25ng/ml ist ein&amp;#160; MP Behandlungsversuch effektiv.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 172:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 172:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Eine Senkung des systolischen Drucks von mehr als 15mm Hg Quecksilber kann somit nicht allein auf die&amp;#160; blutdrucksenkende Wirkung von Olmesartan zurueckgefuehrt werden. Die Blutdrucksenkung ist daher voraussichtlich auch durch den zugrunde liegenden Krankheitsprozess selbst mitbegruendet.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Eine Senkung des systolischen Drucks von mehr als 15mm Hg Quecksilber kann somit nicht allein auf die&amp;#160; blutdrucksenkende Wirkung von Olmesartan zurueckgefuehrt werden. Die Blutdrucksenkung ist daher voraussichtlich auch durch den zugrunde liegenden Krankheitsprozess selbst mitbegruendet.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;So kann es z.B. im Rahmen einer Immunreaktion zu einer Blutdrucksenkung kommen, wenn Bakterien oder von diesen infizierte Zellen zerstoert werden. Obwohl nicht fuer alle Bakterien zutreffend, so werden Endotoxine(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) freigesetzt, wenn Bakterien absterben. Die erhoehte Bioverfügbarkeit von Endotoxinen kann u.U. zu einem starken Blutdruckabfall fuehren.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;So kann es z.B. im Rahmen einer Immunreaktion zu einer Blutdrucksenkung kommen, wenn Bakterien oder von diesen infizierte Zellen zerstoert werden. Obwohl nicht fuer alle Bakterien zutreffend, so werden Endotoxine(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) freigesetzt, wenn Bakterien absterben. Die erhoehte Bioverfügbarkeit von Endotoxinen kann u.U. zu einem starken Blutdruckabfall fuehren.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Wenn ein/e PatientIn bereits vor dem MP unter niedrigem Blutdruck leidet, so wird dies auch unter der MP Behandlung so bleiben, da ein niedriger Blutdruck meist ein Symptom von Immunopathologie selbst ist. In den meisten Fällen normalisieren sich die Blutdruckwerte unter der Behandlung, wenn das bakterielle Absterben weniger wird und dies selbst dann, wenn die PatientInnen weiterhin regelmaessig in gleicher Dosierung Olmesartan einnehmen.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Wenn ein/e PatientIn bereits vor dem MP unter niedrigem Blutdruck leidet, so wird dies auch unter der MP Behandlung so bleiben, da ein niedriger Blutdruck meist ein Symptom von Immunopathologie selbst ist. In den meisten Fällen normalisieren sich die Blutdruckwerte unter der Behandlung, wenn das bakterielle Absterben weniger wird und dies selbst dann, wenn die PatientInnen weiterhin regelmaessig in gleicher Dosierung Olmesartan einnehmen.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 184:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 184:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;Bezueglich des MPs hat Olmesartan zwei Hauptwirkungen: Es reduziert die Entzündung durch die Blockierung des Zytokins Nuclear Factor-kappa B&amp;#160; und es ist ein Agonist des Vitamin D Rezeptors (VDR). Als VDR-Agonist aktiviert Olmesartan die angeborene Immunabwehr. Bisherige intensive Untersuchungen haben gezeigt, dass die hier eingesetzten Dosierungen von Olmesartan sicher sind. Olmesartan zeigt minimale Wechselwirkungen mit anderen Medikamenten und ist eines der sichersten Medikamente auf dem Markt ueberhaupt.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;Bezueglich des MPs hat Olmesartan zwei Hauptwirkungen: Es reduziert die Entzündung durch die Blockierung des Zytokins Nuclear Factor-kappa B&amp;#160; und es ist ein Agonist des Vitamin D Rezeptors (VDR). Als VDR-Agonist aktiviert Olmesartan die angeborene Immunabwehr. Bisherige intensive Untersuchungen haben gezeigt, dass die hier eingesetzten Dosierungen von Olmesartan sicher sind. Olmesartan zeigt minimale Wechselwirkungen mit anderen Medikamenten und ist eines der sichersten Medikamente auf dem Markt ueberhaupt.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Die angegebene Halbwertszeit von Olmesartan betraegt 13 Stunden. Dies würde bedeuten, dass das Medikament&amp;#160; &amp;#160;während dieser Zeit voll aktiv waere. Wir haben jedoch festgestellt, dass bei kranken PatientInnen, Olmesartan am effektivsten ist, wenn es alle 4-6 Stunden eingenommen wird, mit einem Maximum&amp;#160; alle 8 Stunden. Dies kann dadurch erklaert werden, dass einige intrazellulären Keime (insbesondere //Shigella//),&amp;#160; die Caspase Aktivitaeten hochregulieren, welche Proteasen sind und auch den VDR spalten und somit inaktivieren.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Wenn der VDR von Caspasen gespalten worden ist, so ist zu erwarten, dass die bereits an ihn gebundenen Liganden u.a. auch Olmesartan an den nunmehr Bruchstuecken verbleiben und somit ihre Wirkung auf den Organismus verlieren. Daher ist die haeufigere Gabe eines VDR-Agonisten fuer PatientInnen mit infizierten Koerperzellen wirksamer.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Die angegebene Halbwertszeit von Olmesartan betraegt 13 Stunden. Dies würde bedeuten, dass das Medikament&amp;#160; &amp;#160;während dieser Zeit voll aktiv waere. Wir haben jedoch festgestellt, dass bei kranken PatientInnen, Olmesartan am effektivsten ist, wenn es alle 4-6 Stunden eingenommen wird, mit einem Maximum&amp;#160; alle 8 Stunden. Dies kann dadurch erklaert werden, dass einige intrazellulären Keime (insbesondere //Shigella//),&amp;#160; die Caspase Aktivitaeten hochregulieren, welche Proteasen sind und auch den VDR spalten und somit inaktivieren.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Wenn der VDR von Caspasen gespalten worden ist, so ist zu erwarten, dass die bereits an ihn gebundenen Liganden u.a. auch Olmesartan an den nunmehr Bruchstuecken verbleiben und somit ihre Wirkung auf den Organismus verlieren. Daher ist die haeufigere Gabe eines VDR-Agonisten fuer PatientInnen mit infizierten Koerperzellen wirksamer.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Die [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] hat keine Maximaldosis fuer den Einsatz von Olmesartanmedoximil (Benicar) angegeben, da bisher keine dosisabhängigen Nebenwirkungen festgestellt wurden. FDA Post-Marketing-Erfahrungen haben gezeigt, dass Olmesartan eines der sichersten Medikamente auf dem Markt ist. Hierbei ist dringend zu beachten, dass dies nicht fuer die Medikamentenkombination wie Benicar HCT, gilt. [[home:othertreatments:diuretics|Diuretika]]&amp;#160; //sind// schädlich und sollten //nie// fuer das MP&amp;#160; verwendet werden.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Die [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] hat keine Maximaldosis fuer den Einsatz von Olmesartanmedoximil (Benicar) angegeben, da bisher keine dosisabhängigen Nebenwirkungen festgestellt wurden. FDA Post-Marketing-Erfahrungen haben gezeigt, dass Olmesartan eines der sichersten Medikamente auf dem Markt ist. Hierbei ist dringend zu beachten, dass dies nicht fuer die Medikamentenkombination wie Benicar HCT, gilt. [[home:othertreatments:diuretics|Diuretika]]&amp;#160; //sind// schädlich und sollten //nie// fuer das MP&amp;#160; verwendet werden.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Die [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|offizielle Medikemanteninformation ueber Olmesartan medoximil]] beschreibt keine wesentlichen Nebenwirkungen. Unerwünschte Ereignisse waren vergleichbar mit denen der Placebo-Gruppe. Die Nebenwirkungen waren im Allgemeinen &amp;quot;leicht, vorübergehend und standen nicht im Zusammenhang mit der Dosierung.&amp;quot; Ebenso zeigte die Häufigkeit unerwünschter Ereignisse&amp;#160; keine Beziehung zu der eingenommenen Dosis von Olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Die [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|offizielle Medikemanteninformation ueber Olmesartan medoximil]] beschreibt keine wesentlichen Nebenwirkungen. Unerwünschte Ereignisse waren vergleichbar mit denen der Placebo-Gruppe. Die Nebenwirkungen waren im Allgemeinen &amp;quot;leicht, vorübergehend und standen nicht im Zusammenhang mit der Dosierung.&amp;quot; Ebenso zeigte die Häufigkeit unerwünschter Ereignisse&amp;#160; keine Beziehung zu der eingenommenen Dosis von Olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Eine Studie von 2001, welche in der //Zeitschrift für Pharmakologie// veroeffentlich wurde, beschreibt Olmesartan als sicher und in Dosierungen von bis zu 160 mg/Tag gut vertraeglich.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&amp;#160;  &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Eine Studie von 2001, welche in der //Zeitschrift für Pharmakologie// veroeffentlich wurde, beschreibt Olmesartan als sicher und in Dosierungen von bis zu 160 mg/Tag gut vertraeglich.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&amp;#160;  &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;In Placebo-kontrollierten Studien war die einzige Nebenwirkung, die bei mehr als 1 Prozent von Olmesartan behandelten Patienten gegenüber Placebo-behandelten Patienten auftrat, Schwindel (3 Prozent gegenüber 1 Prozent).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;In Placebo-kontrollierten Studien war die einzige Nebenwirkung, die bei mehr als 1 Prozent von Olmesartan behandelten Patienten gegenüber Placebo-behandelten Patienten auftrat, Schwindel (3 Prozent gegenüber 1 Prozent).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Der entsprechende Knowledge Base-Artikel gibt einen detaillierten Einblick in das [[home:protocol:olmesartan:safety|Sicherheitsprofil von Olmesartan/Benicar]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Der entsprechende Knowledge Base-Artikel gibt einen detaillierten Einblick in das [[home:protocol:olmesartan:safety|Sicherheitsprofil von Olmesartan/Benicar]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 209:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 209:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; -&amp;#160; **PatientInnen, die noch auf Kortikosteroide eingestellt sind, beginnen mit Olmesartan** - Kortikosteroide sind für MP PatientInnen kontraindiziert. Vor dem Ausschleichen der Kortisonpraeparate sollte bereits mit der Einnahme von Olmesartan begonnen werden (siehe unten), da dieses moegliche Entzugserscheinungen mildert und somit das Absetzen erleichtert. Wir raten, bereits ein bis zwei Wochen vor dem Beginn des Ausschleichens der Kortikosteroide Olmesartan einzunehmen. Details koennen den&amp;#160; &amp;#160;[[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids|Entwöhnungsrichtlinien]] entnommen werden.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; -&amp;#160; **PatientInnen, die noch auf Kortikosteroide eingestellt sind, beginnen mit Olmesartan** - Kortikosteroide sind für MP PatientInnen kontraindiziert. Vor dem Ausschleichen der Kortisonpraeparate sollte bereits mit der Einnahme von Olmesartan begonnen werden (siehe unten), da dieses moegliche Entzugserscheinungen mildert und somit das Absetzen erleichtert. Wir raten, bereits ein bis zwei Wochen vor dem Beginn des Ausschleichens der Kortikosteroide Olmesartan einzunehmen. Details koennen den&amp;#160; &amp;#160;[[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids|Entwöhnungsrichtlinien]] entnommen werden.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Absetzen oder Ausschleichen kontraindizierter Behandlungen**&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Absetzen oder Ausschleichen kontraindizierter Behandlungen**&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; - **EMF vermeiden&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.ln-online.de/Lokales/Luebeck/Richter-Handystrahlung-liess-Tumor-wachsen|Handystrahlung liess Tumor wachsen]]**&amp;#160; &amp;#160;[[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Vermeidung von Immunsuppression]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; - **EMF vermeiden&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.ln-online.de/Lokales/Luebeck/Richter-Handystrahlung-liess-Tumor-wachsen|Handystrahlung liess Tumor wachsen]]**&amp;#160; &amp;#160;[[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Vermeidung von Immunsuppression]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Notfalls Licht vermeiden** - Um Symptome von Lichtempfindlichkeit zu vermeiden, sollten PatientInnen draussen Sonne vermeiden und innen grelles Licht. Dies kann erreicht werden, indem man moeglichst drinnen bleibt und tagsueber einfallendes Licht mit schweren Vorhaengen oder Rollaeden reduziert. Draussen sollte die Haut mit Kleidung vor Sonne geschuetzt werden. Es kann auch noetig werden, die Augen aussen und innen vor zu hellem Licht zu schuetzen.&amp;#160; &amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Notfalls Licht vermeiden** - Um Symptome von Lichtempfindlichkeit zu vermeiden, sollten PatientInnen draussen Sonne vermeiden und innen grelles Licht. Dies kann erreicht werden, indem man moeglichst drinnen bleibt und tagsueber einfallendes Licht mit schweren Vorhaengen oder Rollaeden reduziert. Draussen sollte die Haut mit Kleidung vor Sonne geschuetzt werden. Es kann auch noetig werden, die Augen aussen und innen vor zu hellem Licht zu schuetzen.&amp;#160; &amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Mit Olmesartan beginnen** - Zu Beginn der Behandlung verschreiben Sie 40mg reines Olmesartanmedoxomil, einzunehmen alle sechs Stunden (z.B.: 6 Uhr, mittags, 18 Uhr, Mitternacht), um den entzündlichen Zyklus zu unterbrechen und die Schwere potentiell auftretender Immunpathologie zu reduzieren. Unsere Beobachtungen lassen vermuten, dass Olmesartanmedoxomil der einzige Angiotensin-Rezeptorblocker (ARB) ist, der das angeborene Immunsystem aktiviert. &amp;quot;Keine Substitutionen&amp;quot; sollte daher auf dem Rezept vermerkt werden. Achten Sie darauf, nicht versehentlich ein Kombinationspraeparat zu verschreiben wie Benicar Hydrochlorothiazid (HCT Benicar). Viele PatientInnen bemerken bereits eine erhoehte Immunreaktion in ihrem Koerper, wenn Sie Licht und/oder Vitamin D vermeiden durch sinkende 25-D-Spiegel. PatientInnen sollten einen mehrwoechigen Olmesartanvorrat zur Verfuegung haben fuer den Fall, dass bei unertraeglichen Immunreaktinen mehr eingenommen werden muss.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Mit Olmesartan beginnen** - Zu Beginn der Behandlung verschreiben Sie 40mg reines Olmesartanmedoxomil, einzunehmen alle sechs Stunden (z.B.: 6 Uhr, mittags, 18 Uhr, Mitternacht), um den entzündlichen Zyklus zu unterbrechen und die Schwere potentiell auftretender Immunpathologie zu reduzieren. Unsere Beobachtungen lassen vermuten, dass Olmesartanmedoxomil der einzige Angiotensin-Rezeptorblocker (ARB) ist, der das angeborene Immunsystem aktiviert. &amp;quot;Keine Substitutionen&amp;quot; sollte daher auf dem Rezept vermerkt werden. Achten Sie darauf, nicht versehentlich ein Kombinationspraeparat zu verschreiben wie Benicar Hydrochlorothiazid (HCT Benicar). Viele PatientInnen bemerken bereits eine erhoehte Immunreaktion in ihrem Koerper, wenn Sie Licht und/oder Vitamin D vermeiden durch sinkende 25-D-Spiegel. PatientInnen sollten einen mehrwoechigen Olmesartanvorrat zur Verfuegung haben fuer den Fall, dass bei unertraeglichen Immunreaktinen mehr eingenommen werden muss.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 290:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 290:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Absetzen nur der Antibiotika ====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Absetzen nur der Antibiotika ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Wie lange es braucht, bis Antibiotika keine Immunreaktionen mehr provozieren, ist recht unterschiedlich. Ein wichtiger Faktor dabei ist, wielange die Antibiotika im Koerper auch nach Absetzen noch verbleiben. Gemaess seiner langen Halbwertszeit kann z.B. Zithromax einen Monat oder auch laenger im Gewebe wirken. Auch die wiederhergestellte Aktivitaet des eigenen Immunsystems ist von Bedeutung. Einige PatientInnen bemerken, dass ihr Immunsystem bereits recht eigenstaendig funktioniert und vermehrt antimikrobielle Peptide produziert. Auch dies fuehrt dazu, dass Immunpathologie nur zoegernd abklingt. Wenn Antibiotika abgesetzt werden sollen zu dem Zwecke der Verringerung von Immunpathologie, so kann es in einige Faellen vorzuziehen sein, weiterhin 100mg Minocylcin alle 2 Tage oder auch taeglich einzunehmen, weil es auch&amp;#160; &amp;#160;[[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjus_tminocycline|palliative Wirkungen]] hat (auch durch seine Wirkung auf den PXR Kernrezeptor. Siehe auch://Bioessay //, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) Abbildung 1).&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Wie lange es braucht, bis Antibiotika keine Immunreaktionen mehr provozieren, ist recht unterschiedlich. Ein wichtiger Faktor dabei ist, wielange die Antibiotika im Koerper auch nach Absetzen noch verbleiben. Gemaess seiner langen Halbwertszeit kann z.B. Zithromax einen Monat oder auch laenger im Gewebe wirken. Auch die wiederhergestellte Aktivitaet des eigenen Immunsystems ist von Bedeutung. Einige PatientInnen bemerken, dass ihr Immunsystem bereits recht eigenstaendig funktioniert und vermehrt antimikrobielle Peptide produziert. Auch dies fuehrt dazu, dass Immunpathologie nur zoegernd abklingt. Wenn Antibiotika abgesetzt werden sollen zu dem Zwecke der Verringerung von Immunpathologie, so kann es in einige Faellen vorzuziehen sein, weiterhin 100mg Minocylcin alle 2 Tage oder auch taeglich einzunehmen, weil es auch&amp;#160; &amp;#160;[[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjus_tminocycline|palliative Wirkungen]] hat (auch durch seine Wirkung auf den PXR Kernrezeptor. Siehe auch://Bioessay //, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) Abbildung 1).&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 306:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 306:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;==== Response in 5 diagnoses ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160;TOTALS: 864 members;573 report success; 119 report no success; and for 172 results are not clear.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;SUCCESS RATES: Over all success rate 66.32% Over all unsuccessful 13.77% Over all unsure 19.91%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sarcoidosis success 75.8%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Chronic Fatigue Syndrome success 60.1%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Lyme disease success 66.9%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Rheumatoid arthritis success 69.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Fibromyalgia success 64.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;All Other Th1 disease success 59.8%&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 320:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 339:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;amp; from Table&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;amp; from Table&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; &amp;#160; | **[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azithromycin ist nicht mehr als sicher angesehen, auch in kleinen Mengen) ]]** | 0mg |alle 8-10 Tage|Antibiotikum - bindet an die 50S-Untereinheit des bakteriellen Ribosoms|angeblich 68 Stunden, aber einige Studien(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) und ARF PatientInnen Berichte deuten darauf hin, dass es bis zu 45 Tage im Gewebe verbleiben kann|&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; &amp;#160; | **[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azithromycin ist nicht mehr als sicher angesehen, auch in kleinen Mengen) ]]** | 0mg |alle 8-10 Tage|Antibiotikum - bindet an die 50S-Untereinheit des bakteriellen Ribosoms|angeblich 68 Stunden, aber einige Studien(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) und ARF PatientInnen Berichte deuten darauf hin, dass es bis zu 45 Tage im Gewebe verbleiben kann|&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 329:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 348:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;//added// “* Die Patienten sollten nicht Nimesulid (Aulin / Mesulid / Nimed). Es könnte zu Blutungen führen. Ein Todesfall hat während seiner Nutzung berichtet.” –Sallie Q …soon after that death occurred&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;//added// “* Die Patienten sollten nicht Nimesulid (Aulin / Mesulid / Nimed). Es könnte zu Blutungen führen. Ein Todesfall hat während seiner Nutzung berichtet.” –Sallie Q …soon after that death occurred&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Referenzen =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Referenzen =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;/nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;</description>
            <author>anonymous@undisclosed.example.com (Anonymous)</author>
            <pubDate>Wed, 14 Sep 2022 20:53:47 +0000</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Marshallprotokollen (Norsk oversettelse)</title>
            <link>https://mpkb.org/home/translations/norwegian?rev=1663188827&amp;do=diff</link>
            <description>&lt;table&gt;&lt;tr&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;03.13.2019&lt;/th&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;current&lt;/th&gt;&lt;/tr&gt;&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 15:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 15:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Litteratur for leger =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Litteratur for leger =====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://bit.ly/dvmqKG|Vitamin D-status og sykdom – forhastede konklusjoner?]]** – 2009 art. i Tidsskr //Nor Legeforen // av Inge A. Lindseth, Steinar Konradsen og Ingvild F. Meyer.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://bit.ly/dvmqKG|Vitamin D-status og sykdom – forhastede konklusjoner?]]** – 2009 art. i Tidsskr //Nor Legeforen // av Inge A. Lindseth, Steinar Konradsen og Ingvild F. Meyer.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** – The Marshall Protokoll Knowledge Base inneholder linker til publiserte vitenskapelige artikler fra ARF samt artikler om hundrevis av temaer skrevet for en rekke målgrupper.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** – The Marshall Protokoll Knowledge Base inneholder linker til publiserte vitenskapelige artikler fra ARF samt artikler om hundrevis av temaer skrevet for en rekke målgrupper.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** – Dette nettstedet hjelper pasienter og leger til bedre forstå Marshallprotokollen. MarshallProtocol.com er åpen for nye pasienter gjennom invitasjon og inneholder pasientenes symptomrapporter og diskusjoner rundt teoriene til Trevor Marshall. Helsepersonell oppfordres til å delta i [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Privatforumet for helsepersonell]] på MarshallProtocol.com, som helsepersonell kan få tilgang til ved forespørsel per e-post til Trevor Marshall. MarshallProtocol.com er moderert av professor Trevor Marshall, medlemmer av forskerteamet, og flere av pasientene selv.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** – Dette nettstedet hjelper pasienter og leger til bedre forstå Marshallprotokollen. MarshallProtocol.com er åpen for nye pasienter gjennom invitasjon og inneholder pasientenes symptomrapporter og diskusjoner rundt teoriene til Trevor Marshall. Helsepersonell oppfordres til å delta i [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Privatforumet for helsepersonell]] på MarshallProtocol.com, som helsepersonell kan få tilgang til ved forespørsel per e-post til Trevor Marshall. MarshallProtocol.com er moderert av professor Trevor Marshall, medlemmer av forskerteamet, og flere av pasientene selv.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** – På dette nettstedet kan man lære mer om stiftelsen som støtter Marshall-protokollen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** – På dette nettstedet kan man lære mer om stiftelsen som støtter Marshall-protokollen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Amy Proals intervjuer med MP-pasienter, samt artikler om vitenskapen som ligger til grunn for protokollen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Amy Proals intervjuer med MP-pasienter, samt artikler om vitenskapen som ligger til grunn for protokollen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 38:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 38:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshallprotokollen (MP) er navnet gitt til en behandling utarbeidet av professor Trevor Marshall. Den er basert på patogenesen han har foreslått for flere ulike kroniske sykdommer.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshallprotokollen (MP) er navnet gitt til en behandling utarbeidet av professor Trevor Marshall. Den er basert på patogenesen han har foreslått for flere ulike kroniske sykdommer.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Marshall (og hans kolleger) arbeider ut i fra en hypotese om at kroniske inflammatoriske sykdommer, inkludert mange autoimmune sykdommer, er forårsaket av en metagenomisk bakterieflora, det vil si samfunn av flere ulike bakterier, hvorav mange av bakteriene finnes intracellulært. En nylig publisert artikkel beskriver denne patogenesen nærmere.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Marshall (og hans kolleger) arbeider ut i fra en hypotese om at kroniske inflammatoriske sykdommer, inkludert mange autoimmune sykdommer, er forårsaket av en metagenomisk bakterieflora, det vil si samfunn av flere ulike bakterier, hvorav mange av bakteriene finnes intracellulært. En nylig publisert artikkel beskriver denne patogenesen nærmere.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshallprotokollen støttes av Autoimmunity Research Foundation. Behandlingen har vært tilgjengelig siden 2002 og har vært brukt ved en rekke kroniske inflammatoriske sykdommer.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshallprotokollen støttes av Autoimmunity Research Foundation. Behandlingen har vært tilgjengelig siden 2002 og har vært brukt ved en rekke kroniske inflammatoriske sykdommer.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 44:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 44:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Et betydelig antall pasienter diagnostisert med sarkoidose, kronisk borreliainfeksjon, kronisk utmattelsessyndrom, uveitt, Hashimotos thyreoiditt, revmatisk artritt, fibromyalgi, diabetes, psoriasis, lupus (SLE), multippel sklerose, og pasienter med en rekke andre diagnoser viser lovende respons ved bruk av behandlingsprotokollen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Et betydelig antall pasienter diagnostisert med sarkoidose, kronisk borreliainfeksjon, kronisk utmattelsessyndrom, uveitt, Hashimotos thyreoiditt, revmatisk artritt, fibromyalgi, diabetes, psoriasis, lupus (SLE), multippel sklerose, og pasienter med en rekke andre diagnoser viser lovende respons ved bruk av behandlingsprotokollen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;For å vurdere om en pasient vil ha nytte av behandlingen er en spesifikk diagnose mindre viktig enn den kliniske vurderingen som gjøres av helsepersonell som kjenner godt til behandlingen, resultatene fra en [[home:starting:therapeutic_probe|behandlingstest]] og [[home:tests:vitdinterpretation|vitamin D-blodprøver]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;For å vurdere om en pasient vil ha nytte av behandlingen er en spesifikk diagnose mindre viktig enn den kliniske vurderingen som gjøres av helsepersonell som kjenner godt til behandlingen, resultatene fra en [[home:starting:therapeutic_probe|behandlingstest]] og [[home:tests:vitdinterpretation|vitamin D-blodprøver]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Ifølge Marshalls teorier er kronisk inflammatorisk sykdom karakterisert ved feilregulering av kjernereseptorer som kontrollerer det uspesifikke immunforsvaret. Vitamin D-reseptoren (VDR), som transkriberer mange av kroppens antimikrobielle peptider (sammen med TLR2), er et sentralt eksempel i så måte. I tillegg til at ulike mikroorganismer nedregulerer transkribsjonen av VDR i seg selv, kan også metabolitter laget av mikroorganismer blokkere reseptoren slik at den i mindre grad kan aktiveres. Inntatt/tilført vitamin D kan antakelig bremse aktiviteten til reseptoren på samme måte og dermed hindre kroppen fra å drepe mikroorganismer. Det er derfor unngåelse av inntatt vitamin D (i mat og kosttilskudd) er avgjørende for at det medfødte immunsystemet skal fungere korrekt mens pasientene er på MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Ifølge Marshalls teorier er kronisk inflammatorisk sykdom karakterisert ved feilregulering av kjernereseptorer som kontrollerer det uspesifikke immunforsvaret. Vitamin D-reseptoren (VDR), som transkriberer mange av kroppens antimikrobielle peptider (sammen med TLR2), er et sentralt eksempel i så måte. I tillegg til at ulike mikroorganismer nedregulerer transkribsjonen av VDR i seg selv, kan også metabolitter laget av mikroorganismer blokkere reseptoren slik at den i mindre grad kan aktiveres. Inntatt/tilført vitamin D kan antakelig bremse aktiviteten til reseptoren på samme måte og dermed hindre kroppen fra å drepe mikroorganismer. Det er derfor unngåelse av inntatt vitamin D (i mat og kosttilskudd) er avgjørende for at det medfødte immunsystemet skal fungere korrekt mens pasientene er på MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 62:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 62:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Immunpatologi brukes noen ganger synonymt med &amp;quot;Jarisch-Herxheimer reaksjon&amp;quot; eller &amp;quot;herx.&amp;quot;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Immunpatologi brukes noen ganger synonymt med &amp;quot;Jarisch-Herxheimer reaksjon&amp;quot; eller &amp;quot;herx.&amp;quot;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Mange MP-pasienter som har opplevd lengre perioder med immunpatologi har oppnådd betydelig bedring eller remisjon. Dette tjener til å bekrefte den konklusjon at immunpatologi er en nødvendig følge av bakteriell død, og er forløper til sykdommens reversering. MP er ikke unik i denne forbindelse. En rekke andre sykdommer og / eller behandlinger genererer immunpatolgi eller immunpatologi-lignende reaksjoner.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Mange MP-pasienter som har opplevd lengre perioder med immunpatologi har oppnådd betydelig bedring eller remisjon. Dette tjener til å bekrefte den konklusjon at immunpatologi er en nødvendig følge av bakteriell død, og er forløper til sykdommens reversering. MP er ikke unik i denne forbindelse. En rekke andre sykdommer og / eller behandlinger genererer immunpatolgi eller immunpatologi-lignende reaksjoner.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Blodprøver og pasientens symptomregistrening kan brukes til å følge kliniske tegn på immunpatologi.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Blodprøver og pasientens symptomregistrening kan brukes til å følge kliniske tegn på immunpatologi.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 140:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 140:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Eksempel på immunopathology** – Pasienter på MP, slik som denne 50-år gamle mannen med Bekhterevs sykdom, har en tendens til å oppleve midlertidig økning i markører for betennelse.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Eksempel på immunopathology** – Pasienter på MP, slik som denne 50-år gamle mannen med Bekhterevs sykdom, har en tendens til å oppleve midlertidig økning i markører for betennelse.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011.&amp;#160; //Cell Mol Immunol//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))}}]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011.&amp;#160; //Cell Mol Immunol//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))}}]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 168:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 168:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Det er to viktige vitamin D-metabolitter:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Det er to viktige vitamin D-metabolitter:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1,25-dihydroksyvitamin D (1,25-D)** - Høye nivåer av det aktive vitamin D-hormonet antyder en pågående kronisk betennelsessykdom(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})). Normale nivåer av dette hormonet betyr ikke at en pasient ikke vil kunne ha nytte av behandlingen. Noe av grunnen til dette er at behandling som for eksempel TNF-alfablokkere, samt andre (ukjente) medikamenter og behandlinger kan påvirke 1,25-D-nivåene.  &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1,25-dihydroksyvitamin D (1,25-D)** - Høye nivåer av det aktive vitamin D-hormonet antyder en pågående kronisk betennelsessykdom(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})). Normale nivåer av dette hormonet betyr ikke at en pasient ikke vil kunne ha nytte av behandlingen. Noe av grunnen til dette er at behandling som for eksempel TNF-alfablokkere, samt andre (ukjente) medikamenter og behandlinger kan påvirke 1,25-D-nivåene.  &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroksyvitamin D (25-D)** - 25-D er et secosteroid med mulige immundempende effekter,(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})). Av denne grunn må pasienter på MP begrense inntaket av vitamin D fra mat og tilskudd for å redusere deres 25-D til det terapeutiske område: ved eller under 30 nmol / l. 25-D-nivåene bør testes hver 6.-12. måned. Vær oppmerksom på at i det 25-D nivåene faller kan immunopatologien øke, noen ganger dramatisk.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroksyvitamin D (25-D)** - 25-D er et secosteroid med mulige immundempende effekter,(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})). Av denne grunn må pasienter på MP begrense inntaket av vitamin D fra mat og tilskudd for å redusere deres 25-D til det terapeutiske område: ved eller under 30 nmol / l. 25-D-nivåene bør testes hver 6.-12. måned. Vær oppmerksom på at i det 25-D nivåene faller kan immunopatologien øke, noen ganger dramatisk.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Hvis vitamin D-metabolitt-verdiene ikke indikerer Th1-inflammasjon, men klinisk observasjon tilsier noe annet, bør en kort behandlingsperiode med MP (1 til 2 måneder) bli brukt som en terapeutisk test. En lengre periode kan være nødvendig hvis 25-D fortsatt er høy, da en terapeutisk test ofte ikke er effektiv med mindre 25-D nivået faller under 30 nmol / l.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Hvis vitamin D-metabolitt-verdiene ikke indikerer Th1-inflammasjon, men klinisk observasjon tilsier noe annet, bør en kort behandlingsperiode med MP (1 til 2 måneder) bli brukt som en terapeutisk test. En lengre periode kan være nødvendig hvis 25-D fortsatt er høy, da en terapeutisk test ofte ikke er effektiv med mindre 25-D nivået faller under 30 nmol / l.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 189:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 189:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Det er viktig å forstå at olmesartans effekt på blodtrykket er begrenset hvis vi skal forstå at en nedgang i systolisk trykk som er større enn 15 mm Hg kvikksølv ikke utelukkende kan skyldes olmesartans blodtrykksreduserende effekt, men også kan skyldes selve sykdoms- og tilfriskningsprosessen.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Det er viktig å forstå at olmesartans effekt på blodtrykket er begrenset hvis vi skal forstå at en nedgang i systolisk trykk som er større enn 15 mm Hg kvikksølv ikke utelukkende kan skyldes olmesartans blodtrykksreduserende effekt, men også kan skyldes selve sykdoms- og tilfriskningsprosessen.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Den omfattende ødeleggelse av bakterier og menneskelige celler infisert av bakterier kan senke blodtrykket. Selv om det ikke gjelder alle bakterielle arter er det slik at når bakterier dør , frigjøres endotoksiner fra bakteriene,(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) Dette kan føre til et kraftig fall i blodtrykket.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Den omfattende ødeleggelse av bakterier og menneskelige celler infisert av bakterier kan senke blodtrykket. Selv om det ikke gjelder alle bakterielle arter er det slik at når bakterier dør , frigjøres endotoksiner fra bakteriene,(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) Dette kan føre til et kraftig fall i blodtrykket.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Hvis en pasient lider av lavt blodtrykk før MP, vil blodtrykket ofte bli enda lavere (lavere enn forventet ved normal bruk av olmesartan) som et symptom på immunopatologi mens pasienten er på MP. I disse tilfellene har vi sett at pasienter som forblir på samme dose av Olmetec oppnår et normalisert blodtrykk etter hvert som immunopatologien avtar.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Hvis en pasient lider av lavt blodtrykk før MP, vil blodtrykket ofte bli enda lavere (lavere enn forventet ved normal bruk av olmesartan) som et symptom på immunopatologi mens pasienten er på MP. I disse tilfellene har vi sett at pasienter som forblir på samme dose av Olmetec oppnår et normalisert blodtrykk etter hvert som immunopatologien avtar.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 201:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 201:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Med hensyn til MP har olmesartan to primære virkninger: det reduserer betennelse ved å blokkere Nukleærfaktor-kappaB-veien, og det er en agonist til Vitamin D Reseptoren (VDR). I egenskap av å være VDR-agonist aktiverer olmesartan det uspesifikke immunforsvaret. Forskning støtter sikkerheten av å bruke MP-anbefalte doser. Olmesartan har minimale interaksjoner med andre legemidler og er en av de sikreste legemidler på markedet.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Med hensyn til MP har olmesartan to primære virkninger: det reduserer betennelse ved å blokkere Nukleærfaktor-kappaB-veien, og det er en agonist til Vitamin D Reseptoren (VDR). I egenskap av å være VDR-agonist aktiverer olmesartan det uspesifikke immunforsvaret. Forskning støtter sikkerheten av å bruke MP-anbefalte doser. Olmesartan har minimale interaksjoner med andre legemidler og er en av de sikreste legemidler på markedet.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Halveringstiden til olmesartan er rapportert å være 13 timer. Dette skulle tilsi at stoffet er aktivt i denne perioden, men vi har imidlertid funnet at olmesartan&amp;#160; er mest effektivt når det gis hver 4.-6. time, og minimum hver 8. time. Dette kan skyldes det faktum at noen intracellulære infeksjoner (spesielt //Shigella//), oppregulerer aktiviteten av kaspaser, som er proteaser som bryter ned VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Når VDR er brutt i stykker av kaspaser, er det svært sannsynlig at noen ligander bundet til det (for eksempel olmesartan) ville forbli bundet til fragmenter av VDR. Derfor vil en VDR-agonist være effektiv over kortere perioder hos pasienter med infiserte celler.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Halveringstiden til olmesartan er rapportert å være 13 timer. Dette skulle tilsi at stoffet er aktivt i denne perioden, men vi har imidlertid funnet at olmesartan&amp;#160; er mest effektivt når det gis hver 4.-6. time, og minimum hver 8. time. Dette kan skyldes det faktum at noen intracellulære infeksjoner (spesielt //Shigella//), oppregulerer aktiviteten av kaspaser, som er proteaser som bryter ned VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Når VDR er brutt i stykker av kaspaser, er det svært sannsynlig at noen ligander bundet til det (for eksempel olmesartan) ville forbli bundet til fragmenter av VDR. Derfor vil en VDR-agonist være effektiv over kortere perioder hos pasienter med infiserte celler.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|U.S. Food and Drug Administration]] har ikke satt noen sikker grense for olmesartanmedoksomil (Benicar/Olmetec), ettersom det hittil ikke har blitt observert noen dose-relaterte bivirkninger. Etter at olmesartan kom i salg har FDAs registrering av bivirkninger vist at det er et av de sikreste medikamenter på markedet. Merk at dette ikke gjelder kombinasjonsmedisiner, for eksempel Benicar HCT (Olmetec Comp), som inneholder et [[home:othertreatments:diuretics|tiaziddiuretika]] og //er// skadelig, og bør //aldri// brukes med et MP-doseringsregime.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|U.S. Food and Drug Administration]] har ikke satt noen sikker grense for olmesartanmedoksomil (Benicar/Olmetec), ettersom det hittil ikke har blitt observert noen dose-relaterte bivirkninger. Etter at olmesartan kom i salg har FDAs registrering av bivirkninger vist at det er et av de sikreste medikamenter på markedet. Merk at dette ikke gjelder kombinasjonsmedisiner, for eksempel Benicar HCT (Olmetec Comp), som inneholder et [[home:othertreatments:diuretics|tiaziddiuretika]] og //er// skadelig, og bør //aldri// brukes med et MP-doseringsregime.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;[[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|Medikamentomtalen for olmesartanmedoksomil]] forteller at stoffet er godt tolerert. Bivirkningene var omtrent lik det som opplevdes av placebogruppen. Uønskede hendelser var i alminnelighet &amp;quot;milde, forbigående og ikke relatert til dose.&amp;quot; Hyppigheten av uønskede hendelser hadde heller ingen forbindelse med dosen olmesartan.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;[[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|Medikamentomtalen for olmesartanmedoksomil]] forteller at stoffet er godt tolerert. Bivirkningene var omtrent lik det som opplevdes av placebogruppen. Uønskede hendelser var i alminnelighet &amp;quot;milde, forbigående og ikke relatert til dose.&amp;quot; Hyppigheten av uønskede hendelser hadde heller ingen forbindelse med dosen olmesartan.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;En studie fra 2001 publisert i //Journal of Pharmacology// ble olmesartan funnet å være trygt og godt tolerert ved doser på opptil 160 mg/dag (160 mg/dag er standarddosen på MP).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;En studie fra 2001 publisert i //Journal of Pharmacology// ble olmesartan funnet å være trygt og godt tolerert ved doser på opptil 160 mg/dag (160 mg/dag er standarddosen på MP).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;I placebo-kontrollerte studier var den eneste bivirkningen som skjedde i mer enn 1 prosent av olmesartan-behandlede pasienter vs placebo-behandlede pasienter svimmelhet (3 prosent versus 1 prosent).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;I placebo-kontrollerte studier var den eneste bivirkningen som skjedde i mer enn 1 prosent av olmesartan-behandlede pasienter vs placebo-behandlede pasienter svimmelhet (3 prosent versus 1 prosent).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Den [[home:protocol:olmesartan:safety|aktuelle Knowledge Base-artikkelen]] vurderer sikkerhetsprofilen til olmesartan/Benicar i større detalj.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Den [[home:protocol:olmesartan:safety|aktuelle Knowledge Base-artikkelen]] vurderer sikkerhetsprofilen til olmesartan/Benicar i større detalj.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 230:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 230:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **For pasienter som tar kortikosteroider, start med olmesartan ** - Kortikosteroider er kontraindisert for MP-pasienter. Før avvenning fra disse medikamentene, bør pasientene først begynne med olmesartan (se nedenfor), som i stor grad kan lindre avvenningssymptomene og bidra til at pasienten klarer seg uten kortikosteroider. Det anbefales at olmesartan startes en uke eller to før du begynner å avvenne. Se [[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids| avvenningsretningslinjer]] for detaljerte instruksjoner.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **For pasienter som tar kortikosteroider, start med olmesartan ** - Kortikosteroider er kontraindisert for MP-pasienter. Før avvenning fra disse medikamentene, bør pasientene først begynne med olmesartan (se nedenfor), som i stor grad kan lindre avvenningssymptomene og bidra til at pasienten klarer seg uten kortikosteroider. Det anbefales at olmesartan startes en uke eller to før du begynner å avvenne. Se [[home:othertreatments:corticosteroids:weaningoffsteroids| avvenningsretningslinjer]] for detaljerte instruksjoner.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Avslutt eller start å gjøre en gradvis nedtrapping av kontraindisert behandling**&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Avslutt eller start å gjøre en gradvis nedtrapping av kontraindisert behandling**&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; - **unngå EMF [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.lapresse.ca/sciences/medecine/201704/20/01-5090153-tumeur-au-cerveau-et-cellulaire-un-tribunal-italien-donne-raison-a-un-malade.php|Tumeur au cerveau et cellulaire]]**&amp;#160; [[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|unngå Immun undertrykkelse]]&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; - **unngå EMF [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.lapresse.ca/sciences/medecine/201704/20/01-5090153-tumeur-au-cerveau-et-cellulaire-un-tribunal-italien-donne-raison-a-un-malade.php|Tumeur au cerveau et cellulaire]]**&amp;#160; [[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|unngå Immun undertrykkelse]]&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Om nødvendig, unngå lys ** - Dersom det er nødvendig for å unngå symptomer på fotosensitivitet, bør pasienter unngå utelys. Også innendørslys bør dempes så mye som mulig med tykke gardiner eller persienner. Man bør òg dekke seg til på kroppen når man begir seg ut på dagtid.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Om nødvendig, unngå lys ** - Dersom det er nødvendig for å unngå symptomer på fotosensitivitet, bør pasienter unngå utelys. Også innendørslys bør dempes så mye som mulig med tykke gardiner eller persienner. Man bør òg dekke seg til på kroppen når man begir seg ut på dagtid.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; -&amp;#160; **Initsier olmesartanbehandling ** - Start behandlingen ved forskrivning av 40 mg ren olmesartanmedoksomil hver sjette time (f.eks: kl 6, kl 12, kl 18 og midnatt) for å avbryte den inflammatoriske syklusen og redusere alvorlighetsgraden av potensiell immunopatologi. Våre observasjoner tyder på at olmesartanmedoksomil er den eneste angiotensinreseptorblokkeren (ARB) som aktiverer pasientens uspesifikke immunforsvar. &amp;quot;Ingen erstatninger&amp;quot; skal være skrevet på resepten. Unngå kombinasjonsformulering som Benicar hydroklortiazid (Benicar HCT). Fordi pasientene ofte begynner å føle seg verre på avtagende lys og / eller fallende vitamin D, bør olmesartan forskrives samtidig som denne avvenningen pågår. Olmesartan kan dempe eventuell immunopatologi som oppstår mens 25-D-nivåene er synkende. Pasienter bør ha flere ukers tilgang på olmesartan i reserve til bruk i tilfelle det er nødvendig å behandle utålelig immunopatologi.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; -&amp;#160; **Initsier olmesartanbehandling ** - Start behandlingen ved forskrivning av 40 mg ren olmesartanmedoksomil hver sjette time (f.eks: kl 6, kl 12, kl 18 og midnatt) for å avbryte den inflammatoriske syklusen og redusere alvorlighetsgraden av potensiell immunopatologi. Våre observasjoner tyder på at olmesartanmedoksomil er den eneste angiotensinreseptorblokkeren (ARB) som aktiverer pasientens uspesifikke immunforsvar. &amp;quot;Ingen erstatninger&amp;quot; skal være skrevet på resepten. Unngå kombinasjonsformulering som Benicar hydroklortiazid (Benicar HCT). Fordi pasientene ofte begynner å føle seg verre på avtagende lys og / eller fallende vitamin D, bør olmesartan forskrives samtidig som denne avvenningen pågår. Olmesartan kan dempe eventuell immunopatologi som oppstår mens 25-D-nivåene er synkende. Pasienter bør ha flere ukers tilgang på olmesartan i reserve til bruk i tilfelle det er nødvendig å behandle utålelig immunopatologi.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 328:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 328:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Bare stoppe antibiotika&amp;#160; ====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Bare stoppe antibiotika&amp;#160; ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Hvor lang tid det tar før antibiotika ikke lenger gir immunpatologi varierer. Avgjørende faktorer er hvor lenge antibiotika blir værende i kroppen. På grunn av sin uvanlige lange halveringstid, kan zithromax forbli i vev i en måned eller mer. I tillegg er den antibiotikauavhengige funksjonen til immunsystemet en viktig faktor. Noen pasienter kan oppleve at deres immunforsvar er relativt mer aktivt på grunn av kroppens økte egenproduksjon av antimikrobielle peptider. Dermed&amp;#160; tar det lenger tid før immunpatologien reduseres. Hvis pasienten stopper antibiotika for det formål å minimere immunopatologien, kan det i noen tilfeller være å foretrekke å holde seg på enten 100 mg minocyclin hver annen dag, eller ta det daglige for å oppnå palliativ effekt (hvorav mange av disse effektene kommer av påvirkningen på PXR kjernereseptor, se //Bioessay//(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})), figur 1).&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Hvor lang tid det tar før antibiotika ikke lenger gir immunpatologi varierer. Avgjørende faktorer er hvor lenge antibiotika blir værende i kroppen. På grunn av sin uvanlige lange halveringstid, kan zithromax forbli i vev i en måned eller mer. I tillegg er den antibiotikauavhengige funksjonen til immunsystemet en viktig faktor. Noen pasienter kan oppleve at deres immunforsvar er relativt mer aktivt på grunn av kroppens økte egenproduksjon av antimikrobielle peptider. Dermed&amp;#160; tar det lenger tid før immunpatologien reduseres. Hvis pasienten stopper antibiotika for det formål å minimere immunopatologien, kan det i noen tilfeller være å foretrekke å holde seg på enten 100 mg minocyclin hver annen dag, eller ta det daglige for å oppnå palliativ effekt (hvorav mange av disse effektene kommer av påvirkningen på PXR kjernereseptor, se //Bioessay//(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})), figur 1).&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Stoppe antibiotika og olmesartan ====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Stoppe antibiotika og olmesartan ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 342:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 342:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;==== Response in 5 diagnoses ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160;TOTALS: 864 members;573 report success; 119 report no success; and for 172 results are not clear.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;SUCCESS RATES: Over all success rate 66.32% Over all unsuccessful 13.77% Over all unsure 19.91%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sarcoidosis success 75.8%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Chronic Fatigue Syndrome success 60.1%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Lyme disease success 66.9%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Rheumatoid arthritis success 69.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Fibromyalgia success 64.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;All Other Th1 disease success 59.8%&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Diverse av interesse for skandinaviske lesere ====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Diverse av interesse for skandinaviske lesere ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://balderklinikken.no/artikler/137/article/item/null]]&amp;#160; (Artikkel av Inge Lindseth om hvilke rolle gener spiller for sykdom)&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://balderklinikken.no/artikler/137/article/item/null]]&amp;#160; (Artikkel av Inge Lindseth om hvilke rolle gener spiller for sykdom)&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt; &lt;/strong&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;&amp;lt;nodisp&amp;gt;&lt;/strong&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 356:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 375:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;===== Referanser =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;===== Referanser =====&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;&amp;lt;/nodisp&amp;gt; &lt;/strong&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;</description>
            <author>anonymous@undisclosed.example.com (Anonymous)</author>
            <pubDate>Wed, 14 Sep 2022 20:53:47 +0000</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Protokół Marshalla (tłumaczenie na Polski)</title>
            <link>https://mpkb.org/home/translations/polish?rev=1663188827&amp;do=diff</link>
            <description>&lt;table&gt;&lt;tr&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;03.13.2019&lt;/th&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;current&lt;/th&gt;&lt;/tr&gt;&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 13:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 13:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - Baza danych procedury Marshalla, zawiera linki do najnowszych recenzowanych badań z ARF (Fundacji Badań Autoimmunologicznych), jak również artykuły o setkach tematów napisanych dla różnych odbiorców.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org** - Baza danych procedury Marshalla, zawiera linki do najnowszych recenzowanych badań z ARF (Fundacji Badań Autoimmunologicznych), jak również artykuły o setkach tematów napisanych dla różnych odbiorców.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Ten serwis pomaga pacjentom i lekarzom lepiej zrozumieć Procedurę Marshalla. MarshallProtocol.com jest obecnie otwarta dla nowych pacjentów tylko na zaproszenie i zawiera raporty objawów pacjentów i dyskusje związane z nauką. Pracownicy służby zdrowia są zachęcani do dołączenia do [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Prywatny Dział Dla Pracowników Służby Zdrowia]] na forum strony MarshallProtocol.com, który jest udostepniamy na prośbę e-mail. MarshallProtocol.com jest moderowana przez prof. Trevor&amp;#039;a Marshall&amp;#039;a, członków zespołu badawczego i rzeczników pacjenta.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com** - Ten serwis pomaga pacjentom i lekarzom lepiej zrozumieć Procedurę Marshalla. MarshallProtocol.com jest obecnie otwarta dla nowych pacjentów tylko na zaproszenie i zawiera raporty objawów pacjentów i dyskusje związane z nauką. Pracownicy służby zdrowia są zachęcani do dołączenia do [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Prywatny Dział Dla Pracowników Służby Zdrowia]] na forum strony MarshallProtocol.com, który jest udostepniamy na prośbę e-mail. MarshallProtocol.com jest moderowana przez prof. Trevor&amp;#039;a Marshall&amp;#039;a, członków zespołu badawczego i rzeczników pacjenta.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Na tej stronie można dowiedzieć się więcej o Fundacji, która wspiera procedure Marshalla i studiuje pełne znaczenie metagenomicznej patogenezy chorób przewlekłych.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org** - Na tej stronie można dowiedzieć się więcej o Fundacji, która wspiera procedure Marshalla i studiuje pełne znaczenie metagenomicznej patogenezy chorób przewlekłych.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - strona Amy Proal, wywiady z pacjentami MP wraz z artykułami naukowymi na temat protokołu.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - strona Amy Proal, wywiady z pacjentami MP wraz z artykułami naukowymi na temat protokołu.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshall (i współpracownicy) hipotezują, że przewlekłe choroby zapalne, w tym wiele chorób autoimmunologicznych, są spowodowane przez dysbioze metagenomicznej mikrobioty: bakteryjne czynniki chorobotwórcze, z których wiele znajduje się wewnątrz komórek.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshall (i współpracownicy) hipotezują, że przewlekłe choroby zapalne, w tym wiele chorób autoimmunologicznych, są spowodowane przez dysbioze metagenomicznej mikrobioty: bakteryjne czynniki chorobotwórcze, z których wiele znajduje się wewnątrz komórek.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|Niedawno recenzowany dokument]] opisuje tą [[home:pathogenesis|Patogenezę]] bardziej szczegółowo.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|Niedawno recenzowany dokument]] opisuje tą [[home:pathogenesis|Patogenezę]] bardziej szczegółowo.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Procedura Marshalla, terapia poparta przez Fundacje Badań Autoimmunologicznych, jest dostępna od 2002 r. i [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|była stosowana]] w szerokim zakresie przewlekłych chorób zapalnych.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Procedura Marshalla, terapia poparta przez Fundacje Badań Autoimmunologicznych, jest dostępna od 2002 r. i [[home:publications:perez_congress_on_autoimmunity_2008|była stosowana]] w szerokim zakresie przewlekłych chorób zapalnych.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 40:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 40:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Znaczna liczba pacjentów z rozpoznaniem sarkoidozy, zespołem poboreliozowym, zespółem przewlekłego zmęczenia, zapaleniem błony naczyniowej oka, zapalenie tarczycy Hashimoto, reumatoidalnym zapaleniem stawów, fibromialgią, cukrzycą typu II, łuszczycą, toczniem układowym (SLE), stwardnieniem rozsianym i wieloma innymi diagnozami, wykazuje obiecującą reakcję na leczenie protokołem.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Znaczna liczba pacjentów z rozpoznaniem sarkoidozy, zespołem poboreliozowym, zespółem przewlekłego zmęczenia, zapaleniem błony naczyniowej oka, zapalenie tarczycy Hashimoto, reumatoidalnym zapaleniem stawów, fibromialgią, cukrzycą typu II, łuszczycą, toczniem układowym (SLE), stwardnieniem rozsianym i wieloma innymi diagnozami, wykazuje obiecującą reakcję na leczenie protokołem.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Przy ustalaniu, czy pacjent może być skutecznie leczony przy pomocy MP, diagnoza specyficznej choroby nie jest tak ważna, jak ocena kliniczna przez dokształconego lekarza,&amp;#160; wyniki [[home:starting:therapeutic_probe|próby terapeutycznej]]&amp;#160; oraz&amp;#160; wynik [[home:tests:vitdinterpretation|poziomu metabolitów witaminy D we krwi ]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Przy ustalaniu, czy pacjent może być skutecznie leczony przy pomocy MP, diagnoza specyficznej choroby nie jest tak ważna, jak ocena kliniczna przez dokształconego lekarza,&amp;#160; wyniki [[home:starting:therapeutic_probe|próby terapeutycznej]]&amp;#160; oraz&amp;#160; wynik [[home:tests:vitdinterpretation|poziomu metabolitów witaminy D we krwi ]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Według Patogenezy Marshalla, przewlekłą chorobę zapalną charakteryzuje rozregulowanie receptorów jądrowych, które kontrolują wrodzoną odpowiedź immunologiczną. Na przykład, witamina D i receptor jądrowy witaminy D (VDR) eksponuje peptydy antybakteryjne (wraz z TLR2). Oprócz obniżonej regulacji VDR (receptora witaminy d) przez wiele pospolitych patogenów, antagonistyczne metabolity chorobotwórczych bakterii przyrostowo blokują ligandy od aktywowania go. Spożywana witamina D hamuje aktywność receptora w ten sam sposób, co uniemożliwia organizmowi zabijanie patogenów będących w centrum stanu chorobowego.&amp;#160; Dlatego unikanie spożycia witaminy D (w żywności i suplementach) jest niezbędne dla wrodzonego układu immunologicznego by ten funkcjonował poprawnie, gdy pacjenci są na MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Według Patogenezy Marshalla, przewlekłą chorobę zapalną charakteryzuje rozregulowanie receptorów jądrowych, które kontrolują wrodzoną odpowiedź immunologiczną. Na przykład, witamina D i receptor jądrowy witaminy D (VDR) eksponuje peptydy antybakteryjne (wraz z TLR2). Oprócz obniżonej regulacji VDR (receptora witaminy d) przez wiele pospolitych patogenów, antagonistyczne metabolity chorobotwórczych bakterii przyrostowo blokują ligandy od aktywowania go. Spożywana witamina D hamuje aktywność receptora w ten sam sposób, co uniemożliwia organizmowi zabijanie patogenów będących w centrum stanu chorobowego.&amp;#160; Dlatego unikanie spożycia witaminy D (w żywności i suplementach) jest niezbędne dla wrodzonego układu immunologicznego by ten funkcjonował poprawnie, gdy pacjenci są na MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 63:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 63:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Wielu pacjentów MP, którzy doświadczyli długotrwałych okresów immunopatologii, osiągnęli stadium znacznej poprawy lub remisji. Uzasadnia to wniosek, że immunopatologia jest koniecznym wynikiem przewlekłego obumierania bakterii, jak i zapowiedzią odwrócenia przebiegu choroby. MP nie jest wyjątkowa pod tym względem. Wielu innych chorób i / lub terapii wytwarza immunopatologiczne lub immunopatologiczn-podobne reakcje.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Wielu pacjentów MP, którzy doświadczyli długotrwałych okresów immunopatologii, osiągnęli stadium znacznej poprawy lub remisji. Uzasadnia to wniosek, że immunopatologia jest koniecznym wynikiem przewlekłego obumierania bakterii, jak i zapowiedzią odwrócenia przebiegu choroby. MP nie jest wyjątkowa pod tym względem. Wielu innych chorób i / lub terapii wytwarza immunopatologiczne lub immunopatologiczn-podobne reakcje.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Badania laboratoryjne pacjenta&amp;#160; mogą być używane do [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|śledzenia objawów klinicznych immunopathologii]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Badania laboratoryjne pacjenta&amp;#160; mogą być używane do [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|śledzenia objawów klinicznych immunopathologii]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 73:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 73:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Inne grupy pacjenta:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Inne grupy pacjenta:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|Ciężarna/karmiąca kobieta]]** - Zarówno olmesartan jak i minocyklina, dwa główne leki MP, są przeciwwskazane w okresie ciąży i podczas karmienia piersią. Kobiety w wieku rozrodczym na MP powinny zastosować odpowiednie środki antykoncepcyjne.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|Ciężarna/karmiąca kobieta]]** - Zarówno olmesartan jak i minocyklina, dwa główne leki MP, są przeciwwskazane w okresie ciąży i podczas karmienia piersią. Kobiety w wieku rozrodczym na MP powinny zastosować odpowiednie środki antykoncepcyjne.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|Dzieci]]** - Dzieci z niektórymi chorobami i zaburzeniami były leczone przy pomocy MP. Nie ma więcej niż tuzin dzieci na MP, które mają się dobrze. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6-16-84104997.html|FDA ostatnio zatwierdziło]] stosowanie leku na nadciśnienie olmesartanu u dzieci w wieku 6-16.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|Dzieci]]** - Dzieci z niektórymi chorobami i zaburzeniami były leczone przy pomocy MP. Nie ma więcej niż tuzin dzieci na MP, które mają się dobrze. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6-16-84104997.html|FDA ostatnio zatwierdziło]] stosowanie leku na nadciśnienie olmesartanu u dzieci w wieku 6-16.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Przed rozpoczęciem terapii, lekarze i pacjenci powinni zapoznać się z [[home:starting:prempchecklist|checklist]] pre-MP, w którym dokonano leki, okulary ochronne, a ewentualne zmiany stylu życia, niezbędne dla skuteczności leczenia i bezpieczeństwa.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Przed rozpoczęciem terapii, lekarze i pacjenci powinni zapoznać się z [[home:starting:prempchecklist|checklist]] pre-MP, w którym dokonano leki, okulary ochronne, a ewentualne zmiany stylu życia, niezbędne dla skuteczności leczenia i bezpieczeństwa.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 136:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 136:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Pacjenci MP często korzystają z noszenia [[home:lifestyle:light:noirs|okulary, które blokują szersze spektrum light]] w wielu przypadkach muszą obejmować swoją skórę, gdy w słońcu. Dalsze wytyczne są dostępne w artykułów z bazy wiedzy [[home:lifestyle:light:eye_protection|protection]] oczu i [[home:lifestyle:light:skin_protection|protection]] skóry.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Pacjenci MP często korzystają z noszenia [[home:lifestyle:light:noirs|okulary, które blokują szersze spektrum light]] w wielu przypadkach muszą obejmować swoją skórę, gdy w słońcu. Dalsze wytyczne są dostępne w artykułów z bazy wiedzy [[home:lifestyle:light:eye_protection|protection]] oczu i [[home:lifestyle:light:skin_protection|protection]] skóry.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Example z immunopathology** - Pacjenci MP, takich jak ten 50-letni mężczyzna z zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, mają skłonność do przeżywania przejściowy wzrost markerów inflammation.((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011. //Immunol Mol Cell //. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/PubMed/21278764|immunostymulacji w dobie metagenome]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Example z immunopathology** - Pacjenci MP, takich jak ten 50-letni mężczyzna z zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, mają skłonność do przeżywania przejściowy wzrost markerów inflammation.((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011. //Immunol Mol Cell //. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/PubMed/21278764|immunostymulacji w dobie metagenome]].))}}]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 160:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 160:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Istnieją dwa główne witaminy D metabolites:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Istnieją dwa główne witaminy D metabolites:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-dihydroksycholekalcyferolu (1,25-D) ** - obecność wysokich poziomów tej aktywnej witaminy D u chorych hormonu sugeruje bieżąco przewlekłą chorobą zapalną process.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Jednak brak podwyższonego poziomu nie oznacza pacjenta nie mogą korzystać z leczenia w szczególności od non-MP terapie, takie jak TNF-alfa blokery i inne leki znane i interwencji może zmienić poziom 1,25-D. W miarę możliwości korzystać z laboratorium Quest Diagnostics. Quest niedawno przestał rutynowo zamrażać 1,25-D próbek, jak znaleźć niezbędne. Jednakże, 1,25-D próbki nie zostaną zamrożone, chyba że pacjent wyraźnie o to poprosi. &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1 ,25-dihydroksycholekalcyferolu (1,25-D) ** - obecność wysokich poziomów tej aktywnej witaminy D u chorych hormonu sugeruje bieżąco przewlekłą chorobą zapalną process.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}})) Jednak brak podwyższonego poziomu nie oznacza pacjenta nie mogą korzystać z leczenia w szczególności od non-MP terapie, takie jak TNF-alfa blokery i inne leki znane i interwencji może zmienić poziom 1,25-D. W miarę możliwości korzystać z laboratorium Quest Diagnostics. Quest niedawno przestał rutynowo zamrażać 1,25-D próbek, jak znaleźć niezbędne. Jednakże, 1,25-D próbki nie zostaną zamrożone, chyba że pacjent wyraźnie o to poprosi. &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroksy witaminy D (25-D) ** - W przeciwieństwie do 1,25-D, próbki surowicy 25-D nie musi być zamrożone. 25-D jest secosteroid z możliwością immunosupresyjne effects.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) Zatem, pacjenci w MP ograniczyć spożycie witaminy D w celu zmniejszenia ich 25-D w temperaturze poniżej 12 ng/ml. Poziom 25-D powinny być badane co 6-12 miesięcy.//Należy pamiętać, że jako 25-D spadku poziomu, immunopatologii może wzrosnąć, niekiedy dramatycznie.//&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hydroksy witaminy D (25-D) ** - W przeciwieństwie do 1,25-D, próbki surowicy 25-D nie musi być zamrożone. 25-D jest secosteroid z możliwością immunosupresyjne effects.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}})) Zatem, pacjenci w MP ograniczyć spożycie witaminy D w celu zmniejszenia ich 25-D w temperaturze poniżej 12 ng/ml. Poziom 25-D powinny być badane co 6-12 miesięcy.//Należy pamiętać, że jako 25-D spadku poziomu, immunopatologii może wzrosnąć, niekiedy dramatycznie.//&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Jeśli metabolit witaminy D badań nie wskazują na zapalenie Th1, ale obserwacje kliniczne wskazują inaczej, krótki kurs MP (1 do 2 miesięcy) powinien być stosowany jako leczniczy sondy. Dłuższy okres czasu mogą być potrzebne, jeśli 25-D są nadal wysokie, jak sonda terapeutyczne często nie jest skuteczna, chyba 25-D poziomu poniżej 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Jeśli metabolit witaminy D badań nie wskazują na zapalenie Th1, ale obserwacje kliniczne wskazują inaczej, krótki kurs MP (1 do 2 miesięcy) powinien być stosowany jako leczniczy sondy. Dłuższy okres czasu mogą być potrzebne, jeśli 25-D są nadal wysokie, jak sonda terapeutyczne często nie jest skuteczna, chyba 25-D poziomu poniżej 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 178:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 178:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Spadek ciśnienia skurczowego większa niż 15 mm Hg rtęci nie może być wyłącznie ze względu na jego działanie hipotensyjne olmesartanu. Zamiast tego spadku jest również prawdopodobne, ze względu na choroby procesy.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Spadek ciśnienia skurczowego większa niż 15 mm Hg rtęci nie może być wyłącznie ze względu na jego działanie hipotensyjne olmesartanu. Zamiast tego spadku jest również prawdopodobne, ze względu na choroby procesy.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Na przykład rozległe zniszczenia bakterii i komórek ludzkich zainfekowane przez bakterie mogą obniżyć ciśnienie krwi. Chociaż nie jest to prawda o wszystkich form bakterii, gdy niektóre formy bakterii są zniszczone, uwalniając endotoksyny, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) biodostępność, co może doprowadzić do gwałtownego spadku pressure.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}})) krwi&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Na przykład rozległe zniszczenia bakterii i komórek ludzkich zainfekowane przez bakterie mogą obniżyć ciśnienie krwi. Chociaż nie jest to prawda o wszystkich form bakterii, gdy niektóre formy bakterii są zniszczone, uwalniając endotoksyny, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) biodostępność, co może doprowadzić do gwałtownego spadku pressure.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}})) krwi&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Jeśli pacjent cierpi na niskie ciśnienie krwi przed MP, niskie ciśnienie krwi powróci jako objaw immunopatologii podczas MP. W większości przypadków znajdziemy jak bakteryjne die-off opada, poziom ciśnienia krwi rozpocząć powrót do normy, nawet jak pacjenci w dalszym ciągu podejmować taką samą dawkę olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Jeśli pacjent cierpi na niskie ciśnienie krwi przed MP, niskie ciśnienie krwi powróci jako objaw immunopatologii podczas MP. W większości przypadków znajdziemy jak bakteryjne die-off opada, poziom ciśnienia krwi rozpocząć powrót do normy, nawet jak pacjenci w dalszym ciągu podejmować taką samą dawkę olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 190:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 190:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Do celów MP, olmesartan ma dwa podstawowe actions: zmniejsza zapalenie, blokując drogi cytokin Nuclear Factor-kappaB i jest agonistą receptora witaminy D (VDR). Jako agonista VDR, olmesartan aktywuje wrodzonej odpowiedzi immunologicznej. Badania obsługuje bezpieczeństwa stosowanych dawek u pacjentów MP. Olmesartan ma minimalne interakcje z innymi lekami i jest jednym z najbezpieczniejszych na rynku leków.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Do celów MP, olmesartan ma dwa podstawowe actions: zmniejsza zapalenie, blokując drogi cytokin Nuclear Factor-kappaB i jest agonistą receptora witaminy D (VDR). Jako agonista VDR, olmesartan aktywuje wrodzonej odpowiedzi immunologicznej. Badania obsługuje bezpieczeństwa stosowanych dawek u pacjentów MP. Olmesartan ma minimalne interakcje z innymi lekami i jest jednym z najbezpieczniejszych na rynku leków.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Półtrwania olmesartan ocenia się na 13 godzin. Oznaczałoby to, że lek pozostanie aktywny w tym okresie czasu, jednak stwierdzono, że u chorych pacjentów, olmesartan jest najbardziej skuteczne, gdy podaje się co 4-6 godzin, z maksimum co 8 godzin. Może to być spowodowane faktem, że niektóre infekcje wewnątrzkomórkowe (w szczególności //Shigella//), upregulate aktywności kaspaz, które są proteazy, które tną VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Gdy VDR jest rozdzielony przez kaspazy, jest wysoce prawdopodobne, że wszelkie związane z nim ligandów (np. olmesartan) pozostaną związane z fragmentów białka. Dlatego agonistą VDR byłoby skuteczne w krótszych okresach czasu u pacjentów z zakażonych komórek.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Półtrwania olmesartan ocenia się na 13 godzin. Oznaczałoby to, że lek pozostanie aktywny w tym okresie czasu, jednak stwierdzono, że u chorych pacjentów, olmesartan jest najbardziej skuteczne, gdy podaje się co 4-6 godzin, z maksimum co 8 godzin. Może to być spowodowane faktem, że niektóre infekcje wewnątrzkomórkowe (w szczególności //Shigella//), upregulate aktywności kaspaz, które są proteazy, które tną VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}})) Gdy VDR jest rozdzielony przez kaspazy, jest wysoce prawdopodobne, że wszelkie związane z nim ligandów (np. olmesartan) pozostaną związane z fragmentów białka. Dlatego agonistą VDR byłoby skuteczne w krótszych okresach czasu u pacjentów z zakażonych komórek.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] nie ustala bezpieczne dla medoxomil olmesartan (Benicar), a nie od dawki działań niepożądanych zostały zidentyfikowane do tego punktu. post FDA-marketing-doświadczenie wykazało, że Olmesartan jest jednym z najbezpieczniejszych profile leku na rynek. Zauważ, że ten nie ma zastosowania do kombinacji leków, takich jak Benicar HCT, który zawiera [[home:othertreatments:diuretics|thiazide]] I //jest// szkodliwe, a powinien //nie/// być używane z dawkowania MP harmonogramem.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|US Food and Drug Administration]] nie ustala bezpieczne dla medoxomil olmesartan (Benicar), a nie od dawki działań niepożądanych zostały zidentyfikowane do tego punktu. post FDA-marketing-doświadczenie wykazało, że Olmesartan jest jednym z najbezpieczniejszych profile leku na rynek. Zauważ, że ten nie ma zastosowania do kombinacji leków, takich jak Benicar HCT, który zawiera [[home:othertreatments:diuretics|thiazide]] I //jest// szkodliwe, a powinien //nie/// być używane z dawkowania MP harmonogramem.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|label dla państw medoxomil]] olmesartan, że lek jest dobrze tolerowany. Działania niepożądane były podobne do tych, jakich doświadczają w grupie placebo. Działania niepożądane były na ogół &amp;quot;łagodne, przemijające i nie związane z dawką. Częstości występowania działań niepożądanych nie miała również związek z dawką olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|label dla państw medoxomil]] olmesartan, że lek jest dobrze tolerowany. Działania niepożądane były podobne do tych, jakich doświadczają w grupie placebo. Działania niepożądane były na ogół &amp;quot;łagodne, przemijające i nie związane z dawką. Częstości występowania działań niepożądanych nie miała również związek z dawką olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;2001 badań opublikowanych w //Urzędowym Farmakologii// znaleziono olmesartan być bezpieczny i dobrze tolerowany w dawkach do 160 mg/day.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;2001 badań opublikowanych w //Urzędowym Farmakologii// znaleziono olmesartan być bezpieczny i dobrze tolerowany w dawkach do 160 mg/day.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;W badaniach kontrolowanych placebo, jedyne działanie niepożądane, które wystąpiły u więcej niż 1 procent pacjentów leczonych olmesartan vs pacjentów otrzymujących placebo były zawroty głowy (3 procent vs 1 proc.) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;W badaniach kontrolowanych placebo, jedyne działanie niepożądane, które wystąpiły u więcej niż 1 procent pacjentów leczonych olmesartan vs pacjentów otrzymujących placebo były zawroty głowy (3 procent vs 1 proc.) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Odpowiedniej wiedzy Knowledge Base opinie [[home:protocol:olmesartan:safety|profil bezpieczeństwa olmesartan / Benicar]] bardziej szczegółowo.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Odpowiedniej wiedzy Knowledge Base opinie [[home:protocol:olmesartan:safety|profil bezpieczeństwa olmesartan / Benicar]] bardziej szczegółowo.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 208:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 208:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshalla zatrudnia obracania kombinacji subinhibitory antybiotyków bak w dawkach impulsu dla maksymalnej skuteczności.&amp;#160; Antybiotyki podaje się w ten sposób do poprawy właściwości antybakteryjne tych leków jednocześnie zmniejszając iunosuppressive efekty.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Marshalla zatrudnia obracania kombinacji subinhibitory antybiotyków bak w dawkach impulsu dla maksymalnej skuteczności.&amp;#160; Antybiotyki podaje się w ten sposób do poprawy właściwości antybakteryjne tych leków jednocześnie zmniejszając iunosuppressive efekty.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Antybiotyki są zazwyczaj w dawce poniżej poziomu minimalnego stężenia hamującego (MIC), tak aby zmniejszyć prawdopodobieństwo oporności bakterii. Podczas gdy MIC mogą być istotne dla ostrej infekcji, takich dawkowania mogą hamować odpowiedź immunologiczną w kierunku przewlekłej patogenów i wspomagać ich rozwój. Na przykład, niektóre antybiotyki, gdy podaje się na poziomie powyżej MIC hamuje fagocytów function.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}})) Efekty te wydają się być niezależne od ich antybakteryjne effect.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Antybiotyki są zazwyczaj w dawce poniżej poziomu minimalnego stężenia hamującego (MIC), tak aby zmniejszyć prawdopodobieństwo oporności bakterii. Podczas gdy MIC mogą być istotne dla ostrej infekcji, takich dawkowania mogą hamować odpowiedź immunologiczną w kierunku przewlekłej patogenów i wspomagać ich rozwój. Na przykład, niektóre antybiotyki, gdy podaje się na poziomie powyżej MIC hamuje fagocytów function.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}})) Efekty te wydają się być niezależne od ich antybakteryjne effect.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;W ten sposób dawkowania na poziomach poniżej MIC poprawia efektywność Marshalla przeciwko przewlekłym patogenów i jeszcze bardziej zmniejsza prawdopodobieństwo oporności bakterii. W tym samym czasie, pulsujący dawkowania moduluje drobnoustrojów transcription(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) i znacznie zmniejsza częstość występowania utrzymywacz biofilmu cells.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;W ten sposób dawkowania na poziomach poniżej MIC poprawia efektywność Marshalla przeciwko przewlekłym patogenów i jeszcze bardziej zmniejsza prawdopodobieństwo oporności bakterii. W tym samym czasie, pulsujący dawkowania moduluje drobnoustrojów transcription(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) i znacznie zmniejsza częstość występowania utrzymywacz biofilmu cells.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Uruchamianie pacjenta Protokołu Marshalla =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Uruchamianie pacjenta Protokołu Marshalla =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 220:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 220:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Withdraw lub zacząć oduczać przeciwwskazane therapies**&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Withdraw lub zacząć oduczać przeciwwskazane therapies**&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **unikać EMF [[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Uniknąć tłumienia układu odpornościowego]]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **unikać EMF [[https://mpkb.org/home/lifestyle#avoid_where_possible_immune_suppression|Uniknąć tłumienia układu odpornościowego]]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; -&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://audycje.tokfm.pl/podcast/Jak-moga-na-nas-wplywac-roznego-typu-urzadzenia-Gdy-niepelnosprawne-dziecko-opuszcza-szkole/60547#|Jak moga na nas wplywac roznego typu urzadzenia Gdy niepelnosprawne dziecko opuszcza szkole]]**&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; -&amp;#160; [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://audycje.tokfm.pl/podcast/Jak-moga-na-nas-wplywac-roznego-typu-urzadzenia-Gdy-niepelnosprawne-dziecko-opuszcza-szkole/60547#|Jak moga na nas wplywac roznego typu urzadzenia Gdy niepelnosprawne dziecko opuszcza szkole]]**&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **If niezbędne, należy unikać light** - Jeśli to konieczne, aby uniknąć objawów nadwrażliwości na światło, pacjenci powinni unikać i jasne promienie światła wewnątrz pozostając wewnątrz budynków, jak to tylko możliwe, przy użyciu ciężkich zasłon lub roletami w oknach i obejmujące się dobrze, gdy wyruszą na zewnątrz w ciągu dnia . Pacjenci mogą również muszą chronić oczy przed światłem, zarówno na zewnątrz i wewnątrz.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **If niezbędne, należy unikać light** - Jeśli to konieczne, aby uniknąć objawów nadwrażliwości na światło, pacjenci powinni unikać i jasne promienie światła wewnątrz pozostając wewnątrz budynków, jak to tylko możliwe, przy użyciu ciężkich zasłon lub roletami w oknach i obejmujące się dobrze, gdy wyruszą na zewnątrz w ciągu dnia . Pacjenci mogą również muszą chronić oczy przed światłem, zarówno na zewnątrz i wewnątrz.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Begin olmesartan** - leczenie rozpocząć się przepisując 40mg czystego medoxomil olmesartan co sześć godzin (6 rano eg:, w południe, godzina osiemnasta, północ) do przerwania cyklu zapalnego i zmniejszenie nasilenia potencjalnych immunopatologii. Nasze obserwacje sugerują, że medoxomil olmesartan jest jedynym blokerem receptora angiotensyny (ARB), który aktywuje pacjenta wrodzony system immunologiczny. &amp;quot;Nie podstawienia&amp;quot; powinno być napisane na recepcie. Należy unikać formułowania kombinacji takich jak Benicar hydrochlorotiazydu (HCT Benicar). Ponieważ pacjenci często zaczyna czuć się gorzej w przypadku zmniejszenia światła i / lub witaminy D, olmesartan powinien być przepisywany jednocześnie z poprzednich krokach, tak aby mógł on łagodzić wszelkie immunopatologii wynikające podczas gdy 25-D poziomy zmniejszają się.&amp;#160; Pacjenci powinni zachować zasilania kilku tygodni z olmesartan w rezerwie do wykorzystania w przypadku gdy jest potrzebne, aby leczyć zniesienia immunopatologii.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; - **Begin olmesartan** - leczenie rozpocząć się przepisując 40mg czystego medoxomil olmesartan co sześć godzin (6 rano eg:, w południe, godzina osiemnasta, północ) do przerwania cyklu zapalnego i zmniejszenie nasilenia potencjalnych immunopatologii. Nasze obserwacje sugerują, że medoxomil olmesartan jest jedynym blokerem receptora angiotensyny (ARB), który aktywuje pacjenta wrodzony system immunologiczny. &amp;quot;Nie podstawienia&amp;quot; powinno być napisane na recepcie. Należy unikać formułowania kombinacji takich jak Benicar hydrochlorotiazydu (HCT Benicar). Ponieważ pacjenci często zaczyna czuć się gorzej w przypadku zmniejszenia światła i / lub witaminy D, olmesartan powinien być przepisywany jednocześnie z poprzednich krokach, tak aby mógł on łagodzić wszelkie immunopatologii wynikające podczas gdy 25-D poziomy zmniejszają się.&amp;#160; Pacjenci powinni zachować zasilania kilku tygodni z olmesartan w rezerwie do wykorzystania w przypadku gdy jest potrzebne, aby leczyć zniesienia immunopatologii.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 293:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 293:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Zatrzymanie antybiotyków tylko&amp;#160; ====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Zatrzymanie antybiotyków tylko&amp;#160; ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Długość czasu potrzebnego na antybiotyki nie immunopatologii wzrost jest zmienna. Czynnikami decydującymi są m.in. jak długo antybiotyki pobyt w jednym systemie.&amp;#160; Ze względu na niezwykle długi okres półtrwania, Zithromax może pozostać w tkankach przez miesiąc lub więcej. Ponadto samowystarczalności układ odpornościowy jest ważnym czynnikiem. Niektórzy pacjenci mogą znaleźć odpowiedzi immunologicznej jest stosunkowo samowystarczalne ze względu na jego własnym zwiększenie produkcji peptydów antybakteryjnych, a więc trzeba będzie dłużej czekać na immunopatologii słabnąć. Jeżeli pacjent jest zatrzymanie antybiotyków w celu minimalizacji immunopatologii, w niektórych przypadkach może być korzystne, aby pozostać na albo 100 minocyklina mg co drugi dzień, lub je codziennie za [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjus_tminocycline|effects]] paliatywnej (z których wiele jest wynikiem jego wpływ na PXR receptorów jądrowych, zobacz //Bioessay//, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) rys. 1).&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Długość czasu potrzebnego na antybiotyki nie immunopatologii wzrost jest zmienna. Czynnikami decydującymi są m.in. jak długo antybiotyki pobyt w jednym systemie.&amp;#160; Ze względu na niezwykle długi okres półtrwania, Zithromax może pozostać w tkankach przez miesiąc lub więcej. Ponadto samowystarczalności układ odpornościowy jest ważnym czynnikiem. Niektórzy pacjenci mogą znaleźć odpowiedzi immunologicznej jest stosunkowo samowystarczalne ze względu na jego własnym zwiększenie produkcji peptydów antybakteryjnych, a więc trzeba będzie dłużej czekać na immunopatologii słabnąć. Jeżeli pacjent jest zatrzymanie antybiotyków w celu minimalizacji immunopatologii, w niektórych przypadkach może być korzystne, aby pozostać na albo 100 minocyklina mg co drugi dzień, lub je codziennie za [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjus_tminocycline|effects]] paliatywnej (z których wiele jest wynikiem jego wpływ na PXR receptorów jądrowych, zobacz //Bioessay//, (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) rys. 1).&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 307:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 307:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:patients:cohort_statistics#later_information_2013|Success rates for various Dx, compiled in 2013]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:patients:cohort_statistics#later_information_2013|Success rates for various Dx, compiled in 2013]]&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;==== Response in 5 diagnoses ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160;TOTALS: 864 members;573 report success; 119 report no success; and for 172 results are not clear.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;SUCCESS RATES: Over all success rate 66.32% Over all unsuccessful 13.77% Over all unsure 19.91%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sarcoidosis success 75.8%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Chronic Fatigue Syndrome success 60.1%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Lyme disease success 66.9%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Rheumatoid arthritis success 69.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Fibromyalgia success 64.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;All Other Th1 disease success 59.8%&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 322:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 343:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;amp;&amp;#160; from Table&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;amp;&amp;#160; from Table&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;|**[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azytromycyna jest już za bezpieczne, nawet w małych ilościach) ]]**|12-125mg|co 8-10 dni|antybiotyk - wiąże się z podjednostki 50S rybosomu bakteryjnego,|podobno 68 godzin, ale niektóre studies(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) i ARF raporty sugerują, że pacjent pozostaje w tkankach się do 45 dni |&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;|**[[home:mp:zithromax|Zithromax (Azytromycyna jest już za bezpieczne, nawet w małych ilościach) ]]**|12-125mg|co 8-10 dni|antybiotyk - wiąże się z podjednostki 50S rybosomu bakteryjnego,|podobno 68 godzin, ale niektóre studies(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:9681095}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:21059616}})) i ARF raporty sugerują, że pacjent pozostaje w tkankach się do 45 dni |&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; &amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; &amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 331:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 352:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;//added// “Pacjenci nie powinni przyjmować Nimesulid (Aulin / Mesulid / Nimed). To może powodować krwawienie. Jedna śmierć została zgłoszona w trakcie jej użytkowania.” //–Sallie Q …soon after that death occurred//&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;//added// “Pacjenci nie powinni przyjmować Nimesulid (Aulin / Mesulid / Nimed). To może powodować krwawienie. Jedna śmierć została zgłoszona w trakcie jej użytkowania.” //–Sallie Q …soon after that death occurred//&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;NOT&amp;#160; - [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.krakow.pl/start/207923,artykul,dozymetr_pem.html|Dozymetr]] see https://www.marshallprotocol.com/forum11/16288-46.html&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;NOT&amp;#160; - [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.krakow.pl/start/207923,artykul,dozymetr_pem.html|Dozymetr]] see https://www.marshallprotocol.com/forum11/16288-46.html&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Referencje&amp;#160; =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Referencje&amp;#160; =====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;/nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;</description>
            <author>anonymous@undisclosed.example.com (Anonymous)</author>
            <pubDate>Wed, 14 Sep 2022 20:53:47 +0000</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>El Protocolo Marshall (en Español)</title>
            <link>https://mpkb.org/home/translations/spanish?rev=1663188827&amp;do=diff</link>
            <description>&lt;table&gt;&lt;tr&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;03.13.2019&lt;/th&gt;&lt;th colspan=&quot;2&quot; width=&quot;50%&quot;&gt;current&lt;/th&gt;&lt;/tr&gt;&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 5:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 5:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Este documento es un resumen único de las cuestiones claves relacionadas con el Protocolo Marshall, especialmente las pertinentes a los médicos.&amp;#160; Muchos de los temas analizados aquí se tratan con mayor detalle a lo largo de la Base de Conocimientos (Knowledge Base).&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Este documento es un resumen único de las cuestiones claves relacionadas con el Protocolo Marshall, especialmente las pertinentes a los médicos.&amp;#160; Muchos de los temas analizados aquí se tratan con mayor detalle a lo largo de la Base de Conocimientos (Knowledge Base).&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Sin la participación activa del paciente en el sitio [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], la Fundación para la Investigación de la Autoinmunidad no apoya ni autoriza el uso público de esta terapia.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sin la participación activa del paciente en el sitio [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], la Fundación para la Investigación de la Autoinmunidad no apoya ni autoriza el uso público de esta terapia.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 12:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 12:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Recomendamos enfáticamente a los médicos y pacientes aprovechar la información contenida en los siguientes sitios web.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Recomendamos enfáticamente a los médicos y pacientes aprovechar la información contenida en los siguientes sitios web.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org**&amp;#160; - La Base de Conocimientos del Protocolo Marshall contiene enlaces a las últimas investigaciones realizadas por colegas de ARF así como también artículos acerca de cientos de temas escritos para una gran variedad de lectores.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **MPKB.org**&amp;#160; - La Base de Conocimientos del Protocolo Marshall contiene enlaces a las últimas investigaciones realizadas por colegas de ARF así como también artículos acerca de cientos de temas escritos para una gran variedad de lectores.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com**&amp;#160; - Este sitio web ayuda a los pacientes y médicos a mejor comprender el Protocolo Marshall.&amp;#160; MarshallProtocol.com está disponible por invitación para nuevos pacientes y contiene reportes de síntomas de los pacientes y discusiones científicas relacionadas.&amp;#160; Se estimula a los profesionales de asistencia médica a inscribirse al forum en la [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Seccion Privada]] para profesionales de asistencia médica en el sitio de estudio del MarshallProtocol.com. Esta está disponible por solicitud por medio de un correo electrónico.&amp;#160; El sitio Marshall Protocol.com está moderado por el Profesor Trevor Marshall, miembros del equipo de investigación, y representantes de los pacientes.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **MarshallProtocol.com**&amp;#160; - Este sitio web ayuda a los pacientes y médicos a mejor comprender el Protocolo Marshall.&amp;#160; MarshallProtocol.com está disponible por invitación para nuevos pacientes y contiene reportes de síntomas de los pacientes y discusiones científicas relacionadas.&amp;#160; Se estimula a los profesionales de asistencia médica a inscribirse al forum en la [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com/forum17/|Seccion Privada]] para profesionales de asistencia médica en el sitio de estudio del MarshallProtocol.com. Esta está disponible por solicitud por medio de un correo electrónico.&amp;#160; El sitio Marshall Protocol.com está moderado por el Profesor Trevor Marshall, miembros del equipo de investigación, y representantes de los pacientes.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org**&amp;#160; - En este sitio web uno puede conocer más acerca de la Fundación que apoya al Protocolo Marshall y explorar las implicacioanes totales de una patogénesis metagenómica relacionada a las enfermedades crónicas.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **AutoimmunityResearch.org**&amp;#160; - En este sitio web uno puede conocer más acerca de la Fundación que apoya al Protocolo Marshall y explorar las implicacioanes totales de una patogénesis metagenómica relacionada a las enfermedades crónicas.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Las entrevistas que realiza Amy Proal con pacientes MP así como artículos acerca de la ciencia fundamental del Protocolo Marshall.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **Bacteriality.com** - Las entrevistas que realiza Amy Proal con pacientes MP así como artículos acerca de la ciencia fundamental del Protocolo Marshall.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 18:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 18:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Aunque el médico es él responsable del cuidado del paciente, los pacientes pueden y deben realizar&amp;#160; parte del trabajo obteniendo y recuperando información de tal manera que el médico pueda tomar o realizar decisiones bien informadas..&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Aunque el médico es él responsable del cuidado del paciente, los pacientes pueden y deben realizar&amp;#160; parte del trabajo obteniendo y recuperando información de tal manera que el médico pueda tomar o realizar decisiones bien informadas..&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Es más, sin la participación activa del paciente en el sitio [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], la Fundación para la Investigación de la Autoinmunidad no apoya ni autoriza el uso público de esta terapia.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Es más, sin la participación activa del paciente en el sitio [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.marshallprotocol.com|MarshallProtocol.com]], la Fundación para la Investigación de la Autoinmunidad no apoya ni autoriza el uso público de esta terapia.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into Spanish. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;lt;note&amp;gt;This article is a summary of the &amp;lt;html&amp;gt;Marshall Protocol&amp;lt;/html&amp;gt; translated into Spanish. For questions about meaning, please see the [[home:mp|original English version]]. [[home:translations|Other translations]] of varying quality are also available.&amp;lt;/note&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 34:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;El Protocolo Marshall (MP) es el nombre dado o asignado a una terapia desarrollada por el Profesor Trevor Marshall que está basada en la patogénesis que él ha propuesto para la enfermedad crónica inflamatoria.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;El Protocolo Marshall (MP) es el nombre dado o asignado a una terapia desarrollada por el Profesor Trevor Marshall que está basada en la patogénesis que él ha propuesto para la enfermedad crónica inflamatoria.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Marshall (y sus colegas) desarrollaron la hipótesis de que las enfermedades inflamatorias crónicas, incluyendo muchas enfermedades autoinmunes son causadas por disbiosis de una microbiota metagenómica:&amp;#160; comunidades de patógenos bacterianos, muchos de los cuales persisten intracelularmente.&amp;#160; Un documento [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|reciente revisado]] por sus colegas describe este [[home:pathogenesis|patogénesis]] con mayor detalle.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Marshall (y sus colegas) desarrollaron la hipótesis de que las enfermedades inflamatorias crónicas, incluyendo muchas enfermedades autoinmunes son causadas por disbiosis de una microbiota metagenómica:&amp;#160; comunidades de patógenos bacterianos, muchos de los cuales persisten intracelularmente.&amp;#160; Un documento [[home:publications:proal_autoimmunity_reviews_2009|reciente revisado]] por sus colegas describe este [[home:pathogenesis|patogénesis]] con mayor detalle.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393196}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 41:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 41:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Un número importante de pacientes diagnosticados con sarcoidosis, con las secuelas del síndrome crónico Lyme, síndrome de fatiga crónica, uveitis, tiroiditis Hashimoto, artritis reumatoidea, fibromialgia, diabetes tipo II, psoriasis, lupus (SLE), esclerosis múltiple, y un número importante de diagnósticos adicionales están mostrando una buena respuesta al ser tratados con el Protocolo Marshall.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Un número importante de pacientes diagnosticados con sarcoidosis, con las secuelas del síndrome crónico Lyme, síndrome de fatiga crónica, uveitis, tiroiditis Hashimoto, artritis reumatoidea, fibromialgia, diabetes tipo II, psoriasis, lupus (SLE), esclerosis múltiple, y un número importante de diagnósticos adicionales están mostrando una buena respuesta al ser tratados con el Protocolo Marshall.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Para determinar si un paciente puede ser tratado exitosamente con el Protocolo Marshall, el diagnóstico específico de una enfermedad crónica no es tan importante como el diagnóstico clínico del experto de asistencia médica de la salud, los resultados de una prueba terapéutica, y los resultados del análisis de&amp;#160; [[home:tests:vitdinterpretation|metabólitos en la sangre relacionados con la Vitamina D]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Para determinar si un paciente puede ser tratado exitosamente con el Protocolo Marshall, el diagnóstico específico de una enfermedad crónica no es tan importante como el diagnóstico clínico del experto de asistencia médica de la salud, los resultados de una prueba terapéutica, y los resultados del análisis de&amp;#160; [[home:tests:vitdinterpretation|metabólitos en la sangre relacionados con la Vitamina D]].(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;De acuerdo a la Patogénesis de Marshall, la enfermedad inflamatoria crónica se caracteriza por la desregulación de las vias del receptor nuclear que controla la respuesta inmune-inata.&amp;#160; Por ejemplo, el Receptor Nuclear de la Vitamina D (VDR) expresa muchos de los péptidos antimicrobiales del cuerpo (en conjunto con el TLR2).&amp;#160; En adición a la regulación a la baja de la expresión del VDR mismo, por medio de muchos patógenos comunes, los metabólitos bacteriales antagónicos bloquean en forma aumentada a los ligandos y no permiten que éstos se activen.&amp;#160; La Vitamina D ingerida disminuye la actividad del receptor en esta misma forma, impidiendo al cuerpo el poder destruir (matar) los patógenos en el estado real del desarrollo de la enfermedad.&amp;#160; Este es el porqué el evitar ingerir Vitamina D (con alimentos o suplementos alimenticios) es esencial (indispensable) para que el sistema inmune-inato pueda funcionar correctamente mientras los pacientes estén en el tratamiento MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;De acuerdo a la Patogénesis de Marshall, la enfermedad inflamatoria crónica se caracteriza por la desregulación de las vias del receptor nuclear que controla la respuesta inmune-inata.&amp;#160; Por ejemplo, el Receptor Nuclear de la Vitamina D (VDR) expresa muchos de los péptidos antimicrobiales del cuerpo (en conjunto con el TLR2).&amp;#160; En adición a la regulación a la baja de la expresión del VDR mismo, por medio de muchos patógenos comunes, los metabólitos bacteriales antagónicos bloquean en forma aumentada a los ligandos y no permiten que éstos se activen.&amp;#160; La Vitamina D ingerida disminuye la actividad del receptor en esta misma forma, impidiendo al cuerpo el poder destruir (matar) los patógenos en el estado real del desarrollo de la enfermedad.&amp;#160; Este es el porqué el evitar ingerir Vitamina D (con alimentos o suplementos alimenticios) es esencial (indispensable) para que el sistema inmune-inato pueda funcionar correctamente mientras los pacientes estén en el tratamiento MP.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19393200}})) ((Waterhouse JC, Marshall TG, Fenter B, Mangin M, Blaney G. [[home:publications:waterhouse_new_research_2006|High levels of active 1,25-dihydroxyvitamin D despite low levels of the 25-hydroxyvitamin D precursor — Implications of dysregulated vitamin D for diagnosis and treatment of Chronic Disease]]. In //Vitamin D: New Research//.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Volume 1. Edited by: Stoltz VD. New York: Nova Science Publishers; 2006. ISBN: 1-60021-000-7.))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 64:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 64:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;La inmunopatología se utiliza algunas veces como sinónimo de “Reacción Jarisch-Herxheimer” o “herx”.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;La inmunopatología se utiliza algunas veces como sinónimo de “Reacción Jarisch-Herxheimer” o “herx”.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Muchos pacientes en el Protocolo Marshall que han experimentado periodos prolongados de inmunopatología han experimentado mejoras importantes o remisión.&amp;#160; Esto soporta la conclusión de que la inmunopatología es un resultado necesario de la muerte de bacterias crónicas y un precursor de la inversión de la enfermedad.&amp;#160; El Protocolo Marshall no es único en lo que se refiere a este hecho.&amp;#160; Varias otras enfermedades y/o terapias generan inmunopatología, o reacciones inmunopatológicas similares.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Muchos pacientes en el Protocolo Marshall que han experimentado periodos prolongados de inmunopatología han experimentado mejoras importantes o remisión.&amp;#160; Esto soporta la conclusión de que la inmunopatología es un resultado necesario de la muerte de bacterias crónicas y un precursor de la inversión de la enfermedad.&amp;#160; El Protocolo Marshall no es único en lo que se refiere a este hecho.&amp;#160; Varias otras enfermedades y/o terapias generan inmunopatología, o reacciones inmunopatológicas similares.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11997718}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18600241}})) (({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:12604286}}))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Análisis de laboratorio y reportes de los pacientes pueden ser utilizados para hacer un seguimiento de [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|los signos clínicos de la inmunopatología]].&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Análisis de laboratorio y reportes de los pacientes pueden ser utilizados para hacer un seguimiento de [[home:mp:immunopathology#assessing_immunopathology|los signos clínicos de la inmunopatología]].&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 77:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 77:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Otros grupos de pacientes:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Otros grupos de pacientes:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|mujeres embarazadas o lactantes]]** - Ambos medicamentos básicos del Protocolo Marshall, el olmesartan y la minociclina son contradictorios durante el embarazo y la lactancia.&amp;#160; Las mujeres con la posibilidad de tener hijos y que se encuentran en el Protocolo Marshall deben de optar por métodos anticonceptivos adecuados.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:pregnancy|mujeres embarazadas o lactantes]]** - Ambos medicamentos básicos del Protocolo Marshall, el olmesartan y la minociclina son contradictorios durante el embarazo y la lactancia.&amp;#160; Las mujeres con la posibilidad de tener hijos y que se encuentran en el Protocolo Marshall deben de optar por métodos anticonceptivos adecuados.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|niños]]** - Niños con ciertas enfermedades y condiciones han sido tratados con el Protocolo Marshall.&amp;#160; Hay más de una docena incluidos en el estudio de conjunto que están progresando bien.&amp;#160; La FDA [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6- 16-84104997.html|recientemente aprobó]] el uso de olmesartán para niños de 6 a 16 hipertensos.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **[[home:special:children|niños]]** - Niños con ciertas enfermedades y condiciones han sido tratados con el Protocolo Marshall.&amp;#160; Hay más de una docena incluidos en el estudio de conjunto que están progresando bien.&amp;#160; La FDA [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.prnewswire.com/news-releases/fda-approves-benicarr-for-the-treatment-of-high-blood-pressure-in-children-and-adolescents-aged-6- 16-84104997.html|recientemente aprobó]] el uso de olmesartán para niños de 6 a 16 hipertensos.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Antes de iniciar el tratamiento o la terapia, los médicos y los pacientes deberán familiarizarse&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Antes de iniciar el tratamiento o la terapia, los médicos y los pacientes deberán familiarizarse&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 146:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 146:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Ejemplo de inmunopatologia** - Pacientes en el MP, tal como este paciente masculino de 50 años de edad con espondilitis anquilosante, tienden a experimentar aumentos temporales en los indicadores de la inflamación.((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011.&amp;#160; //Cell Mol Immunol//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))\\&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;[{{ :home:figure2.gif?450|**Ejemplo de inmunopatologia** - Pacientes en el MP, tal como este paciente masculino de 50 años de edad con espondilitis anquilosante, tienden a experimentar aumentos temporales en los indicadores de la inflamación.((Proal AD, Albert PJ, Blaney GP, Lindseth IA, Benediktsson C, Marshall TG. 2011.&amp;#160; //Cell Mol Immunol//. [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=21278764|Immunostimulation in the era of the metagenome]].))\\&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;– //Erythrocyte sedimentation rate (mm/hr)// = Velocidad de sedimentación de los eritrocitos (mm/hr)\\&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;– //Erythrocyte sedimentation rate (mm/hr)// = Velocidad de sedimentación de los eritrocitos (mm/hr)\\&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;– //C-Reactive Protein (mg/L)// = Proteina Reactiva-C (mg/L)\\&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;– //C-Reactive Protein (mg/L)// = Proteina Reactiva-C (mg/L)\\&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 176:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 176:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Existen dos metabólitos principales de la Vitamina D:&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Existen dos metabólitos principales de la Vitamina D:&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1,25-dihydroxyvitamin D (1,25-D) ** - La presencia de altos niveles de esta hormona activa de la Vitamina D en los pacientes sugiere que existe un proceso crónico debido a una enfermedad inflamatoria.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&amp;#160; Sin embargo, la ausencia de altos niveles no significa que el paciente se haya beneficiado con el tratamiento en particular ya que las terapias que no utilizan el Protocolo MP tales como la que se utiliza con los bloqueadores TNF-alpha así como otros medicamentos desconocidos o intervenciones pueden alterar las muestras 1,25-D.&amp;#160; De ser posible utilice el laboratorio Quest Diagnostics.&amp;#160; Quest ha descontinuado recientemente la rutina de congelar las muestras 1,25-D, como nosotros lo hemos considerado necesario.&amp;#160; La muestra 1,25-D no será congelada a menos que el paciente lo solicite. &lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **1,25-dihydroxyvitamin D (1,25-D) ** - La presencia de altos niveles de esta hormona activa de la Vitamina D en los pacientes sugiere que existe un proceso crónico debido a una enfermedad inflamatoria.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:19758177}}))&amp;#160; Sin embargo, la ausencia de altos niveles no significa que el paciente se haya beneficiado con el tratamiento en particular ya que las terapias que no utilizan el Protocolo MP tales como la que se utiliza con los bloqueadores TNF-alpha así como otros medicamentos desconocidos o intervenciones pueden alterar las muestras 1,25-D.&amp;#160; De ser posible utilice el laboratorio Quest Diagnostics.&amp;#160; Quest ha descontinuado recientemente la rutina de congelar las muestras 1,25-D, como nosotros lo hemos considerado necesario.&amp;#160; La muestra 1,25-D no será congelada a menos que el paciente lo solicite. &lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hidroxivitamina D (25-D)** – A diferencia del suero 1,25-D las muestras del suero 25-D no necesitan ser congeladas.&amp;#160; El 25-D es un secocosteroide con posibilidades inmunosupresivas por lo que los pacientes en el Protocolo MP reducen el consumo de Vitamina D para poder reducir su 25-D a 12 ng/ml o menos.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}}))&amp;#160; Los niveles de 25-D deben de ser verificados cada 6-12 meses.&amp;#160; //Hay que estar conscientes que a medida que los valores de 25-D disminuyen, la inmunopatología puede aumentar, a veces dramáticamente.//&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160; * **25-hidroxivitamina D (25-D)** – A diferencia del suero 1,25-D las muestras del suero 25-D no necesitan ser congeladas.&amp;#160; El 25-D es un secocosteroide con posibilidades inmunosupresivas por lo que los pacientes en el Protocolo MP reducen el consumo de Vitamina D para poder reducir su 25-D a 12 ng/ml o menos.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17557889}}))&amp;#160; Los niveles de 25-D deben de ser verificados cada 6-12 meses.&amp;#160; //Hay que estar conscientes que a medida que los valores de 25-D disminuyen, la inmunopatología puede aumentar, a veces dramáticamente.//&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si las pruebas o análisis de los metabólitos de la Vitamina D no indican inflamción Th1 pero la observación clínica indica lo contrario, un curso abreviado en el Protocolo MP (1 a 2 meses) deberá de ser usado como una prueba terapéutica.&amp;#160; Un periodo más largo puede ser necesario si los niveles de 25-D se mantienen elevados, ya que una prueba terapéutica no es efectiva a menos que los valores de 25-D bajen a menos de 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si las pruebas o análisis de los metabólitos de la Vitamina D no indican inflamción Th1 pero la observación clínica indica lo contrario, un curso abreviado en el Protocolo MP (1 a 2 meses) deberá de ser usado como una prueba terapéutica.&amp;#160; Un periodo más largo puede ser necesario si los niveles de 25-D se mantienen elevados, ya que una prueba terapéutica no es efectiva a menos que los valores de 25-D bajen a menos de 25 ng/ml.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 196:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 196:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Un descenso de más de 15mm Hg de mercurio de la presion sistólica no se puede deber&amp;#160; únicamente a la acción contra la hipertensión de olmesartan.&amp;#160; Tal vez se deba también al propio proceso de enfermedad.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Un descenso de más de 15mm Hg de mercurio de la presion sistólica no se puede deber&amp;#160; únicamente a la acción contra la hipertensión de olmesartan.&amp;#160; Tal vez se deba también al propio proceso de enfermedad.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Por ejemplo, la destrucción generalizada de bacterias y de células infectadas por la bacteria pueden disminuir la presión sanguínea.&amp;#160; Aunque esto no es valido para todos los tipos de bacteria, cuando algunas formas de bacteria son destruidas liberan endotoxinas(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) y la biodisponibilidad de las endotoxinas puede conducir a una fuerte baja de presión.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Por ejemplo, la destrucción generalizada de bacterias y de células infectadas por la bacteria pueden disminuir la presión sanguínea.&amp;#160; Aunque esto no es valido para todos los tipos de bacteria, cuando algunas formas de bacteria son destruidas liberan endotoxinas(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:7619330}})) y la biodisponibilidad de las endotoxinas puede conducir a una fuerte baja de presión.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:8479465}}))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si un paciente sufre de presión baja antes del tratamiento MP, la presión baja regresaría como un síntoma de la inmunopatología, mientras se permanezca en el Protocolo MP.&amp;#160; En la mayoría de los casos encontraremos que la muerte de bacterias se reduce y los niveles de la presión sanguínea regresan a sus valores normales aunque los pacientes continúen tomando la misma dosis de olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Si un paciente sufre de presión baja antes del tratamiento MP, la presión baja regresaría como un síntoma de la inmunopatología, mientras se permanezca en el Protocolo MP.&amp;#160; En la mayoría de los casos encontraremos que la muerte de bacterias se reduce y los niveles de la presión sanguínea regresan a sus valores normales aunque los pacientes continúen tomando la misma dosis de olmesartan.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 209:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 209:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Para los propósitos del Protocolo MP, el olmesartan tiene dos acciones primarias o realiza dos funciones primarias:&amp;#160; reduce la inflamación al bloquear la via de las citocinas, Factor Nuclear-kappaB y es un agonista del Receptor de la Vitamina D (VDR).&amp;#160; Como un agonista del VDR, el olmesartan activa la respuesta inata inmune.&amp;#160; Las investigaciones apoyan la seguridad de las dosis usadas por los pacientes del Protocolo MP, el olmesartan tiene reacciones mínimas con otros medicamentos y es uno de los medicamentos más seguros en el mercado.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;Para los propósitos del Protocolo MP, el olmesartan tiene dos acciones primarias o realiza dos funciones primarias:&amp;#160; reduce la inflamación al bloquear la via de las citocinas, Factor Nuclear-kappaB y es un agonista del Receptor de la Vitamina D (VDR).&amp;#160; Como un agonista del VDR, el olmesartan activa la respuesta inata inmune.&amp;#160; Las investigaciones apoyan la seguridad de las dosis usadas por los pacientes del Protocolo MP, el olmesartan tiene reacciones mínimas con otros medicamentos y es uno de los medicamentos más seguros en el mercado.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;La vida promedio del olmesartan es de 13 horas.&amp;#160; Esto implica que el medicamento permanecerá activo durante este periodo de tiempo, sin embargo, hemos encontrado que en pacientes enfermos el olmesartan es mucho más efectivo cuando se administra de 4-6 horas, con un máximo de 8 horas.&amp;#160; Esto se puede deber al hecho de que algunas infecciones intracelulares (particularmente la //Shigella//) estimulan la actividad de las caspases, que son proteasas que se adhieren al VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}}))&amp;#160; &amp;#160;Cuando el VDR es dividido o roto por las caspases, es muy probable que cualquier ligando adherido al VDR (como el olmesartan) permanecerá adherido al los fragmentos de la proteina por lo que un agonista del VDR sería efectivo en periodos cortos de tiempo en pacientes con células infectadas.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;La vida promedio del olmesartan es de 13 horas.&amp;#160; Esto implica que el medicamento permanecerá activo durante este periodo de tiempo, sin embargo, hemos encontrado que en pacientes enfermos el olmesartan es mucho más efectivo cuando se administra de 4-6 horas, con un máximo de 8 horas.&amp;#160; Esto se puede deber al hecho de que algunas infecciones intracelulares (particularmente la //Shigella//) estimulan la actividad de las caspases, que son proteasas que se adhieren al VDR.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17696608}}))&amp;#160; &amp;#160;Cuando el VDR es dividido o roto por las caspases, es muy probable que cualquier ligando adherido al VDR (como el olmesartan) permanecerá adherido al los fragmentos de la proteina por lo que un agonista del VDR sería efectivo en periodos cortos de tiempo en pacientes con células infectadas.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;La [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;http&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|FDA de E.U.]] ha fijado límites seguros para el olmesartan medoxomil (Benicar), ya que ninguna dosis relacionada ha mostrado efectos negativos hasta este momento.&amp;#160; La experiencia post-marketing de la FDA ha mostrado que el olmesartan tiene uno de los perfiles más seguros de cualquier otro medicamento en el mercado.&amp;#160; Hay que hacer notar que esto no se aplica al la combinación de medicamentos, como el Benicar HCT, que contiene [[home:othertreatments:diuretics|thiazide]] y es daníno y no debe nunca de ser utilizado con el Protocolo Marshall en su programa de dosificaciones.&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;La [[&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;https&lt;/strong&gt;://www.fda.gov/|FDA de E.U.]] ha fijado límites seguros para el olmesartan medoxomil (Benicar), ya que ninguna dosis relacionada ha mostrado efectos negativos hasta este momento.&amp;#160; La experiencia post-marketing de la FDA ha mostrado que el olmesartan tiene uno de los perfiles más seguros de cualquier otro medicamento en el mercado.&amp;#160; Hay que hacer notar que esto no se aplica al la combinación de medicamentos, como el Benicar HCT, que contiene [[home:othertreatments:diuretics|thiazide]] y es daníno y no debe nunca de ser utilizado con el Protocolo Marshall en su programa de dosificaciones.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;La [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|etiqueta de olmesartan medoxomil]] indica que el medicamento es bien tolerado.&amp;#160; Los efectos adversos son similares a los que experimentaron los del grupo que utilizaron un placebo.&amp;#160; Los efectos adversos en general fueron leves, transitorios, y no relacionados a la dosis del olmesartan.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;La [[https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_docs/label/2012/021286s025lbl.pdf|etiqueta de olmesartan medoxomil]] indica que el medicamento es bien tolerado.&amp;#160; Los efectos adversos son similares a los que experimentaron los del grupo que utilizaron un placebo.&amp;#160; Los efectos adversos en general fueron leves, transitorios, y no relacionados a la dosis del olmesartan.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Un estudio que publico el //Journal of Pharmacology// en 2001 encontró que el olmesartan es seguro y bien tolerado en dosis hasta 160 mg/por día.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Un estudio que publico el //Journal of Pharmacology// en 2001 encontró que el olmesartan es seguro y bien tolerado en dosis hasta 160 mg/por día.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11361048}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;En pruebas controladas en las que se usa un placebo el único síntoma que ocurrió en más del 1 porciento de los pacientes tratados con olmesartan contra los tratados con un placebo fueron mareos (3 porciento vs. 1 porciento).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;En pruebas controladas en las que se usa un placebo el único síntoma que ocurrió en más del 1 porciento de los pacientes tratados con olmesartan contra los tratados con un placebo fueron mareos (3 porciento vs. 1 porciento).(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:15291377}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;El artículo relevante (relacionado) de la Base de Conocimientos revela el [[home:protocol:olmesartan:safety|perfil seguro de olmesartan/Benicar]] con mayor detalle. (Knowledge Base article)&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;El artículo relevante (relacionado) de la Base de Conocimientos revela el [[home:protocol:olmesartan:safety|perfil seguro de olmesartan/Benicar]] con mayor detalle. (Knowledge Base article)&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 230:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 230:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;El Protocolo Marshall utiliza antibióticos bacteriostáticos en dosis programadas para obtener una mayor efectividad.&amp;#160; Los antibióticos se administran de esta forma para aumentar las propiedades antibacterianas de estos medicamentos y al mismo tiempo minimizar sus efectos inmunosupresivos.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;El Protocolo Marshall utiliza antibióticos bacteriostáticos en dosis programadas para obtener una mayor efectividad.&amp;#160; Los antibióticos se administran de esta forma para aumentar las propiedades antibacterianas de estos medicamentos y al mismo tiempo minimizar sus efectos inmunosupresivos.&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Los antibíoticos se administran a niveles inferiores de la concentración mínima inhibitoria (MIC) para reducir la probabilidad de la resistencia bacteriana (de las bacterias) mientras el MIC es adecuado para infecciones agudas, esa dosificación puede suprimir la respuesta inmune contra los patógenos crónicos y contribuir a su crecimiento.&amp;#160; Por ejemplo, algunos antibióticos, cuando se administran a niveles superiores al MIC inhiben la función patogénica.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}}))&amp;#160; Este resultado parece ser independiente de su efecto antibacterial.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}}))&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Los antibíoticos se administran a niveles inferiores de la concentración mínima inhibitoria (MIC) para reducir la probabilidad de la resistencia bacteriana (de las bacterias) mientras el MIC es adecuado para infecciones agudas, esa dosificación puede suprimir la respuesta inmune contra los patógenos crónicos y contribuir a su crecimiento.&amp;#160; Por ejemplo, algunos antibióticos, cuando se administran a niveles superiores al MIC inhiben la función patogénica.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:11023961}}))&amp;#160; Este resultado parece ser independiente de su efecto antibacterial.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:2177499}}))&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;Por lo tanto, administrando el medicamento a niveles inferiores al MIC mejora la efectividad del Protocolo Marshall contra patógenos crónicos y disminuye la probabilidad de resistencia bacteriana.&amp;#160; Al mismo tiempo, la dosificación programada modula la transcripción microbiana(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) y reduce grandemente la incidencia del biofilm en las células persister.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Por lo tanto, administrando el medicamento a niveles inferiores al MIC mejora la efectividad del Protocolo Marshall contra patógenos crónicos y disminuye la probabilidad de resistencia bacteriana.&amp;#160; Al mismo tiempo, la dosificación programada modula la transcripción microbiana(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:16942902}})) y reduce grandemente la incidencia del biofilm en las células persister.(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:17143318}}))&amp;#160;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 320:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 320:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;[[home:food:aim_health:aging|Olmesartan research]]&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;==== Response in 5 diagnoses ====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;#160;TOTALS: 864 members;573 report success; 119 report no success; and for 172 results are not clear.&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;SUCCESS RATES: Over all success rate 66.32% Over all unsuccessful 13.77% Over all unsure 19.91%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Sarcoidosis success 75.8%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Chronic Fatigue Syndrome success 60.1%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Lyme disease success 66.9%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Rheumatoid arthritis success 69.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;Fibromyalgia success 64.2%&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;All Other Th1 disease success 59.8%&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Suspendiendo el Protocolo=====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Suspendiendo el Protocolo=====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 328:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 346:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Suprimir únicamente los antibióticos ====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;==== Suprimir únicamente los antibióticos ====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;-&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-deletedline&quot;&gt;El tiempo que toma a los antibióticos de ya no aumentar la inmunopatología es variable.&amp;#160; Los factores que determinan esta condición incluyen el hecho de cuanto tiempo permanecen los antibióticos en el sistema de una persona.&amp;#160; Debido a su muy larga vida media útil, Zithromax puede permanecer en los tejidos por un mes o más.&amp;#160; Por otro lado la autocapacidad del sistema inmune es un factor importante.&amp;#160; Algunos pacientes encontrarán que su respuesta inmune se autosostiene debido a que el cuerpo aumenta su propia producción de péptidos antimicrobiales, por lo que tomará más tiempo a la inmunopatología en declinar.&amp;#160; Si el paciente está suprimiendo antibióticos con el objeto de minimizar la inmunopatología, en algunos casos es preferible permanecer en ya sea 10 mg de minociclina cada tercer día o tomarla diariamente por su [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjust_minocycline|efecto paliativos] (mucho&amp;#160; de esto debido al resultado de su acción en el Receptor PXR Nuclear., vea //Bioessay//,(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pubmed&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) Figura 1).&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;El tiempo que toma a los antibióticos de ya no aumentar la inmunopatología es variable.&amp;#160; Los factores que determinan esta condición incluyen el hecho de cuanto tiempo permanecen los antibióticos en el sistema de una persona.&amp;#160; Debido a su muy larga vida media útil, Zithromax puede permanecer en los tejidos por un mes o más.&amp;#160; Por otro lado la autocapacidad del sistema inmune es un factor importante.&amp;#160; Algunos pacientes encontrarán que su respuesta inmune se autosostiene debido a que el cuerpo aumenta su propia producción de péptidos antimicrobiales, por lo que tomará más tiempo a la inmunopatología en declinar.&amp;#160; Si el paciente está suprimiendo antibióticos con el objeto de minimizar la inmunopatología, en algunos casos es preferible permanecer en ya sea 10 mg de minociclina cada tercer día o tomarla diariamente por su [[home:mp:managing_immunopathology#strategy_3adjust_minocycline|efecto paliativos] (mucho&amp;#160; de esto debido al resultado de su acción en el Receptor PXR Nuclear., vea //Bioessay//,(({{&lt;strong class=&quot;diff-mark&quot;&gt;pmid&lt;/strong&gt;&amp;gt;long:18200565}})) Figura 1).&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 343:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 361:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;===== Notes and comments =====&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 362:&lt;/td&gt;
&lt;td class=&quot;diff-blockheader&quot; colspan=&quot;2&quot;&gt;Line 381:&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;also section on Zith from Table of dosage&amp;#160; --- //Sallie Q 10.17.2015//&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;also section on Zith from Table of dosage&amp;#160; --- //Sallie Q 10.17.2015//&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;=====Referencias=====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;=====Referencias=====&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td colspan=&quot;2&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;+&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-addedline&quot;&gt;&amp;lt;/nodisp&amp;gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;tr&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-lineheader&quot;&gt;&amp;#160;&lt;/td&gt;&lt;td class=&quot;diff-context&quot;&gt;&lt;/td&gt;&lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;</description>
            <author>anonymous@undisclosed.example.com (Anonymous)</author>
            <pubDate>Wed, 14 Sep 2022 20:53:47 +0000</pubDate>
        </item>
    </channel>
</rss>
